even meedenken aub??!!!!

goh ja t is dat je het zegt ik had er nog niet bij stil gestaan eigenlijk volgende maand komen de pepernoten al weer in de winkels :?



hier ook sinterklaas naja dat gaat niet uitgebreid gevierd worden volgend jaar krijgt ze er wat meer van mee denk ik!!



dan ben ik zelf jarig :? :? :?

en dan eline de 23 ste en dan kerst er achteraan gelukkig is ze nog wat te klein om t bewust mee te maken en ga ik me iniedergeval niet te druk maken over wat ik voor haar moet kopen ze heeft 3 opas en omas dus met de kadoos gaat het vast wel goed komen !!!



gr loessie

ik snap het wel hoor, ik zit nu dus ook al te denken hoe ik het ga doen met Daan… sint, verjaardag… kerst doen we niks voor de kindjes… maar hij heeft al zo veel… :wall:

zie nu dat daan en jouw kindje precies een jaar schelen :stuck_out_tongue:

Het oude speelgoed nu verstoppen en in december opnieuw inpakken? :angel:

Ik ben ook al bezig hoor, heb al leuke dingen gescoord voor Kimberly! Die is op 18 december jarig, dus dan is december niet zo’n driedubbelde dure maand als ik vantevoren al leuke dingen koop.



Bovendien vind ik het ook erg leuk om al die dingen te kopen. Ik heb bijvoorbeeld een plastic theeservice-je, een pop met een mandje met een moederpoes en jonkies erin, een hondje wat echt blaft en waar een papflesje bij zit, dat soort dingetjes. Die zijn gewoon TE leuk om te laten liggen. Dus bewaar ik ze voor december! :inlove:



Sinterklaas en de verjaardag worden zeker gevierd, en met kerst doe ik dan wat kleine kadootjes.



Wij vonden het voor de eerste verjaardag ook erg moeilijk hoor, maar misschien zo’n spring ding waar ze in kunnen hangen? Beetje schommel idee zeg maar, alleen kunnen ze dan net met de voetjes bij de grond om zich af te zetten.

Misschien een loopauto? Bij Kruidvat heb je 2 verschillende: 1 van Cars en 1 met prinsessen.



Verder zou ik het ook niet weten eigenlijk.

Ik vraag ook wel eens bonnen van speelgoedwinkels voor de verjaardag en koop daar kado’s van voor de feestdagen :mrgreen: :shifty: 8)

@Brigitte wrote:

Het oude speelgoed nu verstoppen en in december opnieuw inpakken? :angel:




Mijn idee! :wink:



Of speelgoed ruilen met vriendin met zelfde probleem.

idd oude dingetjes inpakken en opnieuw geven is wel een idee haha… het gaat ze tenslotte meer om het uitpakken en het papier dan wat erin zit haha…

En ruilen is ook wel een idee…maar met wie haha…

Loopauto hebben we al. en een loopmotor dus kunnen ze straks racen met zijn 2en haha…

Tessa kreeg met haar 1e verjaardag van ons van mp een kralenspiraal en een uitgebreide vormenstoof en met haar 2e verjaardag 2 grote fisherprice speelhuizen ( ook via mp)… van oma daarentegen kreeg ze haar 1e verjaardag een loopauto en met haar 2e een ‘echte’ stofzuiger en van mijn oma kregen we bij Tessa als kraamkado al een poppenbuggy haha…



Heb aan mijn moeder ook als kraamkado met Joyce al een kindersetje gevraagd destijds van sesamstraat met tafeltje en stoeltjes… zodat het een algemeen kadootje was, waar beide meiden wat aan zouden hebben…



Had al zitten denken om eens op marktplaats rond te gaan snuffelen voor iets leuks…en anders idd een paar oude dingetjes die nog mooi zijn in te pakken voor erbij haha.

( ook nog eens vriendelijk voor de portomonee)…



Voor Tessa weet ik trouwens genoeg hoor haha… maar ja nu Joyce nog haha…



Wel leuk mamav2 kids dat daan precies een jaartje ouder is haha.

