Even klagen, misschien advies?

Ondernemend, druk en vooral driftig :roll: Zo is Riley.

Hij word 's ochtends rond kwart over 6 half 7 wakker, dat gaat nog lekker.

Hij is dan net wakker van een lange ruk, en vooral rustig.

Hij gaat daarna rond 8 uur, half 9 nog even slapen. Tot een uurtje of 10.

Daarna is hij vrolijk, lief speelt veel, je hoort hem amper, ja rond uurtje of half 12 tot half 1 weer, dan wil hij optimale aandacht, vooral omdat hij dan moe word/is.

Hij gaat dan natuurlijk nog naar bed, tussen half 12 en half 1. Ligt aan hoe hij is, en hoe hij heeft geslapen.

Hij is vaak tussen 1 en 2 weer wakker, geen probleem! Vrolijk, lief… maar erg aanhankelijk, continu aan mij willen hangen, en gillen als hij iets niet mag.

Hij begrijpt nee maar al te goed. Gaat het op een gillen huilen zetten, ook bij voorbaat, als hij iets wil, en hij weet dat hij het niet mag, en ik zeg niet eens wat, gaat hij al huilen.

Hij gooit met zijn speelgoed, met spullen als hij boos is, hij gaat als een gek heen en weer als je hem op tilt ergens anders wil zetten als dit hem niet zint.

Hij kan in zijn eigen kamer spelen, dit mag hij ook. (gelijk vloers), hij heeft een eigen hoekje in de woonkamer, die zijn speelgoed bevat wat hij leuk vind en normaal mee speelt.

Als we wat gaan doen, is hij lief, Buiten is zijn favoriete bezigheid, of op bezoek bij iemand, trekt hij het zo door tot 5 uur om te eten.

Maar thuis :twisted: … Om half 4 word hij moe, gaat hij klagen, aan je hangen, slaan, veel huilen gillen, hele tijd aan me hangen, dwars doen.

Uit wanhoop als hij moe is, krijgt hij eerder eten, en gaat hij eerder naar bed, hij word dan wel 's ochtends vroeger wakker. En zo zitten we dan in een cirkel, vroeg er uit, vroeg naar bed.

Omdat hij dus om half 4 gesloopt is, en het tot half 7 normaal door moet trekken om te douchen (wat hij leuk vind).

Hij is erg ondernemend, wil alles, mag niet alles. Nee zeggen, Iets anders aan bieden. Geen Nee zeggen maar toch verbieden door te zeggen ‘Dat kan niet hoor, misschien moet je hier maar mee spelen’,

Het werkt niet hij wil dat, en dat zal hij krijgen ook…

We hebben bedacht, hem eventueel nog rond half 3, half 4 in bed te leggen, maar ook dit zal niet werken, dan zal hij alleen maar later op ‘moeten’ blijven 's avonds, niet dat dat erg is, maar Dat zal i.p.v kwart over 7, rond uurtje of kwart over 9 pas zijn.

Ik ben bang dat dat weer te laat is, ja misschien slaapt hij dan uit tot 8 uur/half 9 , Maar denk van niet.

Riley heeft een periode gehad dat hij alleen bij papa wilden slapen, alleen van papa melk wilden, hij wilden niks van mij hebben.

Af en toe troosten kon, maar meer ook niet. We hebben even een doorbraak gehad (op 19 oktober 2009in dit topic te lezen).

Sindsdien, het gaat niet perfect, maar die doorbraak zorgde er wel voor dat Riley bij mij wel een fles wil. Slapen niet, papa brengt hem naar bed.

Deze periode heb ik Roy heel kwalijk genomen, had het gevoel alsof hij Riley claimden. En ook voelde ik mij afgewezen door Riley.

Het slapen is wel vaker een probleem geweest, wat bij zijn leeftijd hoorde. ('s nachts spontaan wakker, niet naar bed willen, huilen als hij zijn kamer ziet, overstuur wakker worden, spelen in bed).

Maar de driftbuien :shock: man oh man!

We douchen soms uit wanhoop omdat hij het zo leuk vind, en dan even niet driftig is, even niet huilt, niet gooit, maar gewoon lief is. Midden op de dag. (zoals vandaag.).

We weten dat hij ook fase’s heeft van niet willen slapen, niet willen eten en zo, maar het zijn meer van deze dagen dan een relaxte dag. Zoals ik zei, een dag is relaxt als we niet thuis zijn maar op visite.

Dan is hij zo lief, tegen alles, iedereen, geen drift kop, geen slaan, geen graaien, boos doen, huilen, hij accepteert dan gewoon nee.

