Essure Methode stereliseren, iemand ervaring?

Net telefoontje gehad van het ziekenhuis.



11 april ben ik als 1e aan de beurt, dus echt proefkonijn. Er komt zelfs een professor uit een ander ziekenhuis meekijken om de arts te begeleiden en te controleren!?



Maar goed, ben ik er meteen van af.



Had zelf de verzekering gevraagd of ik iets van te voren moest regelen, volgens de gynaecoloog hoefde dit niet, dus wel he!!!



Moesten een machtiging hebben en nog een of andere code en moest medische indictie op staan. Gelukkig werkte het ziekenhuis mee en kreeg ik dat toevallig gisteren binnen. nu maar hopen dat ik zelf geen rekening krijg.



Ik vind het wel eng als ik eerlijk ben, krijg een zetpil opgestuurd die ik een uur van te voren moet zetten voor pijnstilling. Verder poliklinisch en ongeveer half uur en dan mag je gewoon naar huis, dus geen dagopname zoals in de folder staat.



Houd jullie op de hoogte.



Groetjes, Petri

Jeetje, wat spannend meid!

Hopelijk helpt het goed en heb je weinig last van het laten zetten!

Uhhhhh ben net weer teruggebeld, wel poliklinisch maar toch op de dag-opname afdeling en niet gewoon op Gynaecologie en 2 uur blijven ipv na 30 minutten naar huis.



Eigenlijk is dit wel een veilig idee, bij mij weet je maar nooit is de ervaring :pray:



Dus nu al om 13.00 uur melden op de dagopname en om half 4 naar huis.



Petri

Onze gyn heeft me vandaag ook een folder meegegeven over deze manier van steriliseren binnen een maand beginnen ze in ons ziekenhuis ook met dit.

Volgens mij had hij me ook graag als proefkonijn gehad, haha maar wij zijn er nog niet helemaal overuit of ons gezin compleet is.

Voor nu wel maar je weet niet hoe we over 4 jaar denken, ik ben ook “nog maar” 27 jaar. Maar vond het wel een interessante folder, en het lijkt mij ook wel een fijne manier als je echt zeker weet dat je geen kinderen meer wilt.

Mijn man zou ik nooit zo ver krijgen om zich te laten steriliseren.

ik zit er nu tegenaan te hikken, maar hoe is het inmiddels bevallen?

Ik ben inmiddels een paar jaar verder en het is mij prima bevallen! Door mijn reuma heb ik veel na-pijn gehad aan mijn heupen en bekken, maar dat heeft puur met mijn gewrichten te maken en het op die stoel liggn met je benen in d beugels.



Ik ben er nog steeds erg content mee, geen anticonceptie meer en niet meer de schrik dat je zwanger zou kunnen raken. Dit, omdat dat met mijn medicatie absoluut niet samen kan. En dat alles met een ingreep zonder snijen etc. Een erg goede ontwikkeling vind ik. Een normale sterelisatie zou bij mij niet gekund hebben omdat ik prednison gebruik en dan bijna geen wondgenezing hebt en mensen met insuline brengen ze liever niet onder narcose.



Succes met beslissen.



Groetjes, Petri

Heb ik ook ,met deze methode laten doen, was eerst wel sprake van dat het mislukt zou zijn en mijn foto,s gemaakt middels contrast vloeistof moesten door de commissie, Maar nu is het goed. Heerlijk geen pil etc meer!!!

Inkie, er was laatst ook nog een topic over, dit is het linkje



http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=99497



Misschien dat je daar ook nog weer wat aan hebt.

spiraaltje geeft ook hormonen af en ik wil niet nog meer troep in mijn lijf, daarbij komt dat je die iedere 5 jaar moet vernieuwen



Er zijn ook spiraaltjes zonder hormonen. En de nieuwste soort kan nu 10 jaar blijven zitten.



T-safe.

En nog een topic erover: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=84694&start=0