Als thuiswerkmama ben ik zo’n beetje 24 uur per dag, 7 dagen in de week bij Sterre. En ja, daar geniet ik enorm van. Maar na een avond en een ochtend zonder mijn poppetje, besef ik nu ineens weer een beetje extra hoe ontzettend gelukkig ze me maakt.
Jullie hebben dat vast ook wel. Van die momenten dat je weet ‘er bestaat echt niets mooiers dan moeder zijn…’. Zoals…
… als ik ’s nachts wakker word van een huilende Sterre, en ik humeurig en slaperig mijn bed uit ga. Maar zodra ik boven het ledikantje hang, word ik verwelkomd met een stralende glimlach. Zomaar, midden in de nacht, helemaal voor mij alleen. Dan maakt dat uurtje minder slaap toch eigenlijk niets meer uit. Ik vind dat zooo mooi!
…of als ik Sterre ’s morgens uit haar bedje haal, en ze zich helemaal aan mij vastklampt. Met één hand stevig in mijn haren (au!) en de andere hand zorgvuldig in mijn wang geboord (ook au!), waardoor ik me pijnlijk herinner dat ik gisteren eigenlijk haar nageltjes had moeten knippen. Met een stinkende luier van een hele nacht. Maar dan kruipt ze zo lekker tegen me aan, met haar neusje in mijn nek, en dan kan ik het haast niet over mijn hart verkrijgen om haar op de commode te leggen…
… of als ik borstvoeding geef, en Sterre tussendoor even stopt met drinken, haar gezichtje naar me opheft, even naar me te lacht, en dan weer gerustgesteld (het is nog steeds haar mama die daar bij haar ligt) verder gaat met drinken…
… of zoals net nog. Het regent dat het giet, ik ben moe en voel me niet helemaal lekker. Sterre heeft net borstvoeding gehad, en we liggen nog even gezellig samen op het grote bed. We spelen kiekeboe, met een doekje over Sterre’s hoofdje. Ze vindt het eerst maar niks. Mijn meisje, dat graag alles om haar heen wil zien, wil over haar hoofd geen doekje dat haar zicht belemmert. Maar dan heeft ze het spelletje door, en heeft ze dikke pret. Ik leg voor de 100e keer het doekje over haar hoofd, en vraag ‘waar is Sterre nou?’, het hoofd onder het doekje gaat heen en weer, en Sterre schatert van het lachen, vanonder haar schuilplaats. En ik hoor haar denken: ‘hihihi, ik zit hier! Niet verklappen hoor!’.
Ik word soms zo gelukkig, alleen al als ik even stil sta bij al die kleine, maar zo ontzettend mooie momenten met mijn hummeltje. En ik ben vast niet de enige. Wat zijn de momenten waarop jullie kids je weer even éxtra gelukkig maken?
xHeske
Het moment dat ik dit lees, de tranen over mijn wangen rollen en ik denk: Ja, ja! Dat heb ik ook! (behalve dat van die borstvoeding dan)
als me zoon bij me in bed ligt en ik hem heen en weer hoor schuiven net zolang totdat hij straks tegen me aan ligt, waarna met een glimlach op zijn gezichtje in slaap valt
als hij in zijn bedje ligt de huilen en ik bij hem kom kijken. als ik dan naar em kijk en er met een grote lach 2 armpjes omhoog gaan
als hij tijdens het eten zijn flesje pakt onder het mom mama ik help je wel even.
als ik na zijn slaapje begroet word met een grote lach van oor tot oor
als die blauwe kijkertjes me straks aankijken
en weet je… het word steeds erger.
met de dag voel ik mij meer verbonden met mijn zoon.
de navelstreng mag dan mishcien doorgeknipt zijn, maar dat andere lijntje word steeds dikker :inlove:
Mijn allermooiste mama moment met Luna :vlinder: is ook tevens mijn verdrietigste mama moment de geboorte van mijn meisje zo puur zo gaaf zo mooi en zo stil.
Mijn allermooiste mama moment met Quillan is de geboorte van mijn mannetje zo puur zo gaaf zo mooi en zo’'n giga harde schreeuw van leven.
En die eerste keer in mijn armen zijn geur opsnuiven oh wilde hem nooit meer loslaten god wat voelde ik me verbonden met hem.
Liefs Marielle :vlinder:
Marielle … maar wel heel mooi! :hug:
Herkenbaar hoor Ke :inlove:
Een meissie wat smorgens om 6 uur lekker ligt te kletsen en te lachen, vind dat echt geen ramp om daardoor wakker te worden :mrgreen:<br /> <br /> Als ik Serina
s morgens uit bedje ga halen dat ze een dikke glimlach op haar gezichtje heeft.
