Vandaag had Mateo post.
Hij wordt volgende week vrijdag voor het eerst op school verwacht om te wennen… :inlove: :inlove:
ja ja, gemengde gevoelens…
Anyway. Even een vraagje.
Hij zal overblijven op school en dan moet ik brood maken. Ook kunnen ze in de ochtend wat eten.
Maar hoeveel eten geven jullie mee op een dag (dus gewoon een gehele schooldag, geen wendag)…
Ik dacht zelf aan 1 pakje/beker drinken (voor de overblijf krijgt hij melk), 2 boterhammen en geschild fruit…
Is dat genoeg? Wat geven jullie mee??
Voor de ochtend:
Beker drinken; (on)geschild fruit
tussen de middag:
pakje drinken, 2 boterhammen en iets kleins lekkers (doet papa hier altijd, kan koekje zijn, of nog wat fruit, stukje kaas, snoepje etc.)
ik zou 2 keer drinken meegeven
1 keer voor de ochtend pauze en 1 keer voor de overblijf.
voor de ochtend fruit
en voor de overblijf… tja ik weet niet hoeveel hij eet tussen de middag ?
Oh sorry, voor de overblijf krijgt hij melk. Je kan zo abonement nemen…
Maar verpak je dat dan apart Lydia, want als Mateo zijn bakje ziet met ook iets lekkers erin vreet hij dat als eerste op… :lol:
dan doe je dat eerst niet
Wij deden dat nooit, maar na een jaar zei Anna Sofie ineens: weten jullie wel dat ik de enige ben zonder koekje of snoepje of kaasje 8)
Nou hadden we het zo kunnen laten maar het is niet zo heel leuk om te zien, dus we doen het erbij en ze eet alles braaf op hoor…
Je moet H. niet na doen, die stopt er dan voor de grap een dadel bij (er zat een reuzenrozijn in mijn bakje!) of een koffieboon (dat kan je niet eten papa) of een paar blaadjes basilicum (dat is wel lekker papa, mag er de volgende keer tomaat bij…) of een ui (Bah papa)…
Tip: Koop van alles 2.
Twee bekers, twee bakjes. Ze raken altijd kwijt en ze zijn altijd vies als ze naar school moeten…
@lydia wrote:
Voor de ochtend:
Beker drinken; (on)geschild fruit
tussen de middag:
pakje drinken, 2 boterhammen en iets kleins lekkers (doet papa hier altijd, kan koekje zijn, of nog wat fruit, stukje kaas, snoepje etc.)
Hier exact hetzeldfe, muv de ochtend, dan drinken ze water bij het fruit eten. Ze hebben hiervoor een eigen beker op school.
Tussen de middag bij de boterhammen doe ik het er gewoon bij in het bakje. Geen idee wat ze eerst eet, maar alles gaat altijd op. Ik wissel af, sultana, milk break, evergreen en héél soms cheez dippers of een baby bell kaasje. Snoep mag niet en vind ik ook niks.
Ik geef voor de ochtend meestal fruit mee, soms een broodje of koek, als ze slecht hebben ontbeten. Heel soms geef ik wel eens iets speciaals mee, een muffin of ik verstop een snoepje in het trommeltje…Mat natuurlijk niet…
Voor 's ochtends een beker ranja en wat fruit of een mueslireep.
Voor het overblijven, twee boterhammen en iets lekkkers.
Jimmy weet heel goed dat zijn lunchtrommeltje voor het overblijven is en de rest voor in de klas.
Thomas krijgt altijd 2 boterhammen mee (op dinsdag minder want dan bakken ze zelf brood) soms stop ik er nog een stukje komkommer bij ofzo.
's Morgens krijgen ze fruit op school en bij de boterham een kopje thee.
In het begin gaf ik 1 broodje mee, omdat Thomas geen broodeter was, maar dat was dus duidelijk te weinig.
Tjonge, grote M al aan het wennen!
