Even pruilen...

Hihi… wij wachten ook op het beebje. Ergens heb ik geen haast, kindje kan nog mooi even groeien en ik nog wat krachten opdoen (mag ik wel beter gaan slapen 's nachts). Aan de andere kant… die buik weg lijkt me wel heerlijk en ik ben natuurlijk reuze nieuwsgierig naar mijn kindje.



Mijn eerste werd met 40 weken + 6 dagen geboren, dus ik ga er gewoon maar vanuit dat dit kindje ook voorlopig nog niet komt. Maar ik hoop wel dat het geen 5 december wordt :pray:



GroeneVrouw: hoe ver ben jij dan, je hebt geen banner nl. En dat wandelen wordt bij mij ook niks, ik hou het bij veel fruit eten en proberen niet teveel te snoepen (hoewel pepernoten wel helpen als je je een beetje zielig voelt :wink: ).

Ik vergeet het steeds… ook suf hoor, bij mijn eerste wist ik tot op de minuut precies hoe lang ik zwanger was, nu gaat het allemaal wat ongemerkter… (nou ja, de tijd dan he, het is nog altijd even zwaar!).

Ik ben de 24 e uitgerekend, dus ik ben nu… 39wk en een paar dagen?



Ik vond de baby trouwens gisteren en vandaag wel errug rustig; nou ben ik normaal neit zo’n paniek-type maar ik maakte me toch wel een beetje zorgen… maar gelukkig mag ik vanmiddag even langskomen om naar het hartje te luisteren. Dan ben ik toch weer wat gerustgesteld :shifty:



Ik hoop ook dat de baby niet op sinterklaasavond komt, maar tegelijkertijd maakt het waarschijnlijk uiteindelijk niet veel uit: vlakbij Sinterklaas jarig zijn is vast net zo lastig als tijdens Sinterklaas… :think:



Ik moet wel zeggen dat ik me echt een stuk beter voel zonder suiker; vorige week was ik nog superlamlendig en nu gaat het eigenlijk wel weer, nu heb ik wel weer het idee dat ik het wel volhoud die paar weken (of hopelijk minder). Maar ik doe wel echt helemaal niks meer, behalve het hoogstnoodzakelijke huishouden :oops:

maar dat is ook wel eens lekker… noemen we het gewoon ‘cocoonen’: dat is niet lui, dat is hip! :lol:

Ooooooo…wat herkenbaar allemaal!



De ene dag ben ik het spuugzat…en de volgende dag ‘gewoon’ zat :snooty:



Beeb is een schatje hoor, maar de lieve trapjes zijn nu gewoon karate-kicks in mijn beurse ribben…en het maagzuur loopt bijna over.

Maar goed…ff klagen en weer verder gaan!



O ja, dat jullie nu veel gebeld worden enzo… Ik word nu zo ongeveer doodgezwegen per telefoon, mail en bezoek. Iedereen is bang dat ik ‘bezig’ ben…



Kortom…ben er klaar mee :wall: . Maar 't zal nog wel ff duren denk ik!

Iedereen sterkte met de laatste loodjes!

@GroeneVrouw wrote:

De vk zei dat het nog zo lekker ruim in het vruchtwater zat en dat dat een teken was dat de placenta het nog prima deed. Aangezien een ‘verouderende’ placenta de reden is dat de bevalling inzet, is dat idd een teken dat het er voorlopig nog niet van gaat komen… :frowning:
Je hebt me hiermee aardig de stuipen op t lijf gejaagd!

Bij de voorlaatste controle had de VK namelijk gezegd dat ik nog lekker ruim in 't vruchtwater zat.



Want ook hier voorbij schietende voeten, ellebogen. Uitstekende billen die een gevoel als een meswond geven.

Die fruitmand is bij mij ook bezorgd en alles wat ik doe gaat in het tempo van een honderd-jarige (zo sta ik om 7 uur op om mijn dochter om kwart over 9 op het KDV te krijgen -en dat is echt niet ver weg)



Maar goed zoals gezegd, flink geschrokken dus en ik heb het gisteren even gecheckt bij mijn VK en die had het heuglijke nieuws dat veel vruchtwater en dus een placenta in goede conditie niet wil zeggen dat je baby nog niet kan komen.

Dus… heb hoop en houd moed!!!





Overigens was Delta 13 dagen over tijd en daar had ik in eerste instantie bij deze ook rekening mee gehouden. Dat zou betekenen dat het 7 december gaat worden.

En reken maar dat ik op 5 december mijn benen bij elkaar houd!

Ja, ook hier geen trek in een extra Sinterklaas-surprise…

Groene vrouw, je hebt het over gezond eten ivm je energie niveau, maar kunnen we niet beter allemaal een thee maken van salie, kaneel, ijzerhard en framboosblad?

Alhoewel ik 5 december waarschijnlijk niet zal halen, hadden we van tevoren zitten mijmeren of het geen idee zou zijn om, als onze dochter op 5 december geboren zou worden, haar halve verjaardagen te vieren. Dus op 5 juni.