Jasper speelt eigenlijk het liefst met ´simpel´ speelgoed, dus stapelbekers, ballen in alle vormen en maten, houten blokken om torentjes mee te maken, houten puzzels…



Ik vraag voor verjaardagen etc het liefst (voorlees)boeken, dvd´s en cd´s etc. Misschien is het een leuk idee om haar een abonnement van een ´attractiepark´oid wat bij jullie in de buurt zit kado te doen. Dus van een dierentuin of van een sprookjesbos of zo. Dan kunnen jullie er het hele jaar van genieten :mrgreen: (en worden die dagjes uit niet zo duur), of, als er niets leuks is, gewoon entreekaarten voor de Efteling of zo :think: :wink:

heb je al een keukentje?

dat is erg makkelijk uit te breiden met snij-eten, mixertje, serviesje en vanalles en nog wat.

Stijn speelt het liefst met het keukentje van z’n grote broer, dat vind hij echt het leukste!



maar lastig is het inderdaad wel, ik herken het ook.



een winkeltje lijkt me ook erg leuk (maar misschien zijn je kindjes daar nu nog te jong voor), dat kun je ook makkelijk uitbreiden met boodschapen, mandje, kassa, weegschaal enz.





enne, hier ook al bezig met kadootjes inslaan hoor! (het kado voor Teun z’n verjaardag heb ik al :thumbup: ) niet alleen voor de kinderen maar ook de kerstkadootjes. Ik vind het erg leuk om mijn liefste familie iets speciaals te geven en heb geen zin om dat nog te moeten zoeken op die speciale stress-feestdagen-koopavonden 8) dan zie ik toch nooit wat leuks.

Heb alweer moeite om iets te verzinnen voor haar verjaardag. Heb een hele speelkamer voooooool met speelgoed, echt niet normaal meer.



Denk dan nog maar even niet aan sinterklaas en kerst. Dat ga ik pas na haar verjaardag doen :think: :eh: :think:

Haha laat er nu een keuken onder mijn bed liggen voor Tessa’s verjaardag haha…

Voor Tessa weet ik het wel… dat is niet zo moeilijk… zeker nu ze ouder wordt is het geweldig hoeveel keus er is…

oh maar Tessa is toch eerder jarig?



Dan zou ik Joyce wat pannetjes en pollepeltjes en dat soort spul geven (of vragen als kadootje) en allerlei andere kookdingen. Ze heeft er in het begin misschien niet meteen wat aan, maar kan er toch al gauw mee spelen (tenmiste, Stijn speelt hier met het keukentje vanaf dat hij zich zelf kon optrekken en kon blijven staan).

het is nog erg ver inderdaad, maar je kan toch altijd kleding vragen???

@suus_je wrote:

het is nog erg ver inderdaad, maar je kan toch altijd kleding vragen???


Nou dat gaat ook niet altijd goed hoor :think: Ik heb er nog nooit om gevraagd, maar soms bedenken mensen zelf dat ze graag kleding willen geven :roll: . Ik merk gewoon dat heel veel mensen een andere smaak hebben als wij(ok: ik :mrgreen: :wink: ) dus vaak is het a) niet mooi, b) klopt de maat niet en krijgen we dus zomerkleding die Jasper van de winter aan kan en anders om en c) is iederen zo netjes om telkens alle labels te verwijderen zodat ik het niet kan ruilen. Inmiddels hebben een hele boel vrienden van ons het wel door, zij vragen dus eerst naar de maat en nemen bon en labels in een dichtgeplakte envelop mee, mocht het niet passen. :thumbup:

Nicky is op 1 dec. jarig en zijn verjaardag moet vaak verzet worden vanwege die grijs/witte kerel. Ik begin ook altijd vroeg met wat inkopen doen, om de kosten een beetje te spreiden.



Iedereen heeft hier veel begrip voor het vele speelgoed dat hier al ligt. Ik vraag daarom altijd of ze daar rekening mee willen houden en i.p.v. speelgoed ook bijv. kleren of schoentjes erbij willen geven. :wink: Boeken zijn relatief duur, maar als ze wat ouder zijn kunnen ze daar vreselijk van genieten. Dus die zijn ook zeker welkom hier.

Praktische dingen als slofjes, badjas, winterjas e.d. zijn toch leuk om te geven en zeker om te krijgen (ehm, voor dat winterjasje ga ik meestal wel mee :oops: ).