Als ik haar dan lekker tegen me aan houd en samen de trap af lopen ze giert van het lachen :lol:
En zo zijn er wel meer momenten waarop ze me helemaal happy maakt, alleen haar glimlach al daar smelt mijn moederhartje al van :inlove:
daar straks toen papa ging werken…
en hij ter afscheid zijn armpjes om papa heen gooide en hem een kusje gaf :inlove: (was de eerste keer)
als hij heel lief bij je komt en dan op schoot wilt… (is geen knuffelkont)
en dan zie je waarom…het koekje op tafel :inlove: :mrgreen:
Als ik op de grond ga zitten bij haar om met de bal te spelen en ze de bal wegduwt en heel hard naar mij komt kruipen, omdat ze liever wil knuffelen dan spelen :inlove: :inlove: :inlove:
Of als ze bij mij haar flesje ligt te drinken en me ondertussen met grote ogen ligt aan te staren :inlove: :inlove:
Als ik Nee zeg, ze zich omdraait, ik zeg “mag niet he frummie” en zij heel lief nee met haar hoofdje schudt :lol: :inlove:
Als om kwart voor zes d epoezen miauwend naar de voordeur rennen omdat ze Sydney al gehoord hebben. En Kaylee dankzij de poezen weet dat haar papa eraan komt. En ze dan ook bij de deur gaat zitten lachen tot hij binnen is :inlove: :inlove: :inlove:
Ooo wat heerlijk om dit te lezen… :inlove:
- Als ik roep “Max kom eens bij mama” als hij op de grond ligt te spelen dan komt hij al geluiden slakend en al tijgerend naar me toe op opgetild te worden :inlove: ;
- Als ik van de andere kant van de kamer al naar hem kijk dan begint hij al te lachen, hoef ik nog niets eens wat te zeggen tegen hem :inlove: ;
- Als ik mijn gezicht naar dat van hem breng dan slaat hij zijn armpjes om me heen en krijg ik een lekkere hap in mijn wang :inlove: ;
- Dat koppie als hij aan de gordijnen zit te trekken en ik dan zeg " Max mag niet…" :inlove: ;
- Big smile als ik hem uit bed haal :inlove: ;
Kan nog wel even doorgaan hoor. Hoe zwaar de onderbroken nog steeds zijn, het weegt toch echt niet op tegen al deze momenten…
Als ik dit zie als ik de slaapkamer inloop…
oohhh wat een mooie verhalen, nou ik ben nu 2 jaar en een beetje moeder en sinds een half jaar moeder van 2
heb je dubbel op zoveel van die momenten
als lucas weer eens katte kwaad uithaald, en hem 3 keer gezecht hebt van nee dat mag niet, komt ie bij je en zegt ie neeehhh en krijge je zomaar uit het niets een dikke knuffel :inlove:
of als ie zich zeer heeft gedan en bij je komt “mama kusje” :inlove:
als ze samen in bad gaan en lucas en die wil thomas wel ff wassen :inlove:
als je de kastjes van de keuken aan het soppen bent, komt ie bij je zitten met een doekje en helpt ie je mee :inlove:
de wel bekende lach boven het bedje van thomas :inlove:
zomaar uit het niets een supper dikke natte pakkert krijgen met die kleine armpjes om je nek en dicht tegen je aan gedrukt :inlove:
lucas die tegen je zecht als je thomas op schoot hebt “mijnn broertje” :inlove:
en om hem vervolgens een dikke kus op zijn voorhoofd te geven :inlove:
niet willen slapen, maar als je hem dan bij je in bed neemt dat hij (lucas) dan heel dicht tegen je aankomt liggen (al lig je zelf voor geen meter meer) om vervolgens met een snik en de duim in de mond inslaap valt :inlove:
ik kan wel uuuuren door gaan, maar dit zijn toch wel een kleine greep van de mooiste moeder momenten :inlove: :inlove:
Oh joepie, zo te lezen staan me nog véél meer van die mooie momenten te wachten :inlove: :inlove: :inlove:
Enne, Dave heeft groot gelijk hoor, alles voor een koekie! :mrgreen:
had gister weer een prachtig mama-moment
ik kietel thijmen waarna hij voor de aller eerste keer begint te lachen met GELUID :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:
ik moest lachen huilen en smelten tegelijk :inlove:
Gewoon elk moment dat ik bij haar ben :inlove:
ooh hier ook dikke tranen omdat ik zoveel herken…
-als ik s ochtends naar t gebrabel luister wat Rivano vertelt aan zijn muis
-Als ik roep…hieeer iisss mamaaaaa en hij dan een grote smile op zijn gezichtje tovert.
