essure methode

Zijn er hier meiden die ervaring hebben met de essure methode voor sterilisatie?

Ja :slight_smile:

Heb het na de geboorte van Nikki laten doen.

Is echt een eitje, je voelt niks en loopt na een half uurtje zo het ziekenhuis weer uit. Wel even een dagje rustig aan doen. kan het iedereen aanraden die eenmaal echt besloten heeft geen kinderen meer te willen :thumbup:



Als je specifieke vragen hebt dan hoor ik het wel :slight_smile:

Geloof dat in de uitzendign van Chirurgenwerk vanmorgen ze het lieten zien. google en uitzending gemist kan je misschien verder helpen? Het leek iig idd een heel eenvoudige ingreep!

Dank jullie.



Ga straks meteen even kijken naar uitzending gemist.



Ellen, had je naar de ingreep bloedverlies (kan ik er rekening mee houden mocht het zo zijn :wink: )?

Zover ik me kan herinneren had ik geen bloedverlies, maar het kan wel. Je krijgt wel een verbandje mee (zo’n leuk ziekenhuis ding :wink: ). Er wordt tenslotte toch een “veertje” ingedraaid en die kan bloedvaten raken waardoor het kan bloeden. Vooraf krijg je een intake en kan je allerhande vragen stellen, ook krijg je informatie mee over de procedure, pijnstilling, nazorg etc. Ook vlak voor de ingreep heb je eerst nog een kort gesprekje over wat er allemaal gaat gebeuren (althans, dat was bij mij zo). Ik kon ook meekijken op het scherm, vond ik echt interessant om te zien! Was echt verbijsterd over de eenvoud van de ingreep.



Het enige verschil dat ik nu merk, is dat ik bij mijn menstruatie meer vloei. Geen idee of dat bij iedereen zo is. Is gewoon een constatering, ben er nooit mee terug gegaan, er valt mee te leven en ik denk niet dat ze er iets aan kunnen veranderen. Vandaar.

20 Januari heb ik de intake. Ben benieuwd. In ieder geval fijn je ervaringen te lezen. Maakt me iets minder zenuwachtig :angel:

Niet elke verzekering vergoed het :?

heb je dat wel al uitgezocht ? niet dat je later een gepeperde rekening krijgt :wink:

Het wordt bij mij vergoed, daar heb ik heel goed op gelet omdat ik weet dat de ingreep zo’n 1700 euro kost.

ok dat is mooi :thumbup:



de onze vergoed het niet, en wij zijn top verzekerd, vind het nog steeds raar maar ja :?

Hier toevallig vanmorgen CZ gebeld en ze vergoeden het wel, MITS voldaan wordt aan het door hun geselecteerde ziekenhuis met prijsafspraken. Nou ja, prima dus.



Ik zag wel dat er veel verschil is in prijzen. In Hardenberg (of al places :mrgreen: ) kost het ruim 600 euro en in Roermond bijna 2000 euro. :shock:



Ik blijf julle even volgen, ben die Mirena ook zo beu… :roll:

Vandaag de intake gehad en over 2 weken ben ik al aan de beurt :shock: .

Vandaag was het zover. De ingreep is me flink tegengevallen, maar het plaatsen lukte wel ondanks dat mijn voortplantings organen wat gedraaid in mijn buik zitten . Over 3 maanden krijg ik de controle echo.



Het water inspuiten om de baarmoeder op te rekken voelde al helemaal niet lekker, maar het daadwerkelijk plaatsen van de veertjes deed echt ontzettend pijn. Heb pijn weg moeten puffen.

En dat ondanks dat ik gisteravond en vanochtend Naproxen geslikt heb.



Ben op een brancard afgevoerd naar de uitslaapkamer omdat ik bijna van mijn stokje ging :oops: . Daar heb ik nog een uur gelegen en ben nog 2 keer bijna van mijn stokje gegaan. Na dat uur wilde ik zelf heel graag naar huis naar mijn eigen bed. De verpleegster wilde dat eigenlijk nog niet omdat ze me nog veel te bleek vond, maar ik ben dus wel naar huis gegaan. Moet het nu heel rustig aan doen en als ik me raar voel meteen gaan liggen.



Nu nog veel rugpijn/buikpijn/pijn in mijn bovenbenen.

Volgde de topic ook, maar ontzettend balen dat de ingreep zo tegen viel.

Sterkte!!



Zie er voorlopig maar van af…al valt de mirena deze keer ook giga tegen. Hou bloedverlies maand naar maand

Morgen de nacontrole :shifty: .

Jeetje meid, wat een pech heb jij gehad :hug: …



Hier was het echt een eitje. Het inbrengen van de veertjes was in ca 6 minuten gebeurd inclusief een poliepje weghalen, die zij nog tegenkwam. Het enige wat ik vervelend vond, was de baarmoeder opmeten. Ik bleek nogal een grote baarmoeder te hebben in vergelijking met andere vrouwen… :?



Bij de nacontrole heb ik wel meer last gehad, omdat mijn baarmoeder was gekanteld en zij die niet goed te pakken kregen. Lukte uiteindelijk wel maar bloedde daarna wel flink een paar dagen.



Het staat erom bekend dat je door de essure-methode heftiger en soms langer je menstruatie kan hebben.



Succes morgen Belle!!

Belle als je niet zwanger bent, dan zal het wel gelukt zijn :wink:



Bij mijn vriendin is de ingreep destijds ook ontzettend tegengevallen. Zij zegt nog steeds dat als ze dat had geweten ze het niet gedaan had.

@cees77 wrote:

Belle als je niet zwanger bent, dan zal het wel gelukt zijn :wink:



Bij mijn vriendin is de ingreep destijds ook ontzettend tegengevallen. Zij zegt nog steeds dat als ze dat had geweten ze het niet gedaan had.




:o … het is de bedoeling dat je op de nacontrole groen licht krijgt om het zonder andere conceptie te doen, en dit heb ik echt niet even ‘zonder’ uitgeprobeerd voor de nacontrole. :wink: :slight_smile:

Ow ja hahaha… :oops: :oops: Daar had ik niet aan gedacht :shifty:

Vandaag hebben we groen licht gekregen! Alles was goed en de sterilisatie is geslaagd. Valt een last van me af. Mij was het de pijn meer dan waard. Geen hormonale anticonceptie meer en van die vervelende condooms af :dance: .



Voor dames die door mij beginnen te twijfelen: het komt soms voor dat het zo’n pijn doet (en dat je zoals mij dagenlang na de ingreep bloedverlies met stolsels hebt :shifty: ), maar meestal is dit niet zo. En de eerste 5 dagen na de ingreep hield ik last, maar na die 5 dagen nergens meer last van.

@Mir71 wrote:

@cees77 wrote:
Belle als je niet zwanger bent, dan zal het wel gelukt zijn :wink:



Bij mijn vriendin is de ingreep destijds ook ontzettend tegengevallen. Zij zegt nog steeds dat als ze dat had geweten ze het niet gedaan had.




:o … het is de bedoeling dat je op de nacontrole groen licht krijgt om het zonder andere conceptie te doen, en dit heb ik echt niet even ‘zonder’ uitgeprobeerd voor de nacontrole. :wink: :slight_smile:




Hier ook niet zomaar uitgeprobeerd hoor :mrgreen: . Netjes condooms gebruikt tot de nacontrole.