Ervaringen Teva kindersandalen

Dit jaar lijkt het mij handig ipv snel slijtende (en dus 2 of 3 paar nodig hebbende, slecht klitteband etc) goedkope sandaaltjes te kopen om bv Teva’s te kopen voor de kinderen.

Nou zijn die dingen niet bepaald goedkoop dus ik ben benieuwd of iemand ervaringen hiermee heeft. Is het idd zo dat ze beter loopautobestendig zijn, minder snel slijten, beter klitteband hebben dan de gangbare goedkope sandaaltjes? Ervaringen met modellen? Alle tips welkom.

Hoihoi,

De teva s staan absoluut niet aan Anne s voeten. Persoonlijk vind ik het voetbed te breed en het raar uitzien dat de bandjes een stuk van de rand af beginnen. Voor Anne waren ze dus niks en heb ik ze ook niet gekocht.

Zij loopt al 2 jaar op sandalen van Nike. Dit is bv een jongens model.

Ze zitten erg fijn en hebben een zeer slijtvaste zool. (het is niet precies het model dat Anne heeft, maar lijkt er erg op). Je kan ermee in het water etc, ze blijven goed.

Ik heb hier al jaren voor m’n jongens de sandalen van Geox en die gaan gewoon een heel seizoen mee. Vind ik er persoonlijk ook wat beter en fijner uitzien dan die Teva’s.

hier hebben de kinderen sinds ze kunnen lopen allebei teva’s, elk jaar weer opnieuw.

ik vind ze heel fijn. En de jongens ook volgens mij want in de zomer wonen ze er praktisch in :mrgreen: en zelf loop ik trouwens ook altijd op teva’s in de zomer (en mijn man ook) :wink: :oops: we worden door vrienden weleens de familie teva genoemd :lol:

toen ze wat kleiner waren hadden ze het model psyclone maar nu gewoon de hurricane (die je het meeste ziet).

ze gaan in de wasmachine, kunnen tegen spelen in water, heb nog nooit meegemaakt dat ze stuk gingen en heb ze zelfs al 2x tweedehands via MP gekocht.

toevallig vandaag weer twee paar nieuwe gekocht, bij de Vrijbuiter in de aanbieding 8)

Juul heeft ook al 2 jaar teva’s aan, ik zweer erbij… Ik vind andere sandalen vaak niet mooi.

Dit jaar dus 2 paar teva’s (of Imme moet in het eerste paar teva’s passen van Juul, maar dat betwijfel ik).

Hier ook teva’s, super schoentjes. Vind ze niet echt mooi, maar wel praktisch. voetbed lijkt breed, maar valt eerder smal/normaal.

Nike vindt ik persoonlijk niks, Kon het voorste bandje niet strak genoeg doen met als gevolg dat het voetje elke keer naar voren schoof.

Wat Jorien ook al aangeeft ik vind het heeeerlijk dat ze zo goed te verstellen zijn. :thumbup: Met smalle voetjes is dat prettig.

Ik woon er zelf ook praktisch de hele zomer op en doe er alles mee, van zwemmen tot fietsen tot lopen en douchen in van die gezellige gemeenschappelijk doucheruimtes waar je fijne schimmeltjes kunt oplopen :angel:

Zoonlief krijgt ze ook dit jaar voor het eerst aangezien hij nu goed loopt. Dus pas na deze zomer kan ik je vertellen of ze loopautootjesbestendig zijn. :wink: Maar ik vermoed van wel, mijn vader heeft een paar Teva’s die hij al 5 jaar heeft en zien er werkelijk nog als nieuw uit :shock:

:thumbup: Teva’s. Em deed er zelfs vaak 2 jaar mee! (ruim gekocht)

Hier ook Teva’s en niets anders.

In het tussen seizoen lopen ze hier vaak op sportgympen en zodra het kan, hup dan wonen ze in hun Teva’s :thumbup:

Voor Mies heb ik maat 24 al staan want hij loopt nu op 23 schoen en je kunt ze goed stellen.

Smalle voeten en niet passen… dat herken ik dus helemaal niet!

Aniek heeft mega smalle voeten, die heeft nooit winterschoenen onder de 100 euro aangezien ze altijd aan Gattino of Red Rag vast zit ivm smalle voeten en ook nog een lage wreef.

Toch zitten de Teva’s perfect en ze draagt al maat 30 en dan lijken ze nog weer breder te vallen. Toch wil zij ze elk jaar weer opnieuw.

Hier verkoop ik ze ook gewoon op mp want je kunt ze wassen en ze blijven perfect. Ze worden hooguit wat pillig na een aantal kinderen.

De roze van vorig jaar heeft ze van een vriendin en daar hadden haar 2 oudsten er ook al opgelopen. Nog steeds zijn ze prima, maar nu wat pillig of hoe je dat ook noemt (er laten piepkleine vezels uit de bandjes los) praat je over schoenen die dus 6 seizoenen belopen zijn, dus ik vind ze niet snel slijten.

Die 40 euro per paar heb ik er dan ook met liefde voor over. Ze worden hier onderling ook goed geruild. Ik heb die maat, jij die, ruilen?

Koop dus meestal ook vrij neutrale kleuren… niet persee roze ofzo.

