essure methode

Oei en ik heb nu al zo’n heftige en lange periode…Dit lijkt voor mij dan geen optie. Moet ik ff zoeken naar een oplossing, waardoor het juist allemaal minder wordt.

Vorige week kreeg ik de rekening van het ziekenhuis thuis gestuurd. € 1800,32 kostte het :shock: . Meteen doorgestuurd naar de ziektekostenverzekering en vandaag bericht dat ziektekostenverzekering het bedrag heeft overgemaakt naar het ziekenhuis.

O en verder helemaal nergens meer last van :dance:

Hoe gaat de nacontrole? Mijn collega heeft het laten doen en er is alleen een echo gemaakt, zij had het er over dat er vroeger vloeistof werd ingespoten om te kijken of alles goed dicht zit, maar dat dat bij haar niet gebeurd is, zij kon er 99% zeker van zijn dat alles werkt zoals het moet, maar je die 1% zat haar toch wel een beetje dwars, je zal er maar net bij zitten…

@Tante Soesa wrote:

Hoe gaat de nacontrole? Mijn collega heeft het laten doen en er is alleen een echo gemaakt, zij had het er over dat er vroeger vloeistof werd ingespoten om te kijken of alles goed dicht zit, maar dat dat bij haar niet gebeurd is, zij kon er 99% zeker van zijn dat alles werkt zoals het moet, maar je die 1% zat haar toch wel een beetje dwars, je zal er maar net bij zitten…




Bij mij eerst echo gemaakt of ze de veertjes kon zien zitten en daarna naar de rontgenafdeling om de vloeistof ingespoten te krijgen…

Toen kreeg ik groen licht… :slight_smile:

Vreemd dat ze dat daar niet deden…

Bij mij is ook alleen een echo gedaan. Ze kon de veertjes heel goed zien zitten.



Om eerlijk te zijn was ik wel blij dat ze niet met die contrastvloeistof hebben gedaan, want sinds de ingreep ben ik bang voor alle dingen die daaronder moeten gebeuren (zo ook uitstrijkje, wat gelukkig meeviel). :oops:

Dit is trouwens een plaatje van zo’n veertje:





En zo ziet het geplaatst eruit:





Na dichtgroeien:

Controle op een juiste sterilisatie kan dus eenvoudig middels een vaginale echoscopie plaatsvinden.
Bij twijfel wordt volgens strikte criteria in het protocol wel nog een buikoverzicht en Hysterosalpingogram gemaakt.

Gevonden op de site van CASA (centrum voor anticonceptie, seksualiteit en abortus)

Ik maak me over het plaatsen niet zo druk heb namelijk 1,5 jaar een Mirena laten plaatsen door de ha en die is ruim een uur bezig geweest om dat ding er in te krijgen, de eerste zat na drie kwartier en die trok ze er weer uit, de tweede heeft ze een collega laten zetten die had het zo voor elkaar. Die liet de touwtjes weer te lang en ik heb twee weken dus echt met die prikkende dingen van binnen rond gelopen echt geen pretje! Heb heel lang buikpijn gehouden daarna en heel veel bloedverlies gehad en vraag me nog steeds af of dat iets met dat gefrut van haar te maken had. Ze kreeg mijn baarmoedermond steeds niet te pakken en dus was het steeds vastknijpen met zo’n klemmetje en weer los. Heb dat ding er na een half jaar weer uit laten halen (had wel om een echo gevraagd om te kijken of ie goed zat en dat was wel zo) omdat ik klachten bleef houden.



Wat betreft die Essure methode ga ik dus naar een ander zkh dan mijn collega (academisch hier ook in buurt) want ik vind de nacontrole toch ook wel heel belangrijk, je laat het toch doen omdat je niet meer zwanger wilt worden en dan wil je toch zoveel mogelijk zekerheid dat het ook werkt!