Succes en plezier
Hier krijgen ze voor 's morgens pakje/beker drinken en soms fruit (die van ons willen dat niet altijd, lees bijna nooit)
Op dinsdag bij het overblijven:
broodje met beleg naar keuze, koekje of chocodippers (weet even niet precies hoe het heet, hetzelfde als cheezdippers maar dan met chocopasta), pakje/beker drinken en een klein snoepje
In welke volgorde het wordt opgegeten weet ik niet maar het is meestal wel op. Volgens mij wordt er door de “overblijfmoeders” wel gelet op het feit dat eerst het brood wordt opgegeten omdat K ook weleens thuis kwam met nog een snoepje in haar broodtrommel omdat ze geen tijd/zin meer had gehad (ze willen nl zo snel mogelijk buiten/in de gymzaal spelen maar moeten wel altijd eerst het brood op hebben)
Ik zou ook even uitzoeken hoe het gaat bij overblijven, op sommige scholen moeten ze echt alles op hebben, incl korstjes voor ze mogen spelen en als je een extra of teveel brood meegeeft (omdat je bang bent dat ie misschien te weinig heeft) is dat niet leuk.
hier voor 10 uur een pakje sap of beker drinken en een eierkoek, plakje ontbijtkoek of fruit
en voor 12 uur 1 of 2 boterhammen met kaas of vleeswaren (geeft hij zelf aan) en een beker melk
Als Rick 's morgens slecht eet geef ik ook wel eens een boterham mee voor 10 uur
soms doe ik bijvoorbeeld zo’n zebra kaasje ofzo in zijn lunchtrommel maar dan eet hij die om 10 uur en zijn fruit bij het brood …
ik zou een beetje kijken naar wat hij thuis eet en dan ietsie meer meegeven. meestal hebben ze op school reuze honger!
het kan ook zijn dat hij door alle indrukken jujist vergeet te eten, even in de gaten houden dus!
succes in ieder geval
Wat Lydia zegt is heeeel erg waar: koop van alles 2 :mrgreen:
Verder geef ik zelf nooit al te veel mee, want soms denkt de juf dat het op moet van thuis, en dan zitten die kindjes te kieskauwen, dat vind ik zielig. Liever geef ik dan nog een extra boterham als ze weer thuis komen 's middags.
Iets extra bij het brood doe ik nooit :oops:
Inderdaad dubbel he, dat wennen. Jij ook veel succes dan!!! :thumbup: :hug:
Bij Femke op school gaat eten en drinken voor de overblijf in aparte bakken en die worden weggezet tot de overblijf van start gaat.
Dan moeten de kids eerst hun boterham opeten en dan mogen ze pas het lekkers. Wel eten ze vaker meer als thuis (zien eten, doet eten)
Als Femke overblijft krijgt ze 2 boterhammen mee, een plakje ontbijtkoek/eierkoek oid, fruit en een beker melk.
Voor het tussendoortje in de klas geef ik altijd een beker drinken en fruit mee. Heel af en toe een liga oid.
Wat Lydia zegt: koop reservebakjes voor fruit, boterham en reservebeker voor drinken.
En probeer het te voorzien van Naam, niet de eerste keer dat er een drama was omdat niet meer duidelijk was welke Cars beker van wie was.
Ik geef mee naar school (blijven met de hele klas over, continurooster)
beker melk of soms een pakje drinken voorzien van naam
bakje geschild fruit, of banaan met naam erop
3 boterhammen, 1 met vlees en 2 met zoet, of 2 boterhammen en een zakje smoeltjes.
Als het niet op gaat, krijgen ze het bij ons mee terug naar huis, dan kan mama kijken of ze wat minder mee kan geven.
Dank voor alle tips…
Mijn moeder heeft vandaag dit bakje voor hem gekocht met bijpassende beker…
Voor het fruit doe ik gewoon een plastic bewaarbakje.
Ik denk dat ik gewoon fruit en drinken mee geef voor in de ochtend.
2 boterhammen en een stukje kaas of een stukje koek oid voor in de middag. Melk zal ik op school regelen.
ik heb bij goedgemerkt van die stickers gekocht die ook in de vaatwasser kunnen voor op de broodtrommel, beker en fruitbakje want de cars en tupperware bekers komen nog al eens voor…
Fleur krijgt mee voor de ochtend een (halve) beker melk en fruit.
Wat een onwijs gaaf bakje! Waar heeft je moeder die gekocht?!