Escape Game 149: Adventure X 2

heb ook het vuurtje uitgegooit, maar dat hielp niet…

@Chantal wrote:

Kun jij me dan helpen met de sleutel. Dat lukt me nl niet.




De sleutel hoort bij de haard. Zoom zo ver mogelijk in op het sleutelgat. Dan zou hij het moeten doen.

weet niet hoe je daar komt, ik hoopte via de openhaard…ik heb het snoertje ook weer gepakt, en die kan nu in elk geval niet meer terug. Moet ik er mss nog wat mee?

okee, ben in de kelder en heb een glaasje groene ranja mmmm maar nu?

@cindy25 wrote:

@Chantal wrote:
Kun jij me dan helpen met de sleutel. Dat lukt me nl niet.




De sleutel hoort bij de haard. Zoom zo ver mogelijk in op het sleutelgat. Dan zou hij het moeten doen.




Zoomen lukt me niet.Ga het eens op de gewone pc proberen. Misschien dat het bij die wel lukt. :mrgreen:

Chantal Ik bedoel dat je op dat sleutelgat moet klikken zodat hij van dichtbij in beeld komt.

:think: :think: wat moet ik nu doorzagen en wie moet ik doodgooien met dat gewicht? En waar moet die groene ranja nu in?

aha, ik heb gezaagd!!

Je bedoelt naast de openhaard. Nou ik klik me een ongeluk, maar hij komt niet dichterbij. Zal wel iets niet goed doen. :?

chantal, ik klikte op een steen rechts naast het sleutelgat

nu ben ik er bijna, maar hij doet niks als ik de code invoer :x

Kan hier zo gefrustreerd van raken. AAARRRRRGGGGHHHH

chantal, heb je het vuurtje wel uit gegooid?



en ik kom er niet uit met die code, ben ik nou zo :wall: ?

:wall: :wall: :wall: :wall:

Wat heb je dan door gezaagd. Ben ik nu echt zo blond. Snap er werkelijk niets van.

Ik denk ook dat de trechter een het glas met dat groene goedje iets met elkaar te maken heeft.

dit heb ik doorgezaagd:



lamp in de slaapkamer

V.w.b de sleutel en de openhaard:



Eerst het vuurtjhe uit gooien met een glas water, dan inzoomen op de openhaard zonder sleutel en dan de sleutel in het sleutelgat steken



V.w.b. het wiskundige:



meneer van Dale wacht op antwoord is hier helemaal niet van toepassing, je moet gewoon de som oplossen zoal die er staat alleen eersr ff die 9³ doen, dan komt er een 8 cijferig getal uit



Tja, die laatste snap ik helemaal niet, als iemand me die uit kan leggen…ik heb gespiekt bij een walkthrough voor het antwoord maar ze leggen hem niet uit :oops:

Ik ben al in de kelder. Kan de groene prutje in de urinoirs gooien. Maar weet nietof dat de bedoeling is en zo ja hoe vaak dat moet. Dus ga nog maar ff verder.



O ja heb ook het gewicht inmiddels gebruikt.

@rivella wrote:

Tja, die laatste snap ik helemaal niet, als iemand me die uit kan leggen…ik heb gespiekt bij een walkthrough voor het antwoord maar ze leggen hem niet uit




Je kent het getal PI? Maar dan helemaal compleet? Dus niet alleen de getallen die op een rekenmachine verschijnen maar helemaal volledig. Daar moet je dan het getal dat aangegeven staat van opzoeken. Bijvoorbeeld de 10e is 3. :wink:




Groetjes