Waarom?

Als ze op 5 december geboren wordt, is ze lekker gelijk met de Sint jarig! Daar kun je ook iets speciaals van maken (Sint is trouwens de 6e jarig :wink: ). Ze geloven toch maar een paar jaar en vaak vier je de kinderverjaardagen toch op woensdagmiddag of in het weekend. Daar valt altijd wel een mouw aan te passen.

Omdat op 5 december de meeste mensen ook Sinterklaas vieren en onze dochter in haar jonge jaren er wat bekaaid af zou kunnen komen w.b. haar verjaardagsfeestje. Maar goed, zoals ik al zei, de kans dat ze op 5 december wordt geboren is vrij klein, maar ik vond het wel een overweging waard.

Ik begrijp dat veel mensen dat inderdaad doen, maar wat ik wilde zeggen is dat 5 december niet de dag van het feestje voor familie of vriendjes hoeft te zijn. Dat doe je (tenminste wij) meestal het weekend ervoor of erna. Maar misschien is dat bij jullie anders.

Als de kleine (bij mij bestaat de kans nl. ook :mrgreen: ) op 5 december wordt geboren dan vieren we of Sinterklaas of de verjaardag op een andere dag diezelfde week.



Bedenk me trouwens dat wij sinterklaas vroeger ook niet altijd op 5 december vierden…

Je hebt gelijk hoor, overal valt een mouw aan te passen! :wink:

Tja, ik ben vandaag in een ‘overal-is-een-oplossing-voor’-bui. Dat kan morgen weer heel anders zijn. Hormonen he :wink:

Hehehehe, plaats je morgen weer een ander bericht. Niks zo veranderlijk als een zwangere vrouw (grapte ze koddig :roll: :wink: ).

Groene vrouw, je hebt het over gezond eten ivm je energie niveau, maar kunnen we niet beter allemaal een thee maken van salie, kaneel, ijzerhard en framboosblad?


Nee. Of wil je de bevalling juist opwekken?
Framboosblad is vanaf minimaal drie maanden voor de bevalling prima, om de baarmoeder te sterken en voor te bereiden op d bevalling. Het maakt de weeen krachtiger en zorgt er na de bevalling voor dat de baarmoeder snel weer 'in model' komt.

Salie en Ijzerhard zijn juist weeenopwekkend en mogen daarom tijdens de zw niet gebruikt worden. Hoewel je je daarbij ook weer neit teveel moet voorstellen: een kopje saliethee omdat je keelontsteking hebt, zorgt bij een normale zw echt nog niet voor een miskraam, en ook bij een zwangerschap die op zn eind loopt maar nog niet helemaal 'klaar' is, kun je de bevalling niet opwekken met salie.
Helaas pindakaas...

Mijn oma zegt altijd: "wat goed genaaid is, tornt niet" :think: :lol:
En dat klopt ook wel: alle ananasharten, wonderolie en meer van dat ten spijt, als de baby er nog niet klaar voor is, kun je fluiten naar je bevalling.
Ik ken wel een aantal methoden om de bevalling op te wekken, maar ook die zijn pas toepasbaar na de 41 weken; eerder komt de baby echt nog niet als ie daar geen zin in heeft...
Dus... over anderhalf a twee weekjes pas, meiden, dan zal ik wat dingen posten die je nog kunt proberen...
Of misschien al wat eerder (maar nu effe niet, ben een beetje te moe) maar dan kun je ze dus toch pas na de 41 weken toepassen.

Toen ik ananashart voorstelde aan mijn gyn gisteren, opperde hij hard racen over de klinkerstraten van Sint Pancras. En ik moet me sterk vergissen, of hij zat te gniffelen toen ik zijn spreekkamer verliet… :think:

Nou, toen mijn moeder daarnet met mij in de auto nogal hard over de verkeershobbels reed, had ik ook het idee dat ze m eruit wilde butsen… :think: :mrgreen: maar tis niet gelukt :lol:

Maar ook daarvoor geldt gewoon hetzelfde. Als je lijf en de baby er nog niet klaar voor zijn, kun je doen wat je wilt, maar dan komt ie er zelfs voor beschuit nog niet uit…

@GroeneVrouw wrote:

Groene vrouw, je hebt het over gezond eten ivm je energie niveau, maar kunnen we niet beter allemaal een thee maken van salie, kaneel, ijzerhard en framboosblad?




Nee. Of wil je de bevalling juist opwekken?
:slight_smile: Ja dat was de bedoeling :slight_smile:







@GroeneVrouw wrote:


Mijn oma zegt altijd: “wat goed genaaid is, tornt niet” :think: :lol:
Goeie uitspraak :clap:



Nee weet ook wel dat als het nog geen tijd is je niet veel kan doen.

Hoewel ik wel iedere dag zeker een uur probeer te lopen.

Net ook weer 2 en half uur gelopen.