etiketten van flesjes halen *nieuwe vraag over de vulling*p2

Heb ik 75 flesjes verzameld (laten verzamelen :wink: ) om straks een traktatie te maken voor als de baby geboren is, maar ik krijg die plak-etiketten er niet normaal vanaf :wall: er blijft lijm op de flesjes zitten. En mijn eigen etiketten die ik erop wilde plakken schijnen door en zijn te kort dus de lijm moet er ook echt vanaf :doh:



iemand een idee hoe ik dit makkelijk eraf ga krijgen? Schuren met een schuursponsje en afwasmiddel, dan ben ik ongeveer 15 minuten per flesje bezig, en dan nog is het niet schoon :silenced: en verder heb ik echt geen flauw idee… :shifty:

nagellak remover

Op een watje, er overheen/ beetje doorweken en daarna veeg je het er zo af.



Zo heb ik hier op de voordeur ook lijmresten van een oude nee/nee sticker van de vorige bewoners er na jaren nog af weten te krijgen en resten van die foute kinderplakstickers die op de ramen zaten (en zogenaam herbruikbaar zijn :wink: ).



Succes :thumbup:

goed idee, ga het straks halen en uitproberen :slight_smile:

Als het plastic is zal ik niet met bijtende spullen gaan schoonmaken, laat een dof laagje achter.

Ik laat het altijd weken in een heet sopje, en veeg het daarna er gewoon vanaf.

Lijmresten kan je met vet heel goed verwijderen.

Dus lijmresten goed met slaolie insmeren en daarna afwassen met goede afwasmiddel (dreft).

het is glas, zijn van die flesjes nutricia uit het zh van de kraamafdeling. (werkt mn zus)

nutricia flesjes 's avonds in kokend heet (zo heet als je kraan kan) water zetten met een paar druppels dreft en dan de volgende ochtend veeg je alles er zo af!

75 flesjes is wel heel veel werk :shifty:

Heb je geen vaatwasser?



Misschien dat het eraf gaat in de vaatwasser :think:

sticker verwijderaar er over heen, zo’n klein geel flesje.

in de vaatwasser werkt niet, kokend heet water in bad gedaan met dreft (toen ik ze net had) maar ook dat werkte echt niet.



heb ze nu gevuld met water in de magnetron gedaan ( 10 per keer), dan haal je het etiket er zo vanaf en de lijmresten heb ik met een schuursponsje met olie en daarna afwasmiddel gedaan. was een klus maar ze zijn allemaal schoon :lol:



Kon gistermiddag niet naar de winkel voor nagellakremover maar ik denk dat dat wel een stuk sneller was geweest :think: dus die onthoud ik voor als ik niet genoeg heb aan de 75 :lol:

En anders kun je de volgende keer ook wasbenzine gebruiken.

Werkt super!

@Judith75 wrote:

En anders kun je de volgende keer ook wasbenzine gebruiken.

Werkt super!




Ja maar dat stinkt zo :sick:

en nagellak remover ook trouwens, ook niet echt een lekker idee dat je dat inademt als je zwanger bent.



Hè maar goed dat he gelukt is, hopelijk heb je er nu genoeg.

@mamma van sharondenise wrote:

@Judith75 wrote:
En anders kun je de volgende keer ook wasbenzine gebruiken.

Werkt super!




Ja maar dat stinkt zo :sick:

en nagellak remover ook trouwens, ook niet echt een lekker idee dat je dat inademt als je zwanger bent.



Hè maar goed dat he gelukt is, hopelijk heb je er nu genoeg.




Het klopt inderdaad dat het niet lekker ruikt. Ik doe dat dan daarom meestal buiten in de tuin of in de schuur, genoeg ventilatie en dan merk ik er niks van. :thumbup:

gezien het feit dat je zwanger bent, zou ik niet met al die chemische dingen bezig gaan.



Waar wij het altijd mee doen, is zo’n staalsponsje… even weken en je borstelt het er zo af.

Zo doen wij het als we demoflessen moeten maken, we maken namelijk funbieretiketten…

Wat voor traktatie maak je, Emma?

Stickeroplosser van HG, maar dat meurt ook.



Weet niet of je dat kan inademen nu, zeker gezien je 75 flesjes moet doen.

Gewoon met fohn :mrgreen:

Even fohnen, en hop, je trekt het er zo af.

@Deerntje wrote:

Wat voor traktatie maak je, Emma?




Voor school wit en blauw/roze snoepjes,



voor het werk wit en blauw/roze bruidssuikers (of hoe heten die dingen, ik vind ze zelf iig erg lekker :lol: )



Dan de dop met speen er weer op, folie overheen en blauw/roze lintje eromheen en een kaartje: HOERA naam is geboren! Broertje/zusje van Sarah

en voor opt werk gewoon onze namen eronder.



Sarah dr klasje is 11 +2 jufs, eef is na de zomervakantie net jarig dus die trakteert gewoon voor dr verjaardag en niet voor de geboorte van de baby.



Hub heeft zo’n 20 collega’s en ik heb er heel veel maar op = op :shifty:



Wilde eigenlijk 2 afdelingen cliënten er ook een geven maar dan heb ik te weinig dus daar denken we nog even over na :slight_smile: (das ook weer 30 in totaal)

@Reat wrote:

Gewoon met fohn :mrgreen:

Even fohnen, en hop, je trekt het er zo af.




lijm resten blijven dan helaas wel gewoon zitten hoor!

Ik heb laatst Treffer gekocht, de natuurlijker oplossing. (overal op toepasbaar, olie, vet, teer -snel opgelost zelfs kauwgom! Volledig biologisch afbreekbaar. Beste koop Consumentenbond)



gebruiksaanwijzing:

spuit Treffer op de plek en even laten inwerken. Deppen met een vochtige doek. Goed nabehandelen met water.




Ze hadden het gewoon bij Kruidvat en was niet zo heel erg duur (tussen de 3 en 4 euro, denk ik) het is een spuitbusje en het ruikt naar citroen.

Heb het zelf al een paar keer gebruikt voor stickertjes en etiketjes en het werkt wel!