Eten/drinken jullie wel eens dingen over datum ?

Ik heb net een dicht pakje ham weggegooid.

Datum 13-05-2008



Ik vind dit zonde, en soms twijfel ik. Maar nu ik zwanger ben let ik er meer op…



Wat doen jullie?

weg gooien… :sick:



is ruim een week over de datum…



alles wat over de datum is gooi ik weg…

Nou, een dagje overtijd lijkt me niet zo erg, maar ham die een dikke week overdatum is zou bij mij ook de vuilnisbak in gaan.

Dingen over datum gaan hier altijd gelijk de prullenbak in!!!

Ik let daar heeeeeeeel erg op.

soort van jeugdtrauma zal ik maar zeggen :lol:

ligt heel erg aan wat het is. als het iets is dat lang houdbaar is en er nog gewoon goed uitziet, dan kan die datum mij eigenlijk gestolen worden :angel:

(een blik bonen dat 5 jaar houdbaar is, is ook wel 5 jaar en 5 weken houdbaar bijvoorbeeld)

moet zeggen dat ik bijna niks weg gooit wat over datum is ik ruik er altijd aan of proef het en als het prima ruikt en proeft eet ik het gewoon op.

sluit me aan bij Fiep.



liefs

Gerda

Ik sluit mij aan bij Fiep

Droge waren zoals: Koffie, suiker, rijst, pasta’s, koek, meel en zulks gebruik ik rustig als het over de datum is al let ik dan wel op meeltorren en zulks.



Houdbare producten zoals houdbare room die gewoon in de kast bewaard kan worden en dingen als houdbare melk, yogho en chocomelk en soep doe ik ook niet direct weg als het 1 weekje over de datum is… Dan maak ik het open en controleer gewoon. Vaak is het nog prima :thumbup:



Maar verse producten, dus ook jou ham, ander vlees, sla, groente, melk in een verspak en vla en zo eet ik niet hoor.

Hoewel yoghurt vaak nog wel 3 dagen na de datum goed is. Maar nu ik zwanger ben neem ik zeker met verse producten geen risico en hanteer ik ook de regel dat iets na 2 dagen open te zijn geweest gewoon weg gaat.

Zo doen ze het ook als het goed is in de horeca… maandag openen is woensdag aan het eind van de dag weg.

Ik zit niet te wachten op voedselvergiftiging ofzo :shifty:

Nee ik eet/drink never nooit niet iets wat over de datum is (soms tot grote ergernis van vriend; het ruikt toch nog goed ??? :hand: nou

dat kan wel zijn, maar ik ben daar strikt in…ik neem het echt NIET)



ik gooi (te) makkelijk wat weg…

@Cell wrote:

Maar nu ik zwanger ben neem ik zeker met verse producten geen risico en hanteer ik ook de regel dat iets na 2 dagen open te zijn geweest gewoon weg gaat.

Zo doen ze het ook als het goed is in de horeca… maandag openen is woensdag aan het eind van de dag weg.

Ik zit niet te wachten op voedselvergiftiging ofzo :shifty:




Na 2 dagen geopend te hebben staan al weggooien? Is dat niet erg snel dan? Yoghurt, vla, etc staan bij mij soms wel een kleinen week open ! Over welke voedingswaren heb jij het dan?

Een week over datum is wel erg veel, maar de meeste producten hebben een ruime veiligheidsmarge, dus koelkastproducten kunnen makkelijk nog 2 dagen over datum gegeten worden.



Dingen zoals koffie/meel enz gebruik ik ook nog als het lang over datum is, zolang het droog bewaard is. Het kan alleen zijn dat de smaak minder wordt.

Ik sluit me aan bij Cell :thumbup:

Ik sluit me aan bij Ilse, Gerda, Fiep & Madre… :mrgreen:

@faizaa wrote:

Ik sluit me aan bij Ilse, Gerda, Fiep & Madre… :mrgreen:




Moi aussi.



