Even balen: ze ligt in een stuit... en BUB!

jammer, maar niet geschoten was in elk geval mis.



Als je behoefte hebt aan (positieve) stuitbevallingservaringen snor ik ze even voor je op.

:hug: he meid, wat een tegenvaller, maar je hebt het iig geprobeerd :clap:



En bezinkt het al een beetje dat je wrs dan zkh bevalling moet? :hug:

Gisteravond was ik alleen thuis met de jongens en toen zij op bed lagen ben ik ook maar gaan slapen, voelde me in eens zo moe, net als of ik de hele dag had ge-sport had :shifty: Dus daarom nu pas een reactie.



Het draaien zelf ging eigenlijk heel natuurlijk: Uiteraard heeft ze eerst een echo gemaakt om te kijken of die kleine nog in een stuit lag. Dan eerst 30min hartfilmpje om te kijken wat de basishartslag van de baby is. Nou heb ik nogal een bewegelijke baby, tenminste als ik stil zit :wink: Hierdoor was haar hartslag wat hoog, wat de vk en de gyn niet helemaal vertrouwden. Dus wat langer aan de ctg tot ze ervan overtuigd waren dat dit ‘normaal’ was. Intussen heeft de vk van alles uitgelegd over de versie: wat ze precies ging doen, wat de risico’s waren, dat ik alleen stop hoefde te zeggen en ze zou ophouden etc. Ik kreeg er steeds meer vertrouwen in en dacht idd dat ik het iig even wilde proberen.



Na de versie hadden we allemaal het idee dat het gelukt was. Maar ja, ik voelde van alles in mijn buik, dus ik kon het niet zeker zeggen. De echo liet zien dat ze nog steeds in een stuit lag. Toen hebben we nog een poging gedaan, maar deze keer voelde ik nog minder bewegen, dus wist ik eigenlijk vrijwel meteen dat het mislukt was.



De versie deed overigens soms best zeer, ik had op een gegeven moment het gevoel dat ik weeën weg zat te puffen.

@annemarie69 wrote:

jammer, maar niet geschoten was in elk geval mis.

Als je behoefte hebt aan (positieve) stuitbevallingservaringen snor ik ze even voor je op.


Precies! En ja, stuitbevallingservaringen hoor ik graag :slight_smile:

@femmie wrote:
:hug: he meid, wat een tegenvaller, maar je hebt het iig geprobeerd :clap:

En bezinkt het al een beetje dat je wrs dan zkh bevalling moet? :hug:


Dat het in het ziekenhuis moet vind ik nog niet zo erg, de manier waarop zie ik wel tegenop. Ik heb a.s. dinsdag natuurlijk het gesprek met de gyn en dan ga ik echt vragen of ik de weeën liggend op ‘moet’ vangen want dat kan ik echt niet. Bij beide bevallingen vond ik dat echt DE hel….

you’ve got mail :mrgreen:



weer wat bijgekomen verder? :hug:

Mijn stuitbevalling staat bij kraamtijd, in maart 2008 geplaats dus even een paar pagina’s verder kijken. :wink:



Hier lagen beide in stuit, 1e met een ks, 2e wel gewoon bevallen.



sterkte.

Hee Dagmar,

hoe gaat het? Heeft het al wat kunnen bezinken?

Ik kom je even een knuffel geven! :hug:



Bij mijn oudste zoon heb ik een vaginale stuitbevalling gehad. Mocht je vragen hebben, dan mag je me zeker pb-en.

Ik ben erg trots dat het gelukt is en dat ik geen ks heb hoeven doormaken, maar ik weet ook hoe lastig de keuze hierbij was. Dus begrijp hoe het voor je is nu! :-*

Oh ja, haha je heet Dagmar, was ik weer even vergeten… :inlove:



Ik kom je even een dikke knuf geven! :hug:

Helaas kan ik je niet adviseren, zelf geen ervaring, ik zou zelf ook niet weten wat ik zou doen. Hopelijk kan de gyn je goed adviseren!!