Momenteel krijgen we hulp via vrijwillige basis, Helpende hand in de wijk. Van uit Parlan.

Hun gaan er voor zorgen dat Riley naar een kinderdagverblijf mag, dit heeft hij uit mijn oogpunt ook echt nodig.

Ook als deze mevrouw er is, is hij een voorbeeld kind.

Ik ben een beetje radeloos, het zal misschien wel een fase zijn waar we door heen moeten.

Maar toch… het vreet zoveel energie het gewaarschuw, het nee roepen, het driftige gedoe, het boos doen enzo.

Als hij op bed ligt, plof ik als het ware op de bank en lig half slapend tv te kijken.

Het lichtje gaat ook echt om half 9 uit.

Heel verhaal, en misschien hebben jullie totaal geen advies, maar ik ben er even vanaf.

Even uit me hoofd, even leeg.

Elk geval, bedankt voor het lezen.

Ik herken bepaalde punten wel, maar nu ff geen tijd om uitgebreid te antwoorden.

Kom er vanavond op ter :-* :-* ug!

Wij ondernemen heel veel, we gaan eigenlijk altijd 's ochtends dan even weg, en 's middags 2x (ik ben thuis momenteel, Roy werkt niet, ik ga a.k week weer werken dus).

Om maar vol te houden… maar na 3x heb je het bos, strand, de winkels ook wel gezien, en helaas is mijn SM niet altijd thuis.

zou je misschien tijd hebben om eind van de dag een eind te gaan wandelen zodat hij toch even rust in de wandelwagen?

dat helpt bij kyano altijd wel

voor het driftige heb ik geen oplossing :hug:

Niet om jouw persoonlijk aan te vallen maar hoe reageer jij op Riley als hij een driftbui heeft / iets doet wat niet mag??

Rond Lianne haar 1e verjaardag heb ik een periode ook dezelfde frustraties gehad zoals jij ze benoemd.

Er is me toen uitgelegd dat er niks leukers is dan mama lekker jennen, mama raakt daar gefrustreerd van en dan is het cirkeltje rond :wink:

Niet willen eten bij mama is hier een goed voorbeeld van.

Ik heb toen het roer compleet omgegooid, alleen maar aandacht besteed aan dingen die ze wel goed deed.

Dat slapen, zou het kunnen zijn dat Riley nog 2 slaapjes nodig is?

's morgens een uurtje en dan smiddags nog 2 uurtjes?

Lianne ligt hier smorgens ook vaak nog een uurtje te slapen en in de middag dan nog 2 uurtjes.

Hoop dat je mn reactie niet als persoonlijke aanval ziet, vrees dat ik erg goed weet hoe jij je moet voelen momenteel :-*

Oh nee hoor je valt me niet aan :-* Ik reageer niet op zijn woede aanvallen.

Ik heb van mijn zus der kids geleerd, dat ik slecht gedrag moet negeren.

Ik zeg 3x dat ik het niet leuk vind, en dan is het klaar.

Als hij iets goed doet, (stapje aan de buggy, eten, drinken… weet ik allemaal), lijk ik wel een overtrotse moeder met ‘Goed zo Riley’… :lol:

Ook al doet hij het 8x op een dag.

Slecht gedrag, word hier absoluut niet beloond. Goed gedrag daar in tegen.

Dat slaapje, ja dat ochtend slaapje rond 8/half 9 heeft hij echt nodig…

En ja daarna, het zou dus een optie kunnen zijn ipv half 12/12 uur, uurtje of half 2?

Ja inderdaad, dat slaapje van de middag verschuiven :thumbup:

Lianne wordt tegen 16u wakker en is dan reuze gezellig tot half 7 :inlove:

:hug:

ik zou ook zijn ritme verschuiven. Als hij rond half 7/7 uur wakker wordt dan rondd half 10/10.00 op bed uurtje slapen en dan middageten. s middags rond 14.00 weer naar bed. tot een uur of 16.00 misschien kan hij het dan langer volhouden.

Ivan is laat wakker wordt rond 8.00/8.30 wakker en gaat ene keer om 13.00 naar bed andere keer 14.00 slaapt dan ruim 2 uur.

ALs je het een tijdje volhoudt misshien wordt hij dan ook een half uur later wakker

het ritme idd proberen te verschuiven. Jurian slaapt al een tijdje echt alleen 's middags. Als hij om half 7 opstaat, maar ook als hij om 9 uur opstaat. Soms is hij rond half 12 echt moe, en dan slaapt hij een poos, en gaat 's avonds om 6 uur weer naar bed ofzo. Soms is hij pas 1 uur moe, en gaat hij dan naar bed, dan gaat hij soms om 7 uur naar bed, vaak wel eerder.

