Alleen wat ik me afvraag, zou ze mij kunnen helpen?
Ik durf nu te zeggen dat ik gewoon echt een eetprobleem heb. En ik kan dit niet alleen. En het gaat juist niet om afvallen door minder te gaan eten… Want ik eet al bijna niks, da’s nu juist het punt.
Ja en dat is volgens mij juist het punt…heel veel mensen weten niet dat als je zo weinig eet je niet afvalt, maar het kan wel zo zijn dat als je een normaal eetpatroon aanneemt je juist wel afvalt…dus eigenlijk meer moet gaan eten.
Het gaat niet om het minder of bijna niet eten, maar om een gezond eetpatroon…daardoor kan je ook afvallen.
Heel veel succes met deze eerste stap :thumbup: :hug:
Alleen wat ik me afvraag, zou ze mij kunnen helpen?
Ik durf nu te zeggen dat ik gewoon echt een eetprobleem heb. En ik kan dit niet alleen. En het gaat juist niet om afvallen door minder te gaan eten… Want ik eet al bijna niks, da’s nu juist het punt.
Ja en dat is volgens mij juist het punt…heel veel mensen weten niet dat als je zo weinig eet je niet afvalt, maar het kan wel zo zijn dat als je een normaal eetpatroon aanneemt je juist wel afvalt…dus eigenlijk meer moet gaan eten.
Het gaat niet om het minder of bijna niet eten, maar om een gezond eetpatroon…daardoor kan je ook afvallen.
Heel veel succes met deze eerste stap :thumbup: :hug:
Ja, ik weet dat.
Maar ik bedoelde meer dat het verder gaat dan eten…
En ik wandel hopelijk binnenkort eens binnen bij het Praktijkhuis van Ziezo…
Heb het vanmiddag gewoon ook maar op mijn facebook gekwakt. :oops:
Dan heb ik gelijk ook een stok achter de deur. Nu moet ik er wel wat aan doen!
ZieZo is geweldig, doen! :thumbup:
Ja, ik weet het van een vriendin, die heeft daar erg veel aan (gehad)!
Op faceboek krijg ik verschillende, lieve, reacties… Ook reacties als, als je anders over jezelf gaat denken dan heb je geen therapie nodig… uuuuh tja…
En ik wandel hopelijk binnenkort eens binnen bij het Praktijkhuis van Ziezo…
Heb het vanmiddag gewoon ook maar op mijn facebook gekwakt. :oops:
Dan heb ik gelijk ook een stok achter de deur. Nu moet ik er wel wat aan doen!
ZieZo is geweldig, doen! :thumbup:
Ja, ik weet het van een vriendin, die heeft daar erg veel aan (gehad)!
Op faceboek krijg ik verschillende, lieve, reacties… Ook reacties als, als je anders over jezelf gaat denken dan heb je geen therapie nodig… uuuuh tja…
Alleen de simpelen der aarde zijn zo kortzichtig, compleet naast je neerleggen, zulke onzin. Je bent goed bezig! :thumbup:
's Morgens een boterham met vruchtenhagel of pure hagelslag/jam oid.
Tussendoor soms een reepje ontbijtkoek
Sporten : Of een half uur hoelahoep of een dikke 6-7 km hardlopen.
's Middags 2 boterhammen met 30+ kaas of kipfilet oid met een blikje groentensoep of kippensoep met sambal. Heerlijk!
's Middags eet ik eigelijk niks tussendoor. Ik drink heel veel groene thee, vind ik ook erg lekker. Maar dan wel met een zoetje.
Als ik al eens iets tussendoor eet, is het een meelkoekje of wat fruit.
's Avonds eet ik een flink bord avondeten. Ik schep normaliter maar 1 keer op maar kook wel elke dag vers en wat ik lekker vind. Dit varieert van bami tot boerenkool met spek, lasagna of een stukje vis met groenten en risotto.
Rond 22u neem ik meestal 2 glazen wijn oid. Soms wat nootjes of Japanse mix.
En toen was ik gister samen met mijn broer en kids bij een vriendin (ze had een taart gebakken), en daar een stukje van Obese gezien.
Niet echt een goed programma om te kijken met mijn broer “kijk M. zo moet je dat doen, zie je dat het kan, nou nu jij nog he!”.
Weetje en dan heeft mijn broer net een stuk van zijn taart op mijn bord gekwakt… en ik eet dat op omdat ik gewoon de grens niet aan kan/durf te geven. En dan voel ik me zo rot door de dingen die tegen me gezegt worden, voornamelijk als grapje dat snap ik wel. En hij weet ook niet wat er speelt…
En dan die vriendin die uitroept hoe mooi die vrouw nu geworden is, en natuurlijk is dat ook zo, maar IK denk dan gewoon gelijk “dus ik ben nu niet mooi” (en eigelijk ben ik helemaal geen type die uiterlijk dusdanig belangrijk vind). En dan merk ik gewoon dat ik vandaag probeer om niet te eten. Ik ben gewoon misselijk als ik aan een boterham denk, maar zal mezelf zo wel weer even dwingen. Ik vind mezelf zo stom!
:hug: meis, probeer het niet alleen, zoek hulp, een dietist kan al heel veel voor je doen, een therapeut nog meer.
soms zit je zo vol met emoties en zorgen dat er letterlijk geen eten meer bij kan, bij jou moet er eerst veel verdriet uit, en daarna nog een aantal denkpatronen en een negatief zelfbeeld, daarna ben je geestelijk zoveel lichter dat je ook aan een gezonder lichaam kunt gaan werken.
snap je een beetje wat ik bedoel, ik vind mezelf een beetje wazig.
Oeh Marite… wel goed voor jezelf zorgen hoor. Dat ontbijt is juist heel belangrijk! Hier eet ik een boterham in de ochtend of melk met honey pops, lunch is vaak 2-3 boterhammen en 's avonds een warme maaltijd. Tussendoor een plakje ontbijtkoek of fruit.
En ik hou me er heel goed aan, want ik heb natuurlijk ook een mannetje voor wie dat eetritme heel goed is.