Even pruilen...

…de verloskundige wist net te melden dat de baby nog zo ruim in t vruchtwater zat dat ze de bevalling voorlopig nog niet verwachtte…

Duurt waarschijnlijk nog wel tot na de 40/41 weken…

en ik ben het zo zat! :x

Alles leuk hoor, en heel bijzonder allemaal zo’n zwangerschap, maar ik wil nou eindelijk wel weer eens lekker kunnen liggen en me normaal kunnen bewegen… maar dat zit er voorlopig dus nog niet in!

Het idee dat ik nog drie of vier weken zo door moet zie ik echt heel erg tegen op zeg! Bummer… :cry:



Sorry voor het geklaag, t moet er effe uit…

Heeeeel herkenbaar…dat wachten duurt zo lang hé :frowning: :frowning:



Gr yvonne

Oef nou!

Het wachten vind ik nog niet eens het ergste; ik vind het op zich best gezellig zo’n mensje in mn buik… maar het feit dat ik mn lijf gewoon niet kan gebruiken en dat ik mezelf bij letterlijk alles in de weg zit… :evil: beuh.

Niks aan te doen helaas…

ik weet precies hoe je je voelt hoor!

had bij tygo precies het zelfde

en ik ben met precies 42 weken ingeleid

t/m de laatste controle zat alles nog pot dicht :wall:

2 dagen daarna had ik in het zh wel helemaal 1 cm ontsluiting :roll:

maar na het aanbrengen van de gel was het in 6 uurtjes gepiept

terwijl ze er 3 dagen voor hadden uitgetrokken :shock:

Hier nog een… :-*

tja dat hoort erbij zeggen ze :slight_smile:



Hier ook last van die grote buik hoor en ik moet nog 8 weken gelukkig komen de feestdagen eraan dan lijkt de tijd iets sneller tegaan!!!

:hug:



Ja, gewoon mijn lijf weer terug, ‘normaal’ (voor zover dat gaat met een baby :wink: ) slapen. Weg buik!!! Dat vooral. Mijn veters weer normaal kunnen strikken, geen buikpijn na 100 meter lopen, na het optillen van Timo…

Maar goed, herkenbaar dus. Ik weet alleen dat het bij mij nog zo’n max 4,5 week duurt.



Ik wist trouwens niet dat ze dat aan het vruchtwater konden zien.

Wanneer ben je uitgerekend?

de 24e… de eerste was ook bijna twee weken over tijd; toen heb ik mijn reflexonepunten laten doen en dezelfde avond is ze geboren… maar ik heb wel het idee dat dat echt pas op het laatste moment helpt; een kind krijg je er echt niet uit voordat het er klaar voor is.



De vk zei dat het nog zo lekker ruim in het vruchtwater zat en dat dat een teken was dat de placenta het nog prima deed. Aangezien een ‘verouderende’ placenta de reden is dat de bevalling inzet, is dat idd een teken dat het er voorlopig nog niet van gaat komen… :frowning:

Dat zeiden ze bij mijn derde zwangerschap ook. Justin was niet ingedaald, zat ruim in het vruchtwater en had een zeer goed werkende placenta. Dus de 41 weken zou ik makkelijk halen… mooi niet dus :naughty:



Justin is met 39 weken geboren. Omdat ik er zo vanuit was gegaan dat hij met minstens 41 weken geboren zou worden had ik in de eerste instantie niet eens door dat ik weeen had!

Aha!

Nou, deze is wel ingedaald en ik moet zeggend at ik ook al een week zo nu en dan iets voel wat je zou kunnen bestempelen als ‘voorweeen’ (denk ik? Weet niet precies hoe dat moet voelen…).

Dus, wie weet.



Ik heb wel besloten dat als ik zo nog even doormoet, ik dan wel radicaal beter ga leven voor wat meer energie, anders lukt het echt niet.

Dus geen suiker, verplicht iedere dag naar buiten en veeeeel water drinken, om mee te beginnen. Kom maar op met je vier weken, baby!



What a difference a day makes… heb vannacht eindelijk weer eens redelijk geslapen en mijn besluit om beter te leven geeft me ook weer nieuwe energie; ik hoop dat dat om 4 uur vanmiddag nog hetzelfde is :think: :wink:

De laatste loodjes wegen écht het zwaarste! Sterkte! :hug:

Oh, wat fijn dit te lezen, voor mij dan he! Herkenning. Kon gisteravond wel janken. Ik heb een zeer beweeglijke baby en was dat een paar weken geleden nog lollig, het is nu gewoon pijnlijk. Sta je na het douchen je buik in te smeren, zie je een been voorbij komen, of wordt er een elleboog in je zij gepord. Billen die demonstratief naar buiten worden gestoken (ik word nu al gemoond!). Maar ik ben het zo zat. Ik kan net naar 1 winkel, autorijden gaat in halve ligstand nét, potje koken lukt me ook en dan is het over, afgelopen. Dan moet ik niet nog een wasje willen doen, of een stofzuiger door het huis willen gooien. Of ik nu zit, lig of sta, het maakt allemaal niks uit. En doordat ze al weken met haar hoofd naar beneden ligt en druk uitoefent op mijn aderen, krijg ik regelmatig zweetaanvallen en heb een fruitmand aambeien hangen (sorry voor de recht toe recht aan taal maar kan hier tenminste wat dat betreft mijn (aamb)ei kwijt).