Dat ‘ritme’ werkt hier het beste. En 's morgens ga ik er altijd even op uit met hem, zodat ik zijn middagslaapje zolang mogelijk rek.

Driftbuien enzo komen hier niet zo heel veel voor, alleen soms als hij moe wordt, maar sinds hij loopt kan hij steeds meer zelf en hoeft hij van zichzelf niet zoveel meer te kunnen lijkt het wel :slight_smile:

Sowieso negeer ik zijn driftbuien, of als hij overstuur ervan raakt, dan zet ik hem op mijn schoot, dan kruipt hij al snel bij me weg en is het weer over even later.

Als iets niet mag (en dat is maar weinig hier in huis, dat scheelt mij veel frustratie), dan waarschuw ik 2 x, daarna zit hij in de kinderstoel voor een paar minuten. Eerst was dat de box, die stond echt alleen nog daarvoor in de kamer, en hebben we nu weggehaald omdat hij er echt maar eens per week inzat voor 5 minuutjes. Nu is het dus de kinderstoel geworden, en dat lijkt te werken :wink: (even afkloppen).

Succes!

Oooh frustie idd als alleen vreemde ogen nog maar lijken te werken. :shifty: Hij vind ws het uitproberen bij jou het meest boeiend omdat jij (samen met papa) de regels bepaald. En hij dus ook bij jullie gaat proberen die regels op te rekken.

Casper heeft er bij vlagen ook wel last van. Zeker als we een keer een drukke dag (of dagen) achter de rug hebben. Vanmiddag was hij ook lekker bezig, perse in het autootje van de supermarkt willen blijven zitten. Heb hem in de oogjes gekeken en gezegt dat mama klaar was en naar de auto ging en hij mee moest. Opgetild en meegenomen, hij gezellig gillen en ik maar mijn best doen om te negeren. :angel: Zoek en vind dan maar eens je rugzakje met geduld erin. :o

Hij hield er wel vanzelf mee op toen we bij de auto waren. Maar vermoeiend is het zeker!

Qua slaapjes is altijd lastig. Ik heb een hele tijd alleen maar naar hem gekeken, moe was even naar bed. Maar de laatste tijd werkt ook dat niet meer omdat het schema dan een zooitje wordt. Als hij wat ziekjes is door een doorkomende kies dan heb ik pech, dan slaapt hij soms 2 x 1 x vroeg in de ochtend en 1 x wat later op de middag maar ik probeer echt 1 x slapen van een uurtje of half 1 tot ong een uurtje of 2,5 daarna aan te houden. Van 3 tot het avondeten om half 6 trekt hij soms wel en soms amper. Als hij een slechte dag heeft eet hij ook gelijk slechter. Krijgen we weer een rommeliger nacht door en je zit weer in een negatief cirkeltje wat we daarna zsm weer proberen te doorbreken. Een heel stevig ontbijt en papa probeert dan een keer weer wat eerder thuis te zijn zodat we ergens tussen half 5 en 5 kunnen eten. Dat helpt vaak wel gelukkig.

Zelf merk ik wel dat het meestal een soort ‘sprongetjes’ zijn in de zin dat hij weer iets nieuws leert (of wil). Zodra hij dan weer dat nieuwe kan is het meest vervelende er weer af. Vermoed dat hij nu in een soort ‘praatsprongetje’ zit want hij kletst wat meer en raakt vaker gefrustreerd als wij hem niet begrijpen. Dus hier is het ook weer hopen dat het hem snel lukt, wat meer lezen samen, en meer kletsen zodat we hem hopelijk ook wat stimuleren of helpen.

Misschien zit Riley ook weer in een soort sprongetje?

Hoop iig dat je snel weer je gezellige frisfruitige kereltje terug hebt! :thumbup:

Het klinkt alsof je Arielle beschrijft; buitenshuis een voorbeeldig meisje. Hier thuis -vooral bij mij en bij papa veeeeeeel minder- soms een enorme klier. En ook enorm afhankelijk. Ik zat me er idd ook al over te frustreren… Maar nu ik dit zo van jou lees denk ik; fase! Ze schelen 1 dag :stuck_out_tongue: grote kans :stuck_out_tongue:

Maar proberen rustig te blijven en regelmaat aan te houden zoveel mogelijk. En nee blijven zeggen, consequent zijn… Moeilijk, vind ik ook. Komen we ook wel weer door!

Eerlijk gezegd lees ik niet heel veel " abnormaal" gedrag.

