Essure Methode stereliseren, iemand ervaring?

Essure Methode stereliseren, iemand ervaring?



Heeft iemand hier dit laten doen en zo ja wat is je ervaring?



Vaginaal stereliseren zonder operatie d.m.v. veertjes in de eileiders plaatsen.



Petri

Ik zag gisteren op tv hier iets over…





Geen ervaring mee… maar eh… ik weet ook niet of het iets voor mij zou zijn in de toekomst…

Dit wil je helemaal niet weten :wall: , dus eh… succes! :thumbup:

Ik heb het ook gezien op tv gisteren… Lijkt me wel een handige methode…Het was ook snel klaar, 10-12 minuten.



Heb wel een site gevonden met informatie…



Maar ik laat het toch maar niet doen… vind het te eng en volgens mij ook pijnlijk…

ja t was erg verhelderend ; chirurgenwerk

Ik mag niet conventioneel geopereerd worden om te stereliseren vanwege mijn prednison gebruik en als diabeet met aanvallen durven ze niet. Vandaar dat ik 2 jaar geleden deze methode aangereikt kreeg.



Alleen is mijn probleem dat ik allergisch ben voor nikkel, juist … die veertjes zijn van nikkel!?



Ik wil toch gewoon info verzamelen en eens kijken of er mogelijkheden voor mij zijn.



Partner krijg ik nog steeds niet overgehaald, dus moet ik zelf iets.



Petri

Is Ovabloc dan niet iets voor jou? Dan stoppen ze een soort plugjes in je eileider. Deze dopjes zijn gemaakt van siliconen en ze kunnen er evt ook nog uitgehaald worden.



Op de site stond wel iets over nikkel en allergie, maar daar zouden de meeste mensen geen last van hebben.

hebben jullie voor mij die site waar dit allemaal op staat?

ik was bezig met mijn 3e ivf behandeling en we zijn gestopt omdat er steeds teveel vocht in de eileiders zit. Nu stelde de arts mij vrijdag voor om een soort dopjes in de eileiders te doen… Zodat het vocht niet meer in de weg kan zitten.

En daarna weer verder met de beh.

Wie kan me helpen?



Groetjes yente

Gewoon de naam ingeven en op google drukken, daar staat de nodige info.



Ook ovablok is een probleem, zit rubber in en dat is de volgende allergie :oops:



Zal eens ziekenhuis bellen wat de (on)mogelijkheden voor me zijn.



Petri

Ik ben toevallig aan het kijken geweest vanmorgen en ik ben niet zo gecharmeerd van de Essure en Ovabloc methode.

Deze methodes werden beschreven in een folder van de NVOG:

en werden als minder betrouwbaar aangemerkt (meer kans op zwangerschap dan bij de klassieke methodes ringetjes/klemmetjes) en hadden een minder groot slagingspercentage. Dwz bij 5 á 10% van de vrouwen lukt de ingreep zelf niet en dat blijkt dan pas tijdens de ingreep :?

De kansen op zwangerschap liggen als volgt:

Ovabloc: 8/1000(over 3 jaar)

Essure: nog niet aangetoond. :? (hebben pas 4 jaar ervaring)



Bovendien zijn er nog niet veel plekken waar deze methodes uitgevoerd worden, enkele klinieken doen het maar volgens bovenstaande folder.



Ik vind de berichtgeving wat deze methodes betreft niet echt geweldig en het is voor mij een reden om dit niet te doen.

Klassieke sterilisatie lijkt me ook niets omdat de herstelperiode langer is (en de narcose e.d) dan sterilisatie bij de man en de kans op complicaties groter is.



Het geeft iig stof tot nadenken hé :wink:

Ik kan niet vinden of er andere methodes zijn waarbij opereren niet nodig is.



Ik ben reuma-patient en gebruik darvoor o.a. prednison, daardoor wordt nieuwe cel-aanmaak vertraagd en heb je bijna geen wondgenezing. Omdat ik ook nog eens diabetes heb met regelmatig hypo’s is narcose ook geen optie. Vandaar dat de conventionele methodes voor mij niet geschikt zijn.



Door mijn vroegere allergieen die nieuwe ook niet hmmmmmmmmmmmmmm … moet ik dan???



Man komt maar niet over de brug en ik MAG ABSOLUUT NIET zwanger worden, met mijn lijf en de rest van de zware medicatie die ik gebruik.



Vind dit heel moeilijk, ik denk dat ik morgen als ik toch naar het ziekenhuis moet, eens even op de afd. gynaecologie binnen loop en eens vragen hoe of wat.



