eten op school - wat geef je mee?

Is dat schoolmelk waar je een abonnement op kan nemen? Niels is echt een melk drinker maar die schoolmelk die kreeg hij niet weg. (zit ook echt een andere smaak aan). Wat ik zo jammer vind is dat je dat niet een paar weken kon uitproberen want nu kreeg hij een halfjaar schoolmelk (ofzo) en dat ging zo de prullenbak in.

Is mijn zoon dat zo’n vreetzak :mrgreen: Hij krijgt een pakje liga mee en 3 boterhammen plus een flesje drinken, hij blijft over op school maar het drinken krijgt hij daar.

Madre, waar koop je die?

Buiten dat hij me erg handig lijkt is hij ook nog eens groen :wink: , ideaal voor mijn groene kikkerprins!

hier hebben ze een continu rooster ik heb 2 sneeen brood mee gegeven een beker drinken en een liga fruitkick hoop dat het genoeg is tot half 3

normaal eet ze ook maar 2x per daag brood en dat heft ze nu ook ik hoor het straks wel van haar haha

Ik geef normaal elke dag 1 stuk fruit mee voor tijdens de pauze rond 10.00 (ben niet zo van crackers, liga, pakjes drinken enzo, fruit is gewoon gezonder)

Als mijn dochter overblijft geef ik daarnaast meestal 3 sneetjes brood mee, een pakje drinken, nog een stuk fruit en een liga. Dit is vergelijkbaar met wat ze thuis krijgt, alleen drinken we thuis 's middags thee, helaas bieden ze dat niet aan op school.

Het is een goede eter, dus meestal is alles op aan het eind van de dag.

Hihi, als ik de trommeltjes klaar maak gaat er bij wijze van tienuurtje altijd fruit, rauwkost of een plakkie ontbijtkoek in… vergezeld van een beker melk.

Als papa de trommeltjes klaar maakt gaat er geheid een koekje in (papa houdt zelf niet zo van fruit :roll:) Als ik terug ben van mijn werk begin ik dan dus een fruit- en rauwkostoffensief, en zo komt het dan toch nog goed :lol:.

Voor de overblijf standaard twee bruine bammetjes die ze zelf klaarmaken met beleg naar keuze (eten ze het tenminste op), een beker sap en iets lekkers (kan een worteltje zijn, of wat kerstomaatjes, of een cup-a-soepje). En soms stiekem een snoepje… het leven moet wel gezellie blijven he.

wat geven jullie dan voor fruit me?

ik geef wel eens bananen mee die kan ze zelf schillen.

mandarijnen ook wel maar dat erg lang en dan is de pauze al voorbij.

appel eet ze met schil maar die krijgt ze dus ook niet op in de pauze tijd.

Als ik een appel schil wel maar die worden dan bruin.

Dus wat voor fruit en hoe geven jullie dat me?

Paar aardbeitjes of pitloze druifjes in een klein bakje… of een heel klein appeltje (die zoek ik er speciaal op uit bij de super :P). Stukkie komkommer of een paar kerstomaatjes doen het ook altijd wel.

En als er wat over blijft maak ik me daar niet druk over… dat komt thuis wel goed. Dat heb ik ze op school al stevig ingepeperd :mrgreen:.

Wauw eten jullie kids echt al drie boterhammen???

Die van ons eten pas sinds kort met veel moeite twee… :oops:

Nu weet ik dus echt zeker dat die twee van ons veeeeeeeeeeeeeeeeeeel te weinig eten… Ook met avondeten… :roll:

Back on topic: Die van ons krijgen twee boterhammen, een flesje of pakje drinken, en een stuk fruit mee.

He dat is zeker een leuke broodtrommel.

Het ochtenhapje (10-uurtje genoemd) moet hier apart van de lunch meegegeven worden. Dus niet in 1 trommel. Alles voor de lunch blijft in de tas en alles voor het 10-uurtje gaat mee de klas in. En dat gaat dan in een mandje. Want soms eten ze dat ook ergens anders en gaat het mandje om 10 uur gewoon mee (naar het schoolpein, kinderboerderij, dependance…).

Dus wij hebben 2 broodtrommels. In de ene een pakje en iets lekkers en in de andere brood en drinken (continuerooster hier). Ik geef meestal geen fruit mee maar een koekje. Dat koekje eet hij toch wel op een dag. Het is veel handiger als hij dat op school eet dan thuis fruit als hij uit school komt. Veel mensen doen een beetje ‘moeilijk’ over dat er fruit mee moet. Maar dan krijgen die kinderen vaak ook 's middags een (verantwoord) koekje thuis.

Dus waarom niet zo. Dan kun je het fruit thuis vers gesneden geven en het makkelijke koekje mee naar school!

Mijn dochter krijgt voor 10 uurtje afwisselend liga, fruit, sultana mee met een beker drinken dubbel fris of limonade

Voor de lunch in een apparte broodtrommel 2 bruine bammen met een beker drinken (meestal melk) en ook wat fruit, liga of sultana.

Dit wordt wel gecombineerd met de ochtend, dus als ze de ochtend fruit heeft dan om 12 uur de liga ofzo.

Ze blijft alleen over als mijn ouders op hele schooldagen oppassen, die hoeven dan niet heen en weer te rijden met de auto.

Meestal gaat bijna alles op er blijft meestal 1 hap brood over.