:hug:

Wat lief dat jullie aan mij denken :inlove:



Op dit moment heb ik zo iets van: tja, het is zo en niet anders, dus ik kan maar beter het beste uit deze situatie halen :slight_smile: Ik ga dus morgen vooral aan de gyn vragen hoe ik een stuitbevalling zo aangenaam mogelijk voor mezelf kan maken :wink: Ik neig namelijk nog steeds naar zelf bevallen, maar zie heel erg op tegen de bevalling zelf :shifty:



Ik heb dus besloten om morgen al mijn vragen aan de gyn te stellen en ook alvast wat dingen op papier te laten zetten. Zo wil ik bijv. niet dat de bv door een eventuele spoedkeizersnee in ‘gevaar’ komt, dus ik wil dat ze daar alles aan doen. Bovendien wil ik dat papa altijd bij de kleine is, ook al kan ik dan even niet.



Mijn ziekenhuistas staat klaar. Gepakt met genoeg kleren en spullen om eventueel een paar dagen te moeten blijven, maar ik ga er nog steeds van uit dat ik de dag van de geboorte met een gezond, lief, klein meisje naar huis ga :slight_smile:

vragenlijstje bij de hand dus voor morgen :thumbup: Hoop dat je een goed en verhelderend gesprek hebt wat je vertrouwen gaat geven!

Succes vandaag :thumbup:

Ff een update:

Uit de echo bleek dat ons kindje lekker klein is, en dan eerder lang en dun dan klein en ‘dick’. Ze wordt nu op een goede 5 pond geschat. Aangezien ik al 2x met 39+ ben bevallen, ging de gyn ervan uit dat dit ook deze keer het geval zal zijn. We verwachten dus dat ze rond haar geboorte ook zo’n 6 pond zal wegen(net als haar 2 broertjes toen).



Gezien mijn vorige bevallingen en de afmetingen van deze baby, kon de gyn geen reden vinden om voor een keizersnee te kiezen. Uiteraard heeft ze me wel alle voor- en nadelen van de natuurlijke bevalling en een keizersnee nogmaals uitgelegd en ik kon na afloop al mijn vragen kwijt. Ze zei zelf dat ze het gevoel had dat ik naar een vaginale bevalling neig en ik heb dat toen beaamt. Wel gaf ik aan dat ik er best tegenop zag, maar dat mocht ook van haar :wink:



Toen hebben we het nog over een aantal praktische dingen gehad (wanneer precies bellen, altijd eerst bellen voordat ik kom, waar de auto laten etc.) voordat ik een controleafspraak voor volgende week gemaakt heb. Weer bij haar, al hoopte ze zelf dat ik tijdens haar dienst zou bevallen, want het leek haar wel leuk om mij bij te staan :slight_smile:



We zullen zien. Rest mij nog even te genieten van de schopjes in mijn buik en verder af te wachten wanneer de kleine zich aan dient. Nu ik de keuze genomen heb, voelt het eigenlijk best goed, ook al had ik het liever al achter me :shifty:



Bedankt voor alle ervaringsverhalen, bemoedigende woorden en jullie luisterende oren :-*

Wowh dat is niet niks zeg. Vooral ook omdat je zo graag je kindje zelf wil pakken (wat ik me overigens heeeel goed kan voorstellen, lijkt mij ook enorm mooi). Dan gaan er verschillende senario’s door je hoofd (lijkt me).

Maar wat fijn dat je goeie gesprekken hebt en dat alles (goed) doorgesproken wordt.



Laten we hopen dat ze nog draait.



ik was een dwarsligger en ben toen 1 dag voor de bevalling goed gaan liggen, maar een stuitligger is net even iets anders natuurlijk



Heel veel sterkte. :-*

Wat super dat je er nu wat meer rust in hebt en dat de gyn je extra vertrouwen heeft kunnen geven!



Hopelijk beval je inderdaad tijdens haar dienst. Heel veel succes alvast!!!

Fijn dat je je ei kwijt kon en dat ze bij jullie stuitbevallingen doen.



Ennuh… volgens mij ziet iedereen op tegen de bevalling. Gewone of stuitligging :wink:



Alvast heel veel succes in ieder geval :thumbup:

Fijn dat het een goed gesprek was :thumbup:

Doe wat voor jou goed voelt!

succes dagmar!!!

Moeilijke keus hoor!

Ik ben benieuwd naar jou bevallingsverhaal straks als het zover is :wink:



Succes in iedergeval :thumbup:

Bedankt voor alle goede wensen!



Voorlopig komt ze nog niet- het rommelt nog niet eens… Maar ik zal straks zeker ook mijn verhaal hier delen :mrgreen:

Alvast veel succes voor als het los gaat barsten :thumbup: Hopelijk laat ze niet meer al te lang op zich wachten.