-als we dansen door de huiskamer met z´n 2e
- als we samen gezellig praten ´s middags op de bank en hij me hele verhalen vertelt
- Als hij eet en we elkaar aanstaren
Net als iedereen kan ik ook wel door blijven gaan maar t komt er eigenlijk opneer dat ik me elke dag gelukkig voel en dankbaar ben dat Rivano in mijn leven mocht komen !
Mijn allermooiste moment met Yeline was op 1 januari 2007 ik heb toen voor het eerst echte liefde voor haar gevoeld :inlove: kreeg het zo warm en heb met haar in mijn armen eerst flink gehuild. Heerlijk om dat te voelen omdat ik dat sinds de geboorte van Yeline nog nooit gehad had(pnd).
@chantal!! wrote:
Mijn allermooiste moment met Yeline was op 1 januari 2007 ik heb toen voor het eerst echte liefde voor haar gevoeld :inlove: kreeg het zo warm en heb met haar in mijn armen eerst flink gehuild. Heerlijk om dat te voelen omdat ik dat sinds de geboorte van Yeline nog nooit gehad had(pnd).
Meis ik ben zo blij voor je zit met tranen in m’n ogen
x
@lyka wrote:
@chantal!! wrote:Mijn allermooiste moment met Yeline was op 1 januari 2007 ik heb toen voor het eerst echte liefde voor haar gevoeld :inlove: kreeg het zo warm en heb met haar in mijn armen eerst flink gehuild. Heerlijk om dat te voelen omdat ik dat sinds de geboorte van Yeline nog nooit gehad had(pnd).
Meis ik ben zo blij voor je zit met tranen in m’n ogen
x
Ooooooooooh, ik ook zowat! :-* Heel fijn voor jou Chantal!
Allemaal mooie momenten lees ik en er zijn er een heleboel erg herkenbaar!
Wat ik vooral mooi vindt:
*Op de dagen dat ik werk, en ik thuis kom en ik haar van achteruit van de kamer naar mij toe hoor kruipen met een heleboel inspannende geluiden erbij en dan de blijdschap als ze mijn gezicht ziet en ik haar oppak!! :inlove:
*Als ik haar kietel en ze zo heerlijk de slappe lach krijgt! :inlove:
*Wanneer we samen aan het dansen zijn en ze daarbij hele grote pret heeft en ik dus ook! Dan voel ik me zo intens gelukkig met haar zo dicht tegen me aan! :inlove:
*Wanneer ik haar mag troosten, wanneer ze alweer een keertje gevallen is met al haar probeersels… :inlove:
*Wanneer ze met papa speelt en helemaal straalt ervan!! :inlove:
*Wanneer ze kiekeboe doet met een doekje of om het hoekje van de deur/muur! :inlove:
*Wanneer ik 's avonds als ze op bedje ligt, nog steeds af en toe even naar boven ga kijken en ik haar dan zo lekker zie slapen en haar ademhaling hoor met een zacht snurkje erbij! :inlove:
*Wanneer ik elke keer er weer bij stil sta dat ze mijn grootste liefde is en altijd zal blijven! :inlove:
Oké, zo kan ik ook nog uuuuuuuuren doorgaan!
Idd heel veel momenten dat de golf van pure liefde door je lijf giert, maar mij allereerste moment was toch wel heel speciaal voor mij:
Hailey huilde in de eerste 6 weken van 's ochtends 9 uur tot 's avonds 7.
Toen papa op een avond weg was besloot ze om nog wat langer door te gaan.
Het was me uiteindelijk gelukt om haar om 22:00 stil in bed te leggen.
Ik zat nog geen 2 min beneden of het gekrijs begon weer…
Ik barstte in huilen uit en ging haar weer uit bed halen. Liep wat met haar rond en vroeg: Wat moet ik nu doen, ik weet het niet meer!
Toen keek ze me aan en schonk me ,met zo’n hele diepe zucht, een brede glimlach :inlove: . 2 minuten later sliep ze.
Op dat moment had ik ff tranen van wanhoop en geluk door elkaar.
Nu is het allermooiste moment als papa met Hailey op zijn arm door de woonkamer rent en mama erachteraan: Ik kom jou pakken!!!
Dan giert ze het uit :inlove: :inlove: