eten smorgens?

wat eten jullie kindjes smorgens??



lynn eet zo slecht smorgens

ze drinkt 120cc gewone melk, deze gaat op

maar ze eet maar 1/2 stukjes van een boterham

vanmorgen een plakje ontbijtkoek geprobeerd

maar daar wil ze ook maar 1/2 stukjes van



ik ben dus benieuwd wat jullie kindjes eten??

Eet ze tussen de middag wel goed brood?

Mijn zoontje ging pas heel laat brood eten (steeds kokhalzen) en toen hij het eenmaal doorhad was er geen houden meer aan. Volgens mij is dit zo verschillend bij kinderen. J at rond anderhalf jaar 2 boterhammen in de ochtend, maar dat is volgens mij behoorlijk veel.

Ik bied wel weinig aan als hij een tijdje wat minder eet. Zo kan hij het misschien wat beter overzien en heeft hij een bord wat "leeg"is op het eind, wat ik wel een duidelijk beeld vind. Misschien voorlopig alleen een halve boterham aanbieden? Zou me over de hoeveelheid niet te snel zorgen maken als ze verder wel drinkt en later op de dag beter eet.

ze eet tussen de middag 1 of 2 boterhammen

dus ze haalt het wel weer in



iets minder aanbieden is ook een goed idee wie weet werkt het!

maak me over het weinige eten ook geen zorgen hoor

de rest van de dag gaat het prima!



ben eigenlijk meer benieuwd wat jullie kids smorgens eten

misschien kan ik nog ideeen opdoen

Op die leeftijd kregen ze hier allebei nog een papfles.

Mijn jongens aten op die leeftijd 2 a 3 boterhammen… ons meisje 1.



Misschien is het een idee om haar op te laten starten met melk en bijv fruit, als ze dat wel lekker eet als ze net wakker is, en dan om 10u ofzo een boterham? Dat hebben wij in een slechtetenperiode van de jongste wel gedaan en dat werkte goed. Ze heeft zo 's morgens vroeg gewoon nog niet echt trek.

lune dat is ook nog een idee!



lynn heeft smorgens ook echt nog niet zoveel trek

ja in haar melk die drinkt ze in 1 slok op!

Dat is hier ook lang geweest. Op een gegeven moment zijn we na het opstaan niet gelijk gaan eten, maar na een half uurtje/uurtje. Dat ging een stuk beter. En niet meteen de melk geven, maar eerst de boterham eten en daarna de melk ingeschonken. Dan at meneer ook beter.

Wij ontbijten allemaal met brintapap.

De kids vaak met een eetlepel honing of wat hagelslag.

Heb je wel eens geprobeerd om eerst brood te geven en dan melk. Melk geeft een vol gevoel. En als ze gek is op melk zal ze dat na haar broodje op ook wel opeten.

Hier ook eerst brood en dan melk, andersom werkt niet, dan eet ze niet en melk vindt ze zo geweldig dat gaat er altijd wel in.



Maar ze heeft 's ochtends heel lang pap gekregen, weet niet meer tot hoe oud precies. Maar dat kan ook een optie zijn als brood-melk niet werkt.

Jayden eet 's ochtends nog steeds lekker een bordje pap, tussen de middag 2 bruine boterhammen (eerst hartig, dan zoet) en een bekertje melk :slight_smile:

Een boterham en een beker melk.

Als het aan hem ligt, eet hij het liefst er nog een krentenbol of een cracker bij.

nou de optie eerst brood dan melk wordt hem niet

ze was helemaal boos dat er niet eerst wat drinken kwam

ik ga maar is kijken voor pap, misschien vind ze dat wel lekker!

Onze bink ontbijt met een lekkere bord pap, dat vindt hij heerlijk.

In de ochtend krijg ik er bij hem geen brood in, 2 stukjes hoog uit en meer niet.

Geef ik hem een bord pap dan eet hij het zo zonder problemen weg.



Tussen de middag is brood dan weer geen probleem hij eet er zo 2 a 3 op dan.

Hier eten ze ook eerst brood en dan pas drinken. Kan ook een kwestie van wennen zijn, een paar dagen doorzetten, dat ze eerst hoort te eten en dan pas drinken. Als ik eerst een volle beker melk drink, dan heb ik ook meteen minder honger. (natuurlijk een keuze waar je zelf achter zou moeten staan)



Verder eten ze ook regelmatig pap, muesli, crackers of zo. Afwisseling is ook wel lekker, wil zelf ook niet altijd hetzelfde.

@babs83 wrote:

nou de optie eerst brood dan melk wordt hem niet

ze was helemaal boos dat er niet eerst wat drinken kwam

ik ga maar is kijken voor pap, misschien vind ze dat wel lekker!




Wellicht een klein slokje voor de smaak en dan eerst een broodje. Zij hoeft toch geen leiding te nemen in het eet patroon.

nee ze hoeft geen leiding te nemen in het eetpatroon

maar als zij liever eerst wat drinkt en later wat eet is dat ook prima!

ik merk dat nu ik eerst melk geef en na een half uurtje wat te eten dat

dit al veel beter gaat!



wil alleen nu nog een keer een fles pap proberen kijken of ze dit lekkerder vind dan brood

Onze dochter krijgt nog steeds een papfles 's morgens.

Diezelfde pap in een bord wil ze niet eten.

Brood gaat er ook maar amper in 's morgens.



Wij doen in het weekend wel eens eerst een slokje thee geven, dan brood en daarna melk. Niet dat ze dan veel van het brood eet, maar dat staat er los van. Zelf drink ik ook graag iets voordat ik brood moet eten. Wordt zo’n droge hap als je net uit bed bent :sick:, daarom dus eerst een beetje thee.

@rijstkorrel wrote:

Zij hoeft toch geen leiding te nemen in het eet patroon.




Waarom niet? Wat ze zelf kunnen bepalen, lekker zelf laten doen zou ik zeggen. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik 's morgens met een droge mond opsta en iemand me verbied om eerst wat te drinken, maar wel meteen een droge boterham te eten.



De droge hap van een boterham staat mezelf in de ochtend ook niet aan. B bleek het ook niet zo’n succes te vinden. Pap met een lepeltje bevalt hem veel beter. Als ik het erg druk heb in de ochtend dan krijgt hij wel een boterham, maar dan geef ik er ook wat fruit bij dan wil hij het wel :slight_smile:

Tja, ben het ook met Koda eens…

Je kunt zulke kleintjes toch niet verplichten om iets te eten als zij dat niet willen?

S eet de ene dag ook meer als de ander, ja ik kan het er wel in kijken, omdat hij al een lichtgewichtje is, maar als hij niet wil…