He, dat was ff prettig. Ik ben ook de 24e uitgerekend, gisteren op controle geweest bij de gynaecoloog en die zei dat ik volgens zijn berekeningen, als hij niet beter wist, op week 41 zou zitten. :shock:

Lasse is met ks gehaald ivm vleesboom en niet indalen met 39 weken maar ik had nog zoveel vruchtwater en mijn placenta was nog helemaal goed dat ze ook zeiden die was uit zichzelf voorlopig nog niet gekomen.



Wat bij mij ook wel een beetje twijfel gaf van hadden we dan niet langer moeten wachten maar de gyn wilde verder geen risico’s nemen en geplande ks zijn nu eenmaal een week voor uitgerekende data.



Maar los van dat was hij anders ook wel een 41 of 42 weken kind geworden.



Wel fijn dat je lichaam het gewoon heel goed doet.



Succes met de laatste loodjes.

@Carenza wrote:

… En doordat ze al weken met haar hoofd naar beneden ligt en druk uitoefent op mijn aderen, krijg ik regelmatig zweetaanvallen en heb een fruitmand aambeien hangen (sorry voor de recht toe recht aan taal maar kan hier tenminste wat dat betreft mijn (aamb)ei kwijt).


:silenced:

:lol: sorry maar dat verwoord je echt.... grappig... :lol:

Haha, Carenza, ik lach me dood!

Ik kan hier echt mijn (aamb)ei kwijt, hihi! :lol: :lol: :lol:



Dat van die beweegbaby herken ik ook, veeel erger dan de vorige keer!

Af en toe heb ik echt het idee dat die baby denkt: “Nou, dan doen we HIER een dakkapel”…

maar ik wil geen dakkapel, Help!



Het is gisteren gelukt helemaal geen suiker te eten en ik heb een heel stuk gewandeld. Veel verder dan ik dacht te kunnen… ik had er 's avonds wel last van maar het was wel fijn om weer eens wat frisse lucht te happen.



Wie doet er mee, dames? Een tijdje extra gezond leven en kijken wat het ons oplevert qua energie? Bij genoeg reacties open ik er een apart topic over…

Overtijd… :cry:



Worden jullie trouwens ook helemaal gek van al die telefoontjes met dat en… en… gevraag?

Ik weet dat mensen het erg lief bedoelen, maar om nou tien keer per dag hetzelfde verhaal te moeten vertellen… pfft! :roll:



Groenevrouw: Ik wil wel mee doen hoor. Mischien leuke afleiding, en meer energie kan nooit kwaad!



liefs Marije.

Telefoontjes valt gelukkig nog mee, maar waar ik wel helemaal kriegel van wordt zijn, m.n., de dames in de winkels, die een meewarend gezicht trekken als ik aan kom waggelen bij de kassa, eerst naar mijn buik kijken, dan naar mij en ja hoor, daar komt ie dan: “Hoelang nog?” Vrij vlot gevolgd door: “Je weet zeker dat het er maar 1 is?” (nee, briljant, die grap had nog niemand eerder bedacht) om af te sluiten met of wat eigen ervaringsverhalen of me sterkte te wensen. Gelukkig red ik nog maar 1 winkel per dag, anders had ik serieus een bord met antwoorden op de geijkte vragen om mijn nek gehangen.



Ja, lach maar om mijn aambeien! Ik ben bang dat ik er tegen de Kerst Jingle Bells mee kan opvoeren! :sick: :wink:

Hahahahaha Ja hier nog 1 die niet meer bijkomt! En niet alleen over dat stukje van die aambeien, ook over dat stukje onder de douche :lol: Je verwoord het erg grappig.

Maar ik moet nog 5 weken… of langer :shifty: Ik hoop het toch niet :eh:

@Carenza wrote:

Telefoontjes valt gelukkig nog mee, maar waar ik wel helemaal kriegel van wordt zijn, m.n., de dames in de winkels, die een meewarend gezicht trekken als ik aan kom waggelen bij de kassa, eerst naar mijn buik kijken, dan naar mij en ja hoor, daar komt ie dan: “Hoelang nog?” Vrij vlot gevolgd door: “Je weet zeker dat het er maar 1 is?” (nee, briljant, die grap had nog niemand eerder bedacht) om af te sluiten met of wat eigen ervaringsverhalen of me sterkte te wensen. Gelukkig red ik nog maar 1 winkel per dag, anders had ik serieus een bord met antwoorden op de geijkte vragen om mijn nek gehangen.



Ja, lach maar om mijn aambeien! Ik ben bang dat ik er tegen de Kerst Jingle Bells mee kan opvoeren! :sick: :wink:




Ja, die krijg ik ook, die winkeldames. Die me dan nog ongelovig aanstaren als ik vertel pas eind december uitgereend te zijn :? Net of ik loop te liegen… Mensen zijn af en toe echt raar.

Groenevrouw, ik wil best meedoen maar na een paar 100 meter verga ik van de buikpijn sinds deze week. Dus wandelen sla ik over…en suiker laten staan, ben ik voor maar is zo moeilijk :oops:

ach andersom kan ook hoor

patrick zijn buik was tot op 7 maanden nog dikker als die van mij :shock:

en omdat ik zelf al best vors ben viel het mensen pas laat op

sommige mensen was het niet eens opgevallen dat ik zwanger was en kijken nu raar op als ik voorbij kom lopen met tygo in de wagen of draagzak :mrgreen:



wat ik trouwens wel een goeie grap vond is dat ik in het zh nog heb gevraagd of ze pat ook niet wilde inleiden :stuck_out_tongue: :lol: