even meedenken aub??!!!!

In december vlak voor de kerst wordt mijn jongste 1… nou hebben we zo ontzettend veel speelgoed van de oudste dat ik mijn hersenen loop te pijnigen wat ik nou voor die hummel moet vragen/kopen…



Voor Tessa hebben we ook al met moeite wat dingetjes bedacht en die krijgt vooral een paar grote kadoos dit jaar met wat kleine dingetjes van anderen als aanvulling op wat ze al heeft haha.



Maar dan het volgende dilemma… Sinterklaas en kerst… Nou wil ik met kerst gewoon leuk kleine dingetjes ofzo doen… meestal zijn het opa en oma die uitpakken…Maar met sinterklaas wil ik wel leuke dingen doen natuurlijk…



Hebben jullie nog ideen voor me???

meid het is augustus…maak je je nu serieus nu al druk over de feestdagen?

Ik maak me er nog niet druk over, maar ik las dit topic en bedacht me dat wij in hetzelfde schuitje zitten. 21 dec. wordt ze 1…en wat kunnen we haar geven… :think: We hebben al zóveel. Nou moet ik zeggen dat we de oudste ook niet een heel groot cadeau hebben gegeven toen, dus daar zitten we niet aan vast. Maar ik zou het ook echt niet weten. Toch wel leuk om daar alvast over na te denken stiekem.

Geen idee, maar vind het niet gek dat ze er al over denkt. Het is bijna eind augustus.



Zelf denk ik niet na over kadootjes, maar wel over kerst, hoe vieren we dat aangezien we 2 families hebben … vind het een gedoe, maar wil het natuurlijk ruim van te voren plannen.

Hah nou niet zozeer over de feestdagen maar wat ik in vredesnaam moet kopen voor die kids… mijn huis puilt al bijna uit…

Wil op tijd inkopen doen zodat ik de uitgaven een beetje kan spreiden…

@merel33 wrote:

meid het is augustus…maak je je nu serieus nu al druk over de feestdagen?


:lol:

Ja dat plannen met meerdere families is hier ook ieder jaar drama… mijn schoonmoeder ( een schat hoor) wil ieder jaar iedereen tegelijk om de tafel hebben… maar ja als de meiden mee moeten midden in de nacht op de fiets en niet kunnen blijven liggen zie ik dat dus niet zitten en zo heb je iedere keer wel weer een ander argument waardoor alles misloopt… haha.

maar daar denk ik nu nog niet over na… heb me na vorig jaar voorgenomen me niet meer druk te maken daarom… mijn gezin gaat voor en de rest zien we wel…

@Sweet-Love wrote:

@merel33 wrote:
meid het is augustus…maak je je nu serieus nu al druk over de feestdagen?


:lol:




Ik wel :mrgreen:



Verheug me nu al op die zakken pepernoten :drool:

Ja logisch …



Sommige kopen NU al kadootjes of ruim van te voren.

Eigenlijk ik dat geen slecht idee, geen gehaast dan met sinterklaas of de kerst, gewoon al weten wat je kan komen …

ik begin ook in sept met kopen hoor…

nu is het vaak overal al uitverkoop en rond dec durven ze de hoofdprijs voor veel te vragen.



plus dat er altdy wat kan gebeuren waardoor je tegen die tyd finacieel krap zit .

( de auto kapot , wasmachine lek , enz enz en alles tegelijk!)

Ik heb het eerste verjaardags of sinterklaascadeau voor Indy al binnen (zit maar 4 dagen tussen). Ik kwam toevallig wat leuks tegen. Meestal begin ik in september met kleine cadeautjes inslaan als ik wat leuks tegen kom. Enige probleem is dat ik vaak tot december téveel leuks tegenkom :wink:

oke oke sorry voor die opmerking dan…ik moet het allemaal nog leren he :smiley: de redenen die ik nu voorbij hoor komen klinken idd wel logisch .



de prijzen schieten natuurlijk ook omhoog in dec…



ik heb dus niets gezegt :silenced:

Misschien nuttige dingen kopen, zoals kleding . Speelgoed wat lang mee gaat. Iets duurders maar dan niet veel

Ben er ook nog niet zo mee bezig, maar als je jongste dan ook nog eens jarig is, kan ik me voorstellen dat je er al aan denkt.



Zag overigens gister bij de H*ma al dozen staan bij de ingang met het etiket ‘PEPERNOTEN’ erop.

En bij het tuincentrum hier zijn ze de kerstshow al aan het opbouwen.

(Vond dat ook :o maar bij nader inzien, het is volgende week al september, en die kerstshows gaan meestal rond sept/okt open).



Maargoed, speelgoedilemma…



Hier ook veel speelgoed. Robin is dol op auto’s dus dat is vaak hetgene hij krijgt.

Verder vraag ik altijd Lego en Playmobiel, of koop dat zelf.

Vind dat kwalitatief goed speelgoed wat het geld vaak gewoon waard is.



Sommige momenten hebben we zoveel dat ik even niet meer weet waar ik alles kwijt moet.

Eens in de zoveel tijd hou ik opruiming en gaat het kapotte speelgoed weg, en sla ik dingen waar hij bijna niet meer speelt op voor hummel nr 2.



En wat ik dan ook weleens doe is knutselspullen em DVD’s vragen, want dat is altijd leuk om te krijgen (je krijgt toch vaak andere dingen dan dat je zelf misschien zou kopen), en neemt relatief weinig ruimte in.

Ik heb een kastje voor Robin in de bijkeuken en daar staan allemaal van die plastic opbergbakken met bijv verf, klei, papier, stickers, potloden/stiften, stempels, enz.

Heb je nooit genoeg van, en Robin knutselt ook regelmatig.



DVD’s kijken vind hij ook leuk, dus vind ik die ook leuk om te vragen (vaak ook een leuke prijs voor een kadootje), en heeft hij wat te kiezen.



Puzzels en dat soort dingen blijven ook altijd leuk. Op een gegeven moment kennen ze het wel, en dan is een nieuwe weer leuk.



Toch zijn er altijd mensen die met ‘groot, groter, grootst’ aan komen zetten…

Had ik nog niet over na gedacht cadeautjes voor sinterklaas…beide kinderen zijn hier net jarig geweest en hebben zoveel speelgoed gekregen zou echt niet weten wat ik ze nog moet kopen.

Ik denk dat het wat kleine dingetjes worden zoals boekjes en een serviesje om het speelkeukentje wat aan te vullen.

Ik ga meelezen wie weet komen er nog leuke tips bij :slight_smile:

Ik had voor Mariano zijn verjaardag al in feb een kado gekocht.

Was van Black en decker zo’n grote gereedschap tafel met spullen.Ik geef hem verder denk ik niks met zijn verjaardag mischien kleding.En dan met de feestdagen wat kleine dingen.Hij heeft ook al zoveel spullen.



Maar het is idd een goed idee om al eerder te gaan kopen,scheelt denk ik heel wat in de portomonee :mrgreen:





Mischien is het wel een leuk idee om ze wat kleins te geven en dan gewoon ergens heen gaan zwemmen ofzo of naar overdekt speeltuin :think:

@mama tina wrote:

In december vlak voor de kerst wordt mijn jongste 1… nou hebben we zo ontzettend veel speelgoed van de oudste dat ik mijn hersenen loop te pijnigen wat ik nou voor die hummel moet vragen/kopen…



Voor Tessa hebben we ook al met moeite wat dingetjes bedacht en die krijgt vooral een paar grote kadoos dit jaar met wat kleine dingetjes van anderen als aanvulling op wat ze al heeft haha.



Maar dan het volgende dilemma… Sinterklaas en kerst… Nou wil ik met kerst gewoon leuk kleine dingetjes ofzo doen… meestal zijn het opa en oma die uitpakken…Maar met sinterklaas wil ik wel leuke dingen doen natuurlijk…



Hebben jullie nog ideen voor me???




Ehh, alleen Sinterklaas vieren? Lijkt me wat dubbelop om beiden te vieren.





Voor je jongste zou ik of cadeaubonnen vragen van een kledingzaak, of kleding. Met 1 jaar hebben ze toch nog geen erg in de cadeaus.'De bonnen kan je later in het jaar wel weer gebruiken.

@merel33 wrote:

meid het is augustus…maak je je nu serieus nu al druk over de feestdagen?




Ik sla ook altijd al vroeg in hoor! Vooral als het in de aanbieding is! :wink:

Ik koop ook al in september oktober en november allerlei dingen.

Verdeel de grotere kado’s en als ik wat kleine dingen zie haal ik die,leg ik bovenin de kast.

Ik heb ook 2 verjaardagen sept. en nov. van de kids en de decembermaand is al duurder met de boom en lekkere eten en vrije dagen dus idd ik kijk ook nu al rond.



Hier is er bij intertoya al uitverkoop,ook van die grote bakken met klein spul,alvast voor de zak en de schoen,ideaal.



Oh en ideeen…

hier zit vaak al in de zak bijv. een pyama van de favoriet (cars oid) ondergoed van de favoriet,sokken met de favoriet :lol: ,antislipsokken voor de winter,nieuwe tandenborstel dat soort spul,is iig leuk ingepakt en de zak vol en het zijn handige dingen.

Ook badspul,shampoo met iets leuks erop geef ik in de zak of onder de boom…ze vinden dat hele uitpakken en veeeeeeeeeeeeel kadootjes gewoon spannend,ze zijn hier ook altijd blij met alles wat ze krijgen :inlove:

Meestal zit er van opa en oma een mooi speelgoed ding bij of iets wat ze sparen of doen en bij kerst van oom en tante…

Ik ben verder brutaal en zeg gewoon dat ik ze wel graag ‘‘dankbaar’’ wil houden en niet verwent…dus dat het niet over the top mag gaan… :shifty:

Ik moet mezelf altijd al inhouden met die dagen…ik wil ze dan zo graag verwennen…maar vanuit pedagogisch oogpunt hou ik me (redelijk) in :angel:

Daarom is het hier ook bewst lastig… oma is nl ook zo dat ze over de top gaat en idd ook met allemaal van die kleine dingetjes…



Nou viel het me daarstraks op dat de thomas trein van tessa wel een hele grote aantrekkingskracht heeft op Joyce, dus misschien eens kijken…Had op marktplaats al hele leuke dingen gezien zoals loopautotjes ofzo…

Het hoeft voor mij nl ook niet altijd helemaal nieuw te zijn…Vorig jaar heeft Tessa 2 grote fisherprice speelhuizen gekregen met poppetjes ook van mp…



met sinterklaas is idd een zak vol hele kleine dingetjes wel leuk hebben we vorig jaar ook gedaan… Dvd’s al 2 opbergdozen vol van haha… maar daar kan altijd meer bij haha en kleren heb ik al een kast vol van voor de winter van TEssa… maar wat nieuwe dingetjes wil ik er toch wel bij hebben idd. maar dat vind ik eigenlijk niet echt kadootjes…voor een verjaardag dan…