Even lekker naaien

En stof in het spoelhuis heb je zo hoor, haha. Ik verbaas me er ook vaak over wat daar allemaal terecht komt.

Gewoon af en toe schoonmaken, krijg je ook geen problemen.

Dank je



Ik heb het draad er opnieuw in gedaan (volgens de handleiding)

Ook een ander spoeltje erin gedaan



Het lijkt of de bovendraad de onderdraad niet vastzet.

Die ligt los tussen de lusjes :think:



Hoe kan het dat het bij het eerste gordijn wel goed ging, heb niks veranderd… :cry:

Haha heb er bijna geen zin meer in, zonde van mijn vrije dag, had het al klaar kunnen hebben :roll: 8)

@Nicje wrote:

Dank je



Ik heb het draad er opnieuw in gedaan (volgens de handleiding)

Ook een ander spoeltje erin gedaan



Het lijkt of de bovendraad de onderdraad niet vastzet.

Die ligt los tussen de lusjes :think:



Hoe kan het dat het bij het eerste gordijn wel goed ging, heb niks veranderd… :cry:

Haha heb er bijna geen zin meer in, zonde van mijn vrije dag, had het al klaar kunnen hebben :roll: 8)




Ja, dat betekent dus dat de bovendraadspanning veel te los is. Dan kun je de onderdraad er zo weer uit trekken.

Irritant zeg, dat dat ineens anders is gegaan dan!

Vreemd ook trouwens, als je niets veranderd hebt, zou dat toch niet moeten kunnen. :think:



Hebben ze in de handleiding nog iets bijzonders staan over de bovendraadspanning? Of misschien bij het onderdeel ‘problemen oplossen’ ofzo in je handleiding?



Anders zou ik het ook niet zo gauw weten, sorry.



Wat voor machine is het?

Misschien kun je op http://www.verenigingsancho.nl/forum mensen vinden met een vergelijkbare machine, en vragen hoe dat bij hun zit.



Ik hoop toch voor je dat je net overgenomen machine niet meteen voor reparatie hoeft.

Heb echt geen idee, geen verstand van deze apparaten :wink:

Ik heb € 30,- betaald, dus kan er geen buil aan vallen. Baal vnl dat ik niet verder kan nu. Zit al meer dan een halve dag te puzzelen wat ik eraan kan doen :roll: :wink:



Als het na het smeren niet lukt, kan ik m altijd wegbrengen om na te laten kijken.



Bedankt in ieder geval voor de tips :thumbup:

Graag gedaan :wink: .



Maar ik had het leuker gevonden als ik je zo kon helpen dat je probleem opgelost was, maar goed, niets aan te doen zo, haha.



Kan me voorstellen dat je er van baalt dat je nu niet verder kunt.

Mijn onderdraad gaat weleens lussen als mijn spoeltje te los is.



Wat je doet,

je haalt het spoeltje en het huisje uit de naaimachine.

Dan pak je het draadje in je ene hand en dan moet het spoeltje (nog in het huisje) langzaam/vloeiend naar beneden glijden.



Glijd hij meteen af of blijft hij gewoon hangen dan staat hij niet goed afgesteld.



je moet dan met een schroevendraaiertje het schroefje dat op je spoelhuisje zit los of aandraaien. Even proberen tot ie dus soepel naar beneden glijd, zodat je een beetj weerstand voelt.



Snappie?! :wink:

Succes!

Danks Puk, ook geprobeerd, maar helpt niet



Ik heb eens goed gekeken bij de draadspanner. Als ik m verstel, zie ik NIKS gebeuren. Voel ook geen verschil aan het draad.

Ook als ik erin voel met een schroevendraaiertje, voel ik de plaatjes bewegen. Denk dat die juist strak moeten staan.



Heb zo’n vermoeden dat deze stuk is.



Iemand enig idee of het makkelijk zelf te vervangen is? (ziet er niet moeilijk uit :))

Supersimpel!! let er alleen wel op eerst de stof te wassen voordat je de schaar er in zet omdat het wel wat kan krimpen, beddegoed gaat hier iig op 60 graden.



Zal eens kijken of ik een foto kan vinden van beddegoed wat ik gefabriceerd heb!







Ja dus haha! Ik heb van dezelfde stof ook een hoeslakentje gemaakt. Gewoon een oude openslopen en naknippen, heel simpel. Het meeste is gewoon rechttoe rechtaan. Ik heb trouwens wel een instopstrook gemaakt aan het overtrekje. Wij kopen weleens overtrekken voor onszelf bij de ikea en dan offer ik ook een stuk oud dekbedovertrek of een oude kussensloop op en maak er een instopstrook aan want ik hou niet van koude voeten.



Groetjes van Marloes en krijgen we trouwens wel een foto van het eindresultaat te zien?