Goh ik vind ze juist goedkoop :lol:

De eerste zomer kocht ik voor mn oudste sandalen in de kinderschoenenwinkel, toch al gauw 80 euro ofzo…

Sindsdien dragen ze hier allemaal elk jaar teva’s en ze wonen er ook hier in, van zo half april tot half oktober :smiley:

Ik heb inderdaad ook wel paren gehad die mn oudste dan ruim kreeg, jaar erop weer aankon, daarna door naar kleine broertje, ook twee zomers aan en nu doorgegeven zijn naar vriendin met kleiner zoontje. Voor mijn dochter ruil ik vaak met haar, want zij heeft weer een oudere dochter, dus we hebben echte jongens & meiden exemplaren in huis. Ze worden idd alleen wat pillig en ik heb ooit 1 paar gehad met klittenband wat wat minder werkte, die heb ik toen ook maar weggegooid, maar ook dat paar was al heeel veel gedragen, zeker vijf zomers.

Even een vraag voor de mensen die kinderen hebben met een smalle voet en teva sandalen. Wij hebben ze dus niet gekocht omdat aan beide kanten die randen zo erg uitsteken, dus het voetbed is veel breder dan de voet van het kind. Ik kan me zo voorstellen dat een kind ernaar moet leren lopen dat hun ‘voeten’ breder zijn ivm die randen. Denk bv aan klimmen enzo. Die Nike sandalen passen goed om de voet heen en zijn niet een stuk breder dan de voet zelf. Hopenlijk begrijpen jullie mijn vraag. Ik kan me nml niet voorstellen dat dat soepel loopt.

Aniek heeft er echt geen last van hoor.

En nu ze in maat 30 valt (hebben we overigens vorig jaar al gekocht in 30, toen had ze 28) zijn ze zelfs nog breden voor het oog, tenminste zo ogen ze.

Maar ze lopen zo lekker dat ze er echt alleen maar op loopt zodra het weer ernaar is.

Peter wil ze nog wel afwisselen met crocs, maar zelfs dat vind Aniek niets.

En met sandalen en al klimt ze op het klimrek, rent en hinkelt ze.

Het is meer wennen aan het feit dat ze dan weer met open neus loopt dan aan de breedte. De eerste paar keer struikelt ze nog wel eens over de open neus… hoe weet ik ook niet, maar dan blijft ze 1 of 2 keer hangen en valt. Maar dat is vaak na 2x over en de rest van de zomer zijn ze niet uit te krijgen.

Ze heeft ook nog een hele lage wreef, dus de bandjes zitten behoorlijk ver over elkaar. Maar toch…

Nee, prima schoen :thumbup:

Bedankt voor je antwoord Cell.

Het kan dus wel blijkbaar :wink:

Denk dat wij het gewoon maar bij het vertrouwde houden

Ik ben ook superpositief over de Teva-sandaaltjes! Mijn dochter heeft vreselijk smalle voeten (breedtemaat 2,5) en dan moet de hoogte ook nog opgevuld worden. Maar Teva’s die past ze prima :thumbup: Goed verstelbaar, slijtvast en ik vind ze heel leuk staan (ook bij haar spillenpootjes!).

Die Nike sandaaltjes zouden haar juist veel lomper staan doordat de bandjes zo breed zijn…

Mijn zoontje heeft vorig jaar ook teva’s gehad. Hij heeft er heel wat maandjes op gelopen ( waren ook zijn eerste schoentjes ). Dit jaar ga ik ze weer aanschaffen, ze bevielen super :thumbup: . Hij heeft ook smalle voetjes en ik vond ze goed zitten. Ze slijten ook echt niet snel, goede grip en ze kunnen er mee in het water :thumbup: .

Nou hier minder positief.

Met 2,5 had ze die met aardbeitjes en redelijk smalle bandjes en die sneden in haar vel.

Vorig jaar eerst goedkopen gekocht maar omdat die stuk gingen in de opruiming toch nog teva’s met bredere band.

Maar ook die vind ze zelf heel stug zitten. Ze krijgt er last van (rode teentjes, huid).

Ze heeft wel een hele brede voet en hoge wreef.

Ze past er echt niet tussen op zijn wijdst dus daar zal het ook wel door komen.

Voor dit jaar zoek ik dus minder stugge dingen.

En voor mezelf wel teva’s :wink: (al heb ik vorig jaar mijn geld terug gekregen van teva omdat de zool door de bandjes ging scheuren al binnen 2 maanden).

@Rhiannon wrote:

mijn vader heeft een paar Teva’s die hij al 5 jaar heeft en zien er werkelijk nog als nieuw uit :shock:

Heb de mijne in de zomer van 2002 gekocht :o

En ze komen hier straks ook weer uit de kast hoor :thumbup: Ga wel aanbiedingen aan het eind van het seizoen in de gaten houden voor een stel nieuwe… maar dan heb ik ze 9 zomers laaaaang aangehad, dus dat mag dan wel he :mrgreen:

Wij zijn ook enthousiast over teva’s. Ik heb voor Marit al een paar roze klaar staan voor aankomende zomer.

Ze draagt ook de ‘oude’ van Lucas en die zijn totaal niet versleten en hij had ze toch vaak aan.

ik heb ze onze uk laten passen in de winkel, om mijn gedachten er nog maar eens erover te laten gaan…

ze zaten wel goed, maar als ik dan die nikes zie staan… lijken die veel steviger te zitten… dan zulke ielige bandjes.

Hier al vanaf het begin nike sandalen die ik op pag 1 heb zien staan. Helemaal top! Na een seizoen zijn ze nog prima.

Nadeel bij teva’s vind ik persoonlijk dat ze maten overslaan…dus 23 en dan 25 ofzo iets. Dus heel vaak zat Y.uri tussen maten in en waren ze te groot of te klein. Nike past daarentegen perfect.

Ligt denk heel erg aan de voeten van de kleine.