Verder schakel ik de kat nog wel eens in om te checken of iets nog goed is. Katten zullen niet snel iets eten wat bedorven is nl. En dan vooral bij blokjes ham, vleeswaren en vlees. Of soms melk. Verder weet 'ie precies of olijven nog goed zijn of niet, daar issie helemaal dol op (maf beest) :mrgreen:



Nee, ik zal niet snel iets weggooien (vaak is het voor die tijd al opgemaakt) -heb ik ook van thuis meegekregen-. Maar ik zal ook niets riskeren :naughty: zeker niet met de kiddies!



Overgebleven gekookte aardappelen gaan hier bijv. ook in een bakje met datum de koelkast in en worden dan de andere dag gebruikt om gebakken te worden of zo. Overgebleven groenten (behalve spinazie) worden in een happie voor Ian verwerkt aangevuld met vlees voor onzelf van die dag of een gekookt eitje of reepjes ham of kip, net wat ik heb staan (en niet bedorven is! :lol: )

@Cell wrote:

Droge waren zoals: Koffie, suiker, rijst, pasta’s, koek, meel en zulks gebruik ik rustig als het over de datum is al let ik dan wel op meeltorren en zulks.



Houdbare producten zoals houdbare room die gewoon in de kast bewaard kan worden en dingen als houdbare melk, yogho en chocomelk en soep doe ik ook niet direct weg als het 1 weekje over de datum is… Dan maak ik het open en controleer gewoon. Vaak is het nog prima :thumbup:



Maar verse producten, dus ook jou ham, ander vlees, sla, groente, melk in een verspak en vla en zo eet ik niet hoor.

Hoewel yoghurt vaak nog wel 3 dagen na de datum goed is. Maar nu ik zwanger ben neem ik zeker met verse producten geen risico en hanteer ik ook de regel dat iets na 2 dagen open te zijn geweest gewoon weg gaat.





Zo doen ze het ook als het goed is in de horeca… maandag openen is woensdag aan het eind van de dag weg.

Ik zit niet te wachten op voedselvergiftiging ofzo :shifty:




Zo ben ik ook, maar ik heb een maximum van 4 dagen. En dan de 4de dag ruik ik er eerst aan. Voor de rest ook helemaal mee eens! :thumbup:

@Mutsie86 wrote:

@Cell wrote:
Droge waren zoals: Koffie, suiker, rijst, pasta’s, koek, meel en zulks gebruik ik rustig als het over de datum is al let ik dan wel op meeltorren en zulks.



Houdbare producten zoals houdbare room die gewoon in de kast bewaard kan worden en dingen als houdbare melk, yogho en chocomelk en soep doe ik ook niet direct weg als het 1 weekje over de datum is… Dan maak ik het open en controleer gewoon. Vaak is het nog prima :thumbup:



Maar verse producten, dus ook jou ham, ander vlees, sla, groente, melk in een verspak en vla en zo eet ik niet hoor.

Hoewel yoghurt vaak nog wel 3 dagen na de datum goed is. Maar nu ik zwanger ben neem ik zeker met verse producten geen risico en hanteer ik ook de regel dat iets na 2 dagen open te zijn geweest gewoon weg gaat.





Zo doen ze het ook als het goed is in de horeca… maandag openen is woensdag aan het eind van de dag weg.

Ik zit niet te wachten op voedselvergiftiging ofzo :shifty:




Zo ben ik ook, maar ik heb een maximum van 4 dagen. En dan de 4de dag ruik ik er eerst aan. Voor de rest ook helemaal mee eens! :thumbup:




Zo doen wij het ook!

hey anita



ik eet niks wat over datum is gooi het weg wel erg zonde maar goed ik probeer er goed op te letten dat eerst het oude opkomt zeg maar want het is zonde om alles weg te moeten gooien maar met vleeswaren moet je idd goed op letten vooral nu

NOOIT



Echt nooit :shifty:

@faizaa wrote:

Ik sluit me aan bij Ilse, Gerda, Fiep & Madre… :mrgreen:


Hihi, ik ook. Ik gooi bijna niets weg.