Nu is het ouderwets terug bij af en dat vind ik ook niets, vooral omdat mijn cyclus ineens heel gek onregelmatig is, heb iedere maand schrik dat ik toch zwanger ben.



Pil gebruik ik niet meer, heb al genoeg troep en bijwerkingen.



Petri

Goed dat je het gaat vragen, ze kunnen je iig meer er over vertellen.

Wel jammer van je man, het gaat om twee kleine sneetjes en hij loopt na de ingreep zo weer naar huis.



Maar stel dat deze methodes echt niet geschikt zijn voor je, wat doe je dan?

Zou je eventueel een spiraaltje overwegen? Dat zou ook een lange termijn oplossing kunnen zijn zonder het gedoe van de pil.

Vanmorgen meteen bij de gyn. binnengelopen en ik mag morgen 9 uur bij mijn eigen Gyn. op gesprek hierover. Essure willen ze geloof ik in de toekomst hier gaan doen. Bood me meteen aan als proefkonijn.



Ovabloc was intussen achterhaald zei de andere gy. degene die Guus uiteindelijk 2 jaar geleden uit me getrokken heeft met de zuignap hihi.



Dus, morgen meer. Wordt vervolgd.



Petri

Net terug van de gynaecoloog en over 2 a 3 maanden is deze essure methode ook in ons ziekenhuis !!!



Ik wordt 1 van de eerste die dan geholpen wordt. Ovabloc is oud en niet meer gedaan dan.



Ik krijg een oproep over 2 a 3 maanden dus en wordt een dagopname (dus niet na kwartiertje naar huis zoals in dt filmpje afgelopen zondag).



Voor mij is dit gewoon de beste oplossing omdat narcose niet gewenst is met prednisongebruik en hpypo’s .



Het gaat dus echt gebeuren, niet leuk maar ja als je je wederhelft niet overgehaald krijgt … bij hem is het een ingreep van 6 minuten :doh:



Dan na 3 maanden nog een echo of je echt “veilig” bent.



Petri

spannend Petri…



Mellie, dat van dat mislukken had ik ook al gelezen, dat is denk ik voor mij wel een hoofdreden dat ik er niet voor zou kiezen. Dat ze er dus tijdens de behandeling achter komen dat je eileiders krom zijn ofzo…



Man wil er hier ook niets over sterilisatie of knipjes horen… en ik wil geen pil, nuvaring of spiraal.

Spannend Petri, ik ben benieuwd hoe je het ervaart :slight_smile:



Kaar: is zo jammer hé, ik heb schijnbaar mazzel dan :oops: toen ik hier de nadelen opsomde zei manlief eigenlijk meteen dat hij dan wel 2 sneetjes zou laten zetten.

Bofkont… :smiley:

Doe mij ook zo’n man :mrgreen:



Petri

spiraaltje geeft ook hormonen af en ik wil niet nog meer troep in mijn lijf, daarbij komt dat je die iedere 5 jaar moet vernieuwen. Dit is permanent en geen hormonen erbij.



Mijn allergieen konden geen kwaad is me door zowel de Gyn. als de internist verteld.



Ben wel benieuwd hoe het zal gaan. Alleen al het liggen in de beugels is voor mij (met reuma) al een enorme pijnlijke opgaaf. 13 minuten als het goed is, dat is alleen het inbrengen. Maar ja, ze zinj nog niet echt geroutineerd he :oops:



Eerst nog even bijkomen in Egypte, daar doe ik het erg goed. Warm en droog HET klimaat voor mij. En dan …



Groetjes, Petri

Oeh, Egypte klinkt goed meis :mrgreen:



Houd je ons wel op de hoogte hoe het gegaan is? Sterkte met alles hé :-*

Zal jullie op de hoogte houden.



Wij proberen iedere paar jaar even een weekje naar Egypte, dat is ons erg goed bevallen. Is een resort in El Gouna, Hurghada. Is een Belgische keten en zo’n all inclusive formule. In dat hotel zijn ook de Pfaffs geweest en opnames van GTST.



Hier is alles als nodig is aangepast en dat is voor mij perfect. Ze hebben zelfs mindervalide kamers met een douche met stoeltje, wc op hoogte etc.



Wij doen daar verder niets byznders hoor. Voor mij is het het veiligste om op de resort te blijven en ons gewoon heerlijk te laten verwennen en te genieten van het zonnetje.



Nienke mag gewoon mee buiten de vacantie om, om voor mij de drukte te vermijden. Guus blijft bij mijn zus, want hem in een vliegtuig dat wordt niks en een rolstoel en kinderwagen samen werkt ook niet makkelijk. Vandaar dat we voor mijn rust gaan.



Later, Petri