Dat is van mij een compliment, want die van mij doet net zo (of deed net zo op die leeftijd) en ik vind mezelf best een prima mama :wink: :-*

Mies had ook dit " energie verdeel" probleem zoals ik het maar noem.

Sommige kinderen uiten moe zijn door te gaan hangen en plakken, te jengelen enz.

Mies uit dit al vanaf jongs af door klierig te worden.

Op t moment dat hij dus met speelgoed begint te smijten, de kasten en lades leeg begint te halen en mij begint uit te lachen als ik er wat van zeg of bij een correctie dramatisch languit op de grond gaat liggen driften, is hij dus moe en gaat hij naar bed.

Het maakt mij niet uit wanneer dat is. Liever van 4 tot 5 nog een uurtje slapen en dan maar tegen 9 uur pas weer naar bed, dan ophouden tot 7 uur tegen alles is.

Want dat trok ik dus ook niet.

Inmiddels is het over, hij is nu 20 maanden en nog steeds een klierkont bij vermoeidheid. Maar hij kan nu toe met 1 slaapje per dag en dan zo tussen 13.30 en 16.00 uur.

Maar rond zijn eerste jaar… ja, lag hij soms wel 3x per dag in bed.

En gingen we volledig mee in ZIJN ritme, ipv sturen dat hij ons ritme aanhield.

Zo erg is dat toch niet?

Liever een vrolijk lief kereltje dat nog even op is tussen 17.30 en 20.45 ofzo dan maanden doorhalen tegen alles in.

We hebben de situatie uitgeprobeerd, hij was kwart over 6 wakker. :zzz:

Hij sliep 10 voor 9 weer. Dus later dan normaal.(normaal zou hij kwart voor 8 weer in bed liggen). 2 uur geslapen!! :dance:

Normaal slaapt hij maar 1 uurtje. Het uurtje langer wakker gebleven, laatste half uur wel wat gepiept, maar toch!

En toen hebben we het een beetje weten te rekken, Hij sliep om kwart over 2 weer, maar 20 min sliep hij… Maar toch.

Wonder boven wonder, is hij nu niet aan het gillen, driftig zijn…

Hij speelt, is vrolijk… terwijl hij nu normaal midden in de fase van gillen, huilen, boos is. :dance:

Bedankt voor jullie uitgebreide verhalen en advies :-*

Nu hopen dat het vaker lukt :pray:

Oh ik ben echt heel blij met het advies.

Raar eigenlijk, ik had het zelf gewoon niet meer kunnen bedenken.

Hij is nu heerlijk aan het spelen… :inlove:

Heb net wel even moeten corrigeren, zeg tegen hem

"Riley, mama waarschuwt je niet nog een keer, zeg het nu, je mag dat niet doen, straks doe je jezelf pijn of een ander, geef maar hier, ga maar spelen’ :shock: Hij geeft het, kruipt weg en speelt verder.

Geen boze baby :inlove:

Super meis, je doet het goed hoor :-* Hoe laat lag hij er 's avonds nu in?

Kwart over 7.

:dance: Hij is stil…

en ik heb een relaxte dag gehad, en hoefde niet eens voor op visite :lol:

wauw super hoor :thumbup: misschien wordt hij morgenvroeg wat later wakker. TOp hoor meis :thumbup: :-*

En we dansen en we zingen en we zijn zo blij!!! :dance:

Want Riley heeft er een gelukkige mama bij!! :wink: :inlove:

Heb even geinterresserd mee zitten lezen. Wat lijkt het me lastig zo’n driftig ventje. :think:

Wat heerlijk dat je nu de slag te pakken hebt!

Misschien nog één mogelijke kleine tip; als Tygo vroeg wakker is (is bij mij zowiezo alles voor 6.30 uur), dan troost ik hem even en leg ik hem weer terug. Misschien is dat ook iets voor Riley…Ik doe dan net alsof het nog midden in de nacht is.

Ik hoop dat het zo door blijft gaan! Succes! :thumbup:

Ik kan hier niet doen alsof het midden in de nacht is, we hebben zijn kamertje nu al verduisterd (lees we hebben de woonkamer gordijnen verruild voor zijn gordijnen, wij hebben nu even zijn knal gele, en hij onze zwarte in zijn kamer), maar alsnog word het licht in zijn kamer, dan slaapt hij dus niet meer… :frowning:

Hij is na die lange ruk echt niet meer moe.

Vandaag ging het dus erg goed, hij was vrolijk, lief niet meer zo aanhankelijk had me handen vrij.

Nu slaapt ie al sinds kwart over 7!