Even lekker naaien

Dast zou ik weleens willen doen :angel:

Leuk stofje, en dan bijvoorbeeld een dekbedovertrekje maken, zou dat te doen zijn voor ene leek zonder ervaring?? Dan ga ik maar eens een naaimachiene versieren en het misschien proberen :smiley:

Overtrekjes zijn zoooo gemakkelijk…

Heb net voor 3 euro 5 meter stof op de kop getikt voor kussentjes, zelfde idee, peanuts!

Gewoon proberen! Niet te dure stof kopen en als het goed lukt, hier op kok een winkeltje beginnen :wink:

" Even lekker naaien…dat zou ik wel eens willen doen"…



Nou da’s vast wel te regelen natuurlijk! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Karin2 wrote:

" Even lekker naaien…dat zou ik wel eens willen doen"…



Nou da’s vast wel te regelen natuurlijk! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:






Tja op zijn tijd kan dat best wel leuk zijn :inlove: :mrgreen: :inlove:

Ja hoor! Vooral doen! Maak hem wel ietsje groter dan je in je hoofd hebt. Je dekbed staat iets bol waardoor er iets meer ruimte in zit dan alleen plat gemeten zeg maar (snap je?!)





Ik heb een dora dekbedovertrek gemaakt, en eentje met ruitjes en nog een paar.

En ik heb voor mijn dochter een eenpersoons dekbedovertrek van prinsessen omgetovert tot een tweepersoons voor bij oma in het logeerbed.

Dat is goed te doen hoor.

Eventueel stil je eerst even wat op een proeflapje, zodat je aanvoelt wat de machine doet, maar dan hoeft dat echt geen probleem te zijn.



Succes…enne…showen hè?!

Ik maak het overtrek gewoon ongeveer aan beide onderzijden 40 cm langer, zonder sluiting of zo. Dan heb je vanzelf een instopstrook.

Dus gewoon 2 x de lengte van het dekbed + 2 x 40 cm. Aan beide zijden een zoompje stikken. Dan dubbel vouwen met de goede kan op elkaar. Zijnaden stikken en klaar is uw overtrek. Je kunt eventueel op de lengte van het dekbed aan de onderkant een klein stukje dichtstikken van de opening vanaf de zijnaad , zodat het dekbed niet naar onder schuift, maar er wel goed door kan. Hoop dat je het snapt.

Oeh, krijg er helemaal zin in! Ben je al begonnen? Ik heb hier laatst stof gekocht voor kussenslopen voor Nikkie. Ik moet er alleen nog wel aan beginnen. Hihi, ik heb een beetje koudwatervrees geloof ik :oops: :mrgreen:.

Hahaha Hier ook lekker zelf :mrgreen:



En ook de Ikea dekbedovertrekken sneuvelen hier regelmatig onder mijn handen om omgetoverd te worden in twee prachtige overtrekjes :wink:

ik ben nog niet begonnen, maar ga zeker opzoek naar leuke stof!! Komt helemaal voor elkaar. 'T gaat even duren maar ik zal resultaat showen, nu even op zoek naar stof…

Het schijnt echt zo makkelijk te zijn he :lol:

Ik ga me vandaag wagen aan het naaien van gordijnen. Inderdaad eerst een proeflapje maken en dan ga ik het ook proberen.



Gordijnen en daarna kussentjes voor de buitenstoelen en voor op de bank. :stuck_out_tongue:

heel veel succes, ennuh wel het resultaat showen he :wink:

benbeneuwd wie zegt begin er niet aan hihi…

Tot zover lukte het, maar opeens gaat de onderdraad lussen :think:



Ik heb verder niks veranderd, waarom doet ie dat? :?

Niet alleen lussen, maar er komen extra draadjes uit het gaatje van de ondergaren :think: 8)

Zit je spoeltje dan nog wel goed?

Stof (in de zin van stoffig zijn) of pluisjes in het spoelhuis (waar het spoeltje in zit) kunnen ook wel een voor zulke dingen zorgen. Je zou kunnen proberen om na het verwijderen van het spoeltje even het spoelhuis uit te borstelen met een klein kwastje.

Ik heb deze machine gisteren van iemand overgenomen en schoongemaakt. Dacht ik, want ik maak nu op jouw advies het spoelhuis schoon :shock: Er zat gewoon een vlok stof van bij elkaar een cm :lol:



Goed, dubbele draden maakt hij niet meer, maar ik heb nog steeds een losse bovendraad en de onderdraad kan ik er zo uittrekken.



Bovendraad op de hoogste stand en op de laagste stand gehad, maakt geen verschil :think:



Best raar, want net heb ik 1 gordijn gemaakt en had ik nergens last van :think:

Kan het zijn dat hij lust omdat hij geolied moet worden?

Ja, dat zou je in ieder geval kunnen proberen, kan nooit kwaad.

Kijk even in het boekje waar je het drupje olie moet doen.



Stik daarna wel op een oud lapje eerst, anders verpruts je je hele gordijnen met olievlekken.



De draadspanning van de bovendraad moet tussen de 4 en 5 staan normaal gesproken.

En anders eventueel nog een keer opnieuw inrijgen en kijken of je goed langs alle bochtjes enz. bent gegaan.