Ervaringen Novasure

In verband met heftig bloedverlies tijdens de menstruatie en het feit dat ik niet meer aan de pil wil heeft mijn gyn, na ook andere zaken te hebben besproken, mij ‘aangeraden’ te gaan voor een novasure behandeling. Zie website: http://www.hevigbloedverlies.nl/novasure/



De website is wel helemaal in de gloria over deze behandeling (is volgens mij ook van de fabrikant) maar dan weten jullie even eat het inhoudt. Mijn gyn is in ieder geval wel positief.



Heeft iemand deze behandeling al eens ondergaan?

Een collega van mij heeft het laten doen,die gebruikte 8! pakjes maandverband in 3 dagen tijd als ze haar menstruatie had.

Behandeling was haar goed bevallen,alleen was ze `savonds inneens erg licht in haar hoofd en werd ze even niet lekker.

Verder geen klachten en heeft ze nu maandelijks bijna geen bloedverlies meer.

ooh ik lees even mee, dit lijkt me ook wel iets voor mij

Helaas weinig ervaringsverhalen op het forum. Op zich ook niet zo heel gek daar het een relatief nieuwe ingreep is. Nou ja, ik zal mijn bevindingen wel delen als jullie daar behoefte aan hebben. :wink:

Een oud cliente op mijn werk heeft dit laten doen, tenminste wat ik lees op die site komt erg overeen met wat de arts haar toen vertelde. Het heeft bij haar iig goed geholpen, ze had erna (bijna) geen bloedverlies meer terwijl ze ervoor veel en vooral langdurig vloeide.

De ingreep is bij haar gedaan in combinatie met iets anders waarvoor ze onder narcose moest dus of het mee of tegenviel is moeilijk te zeggen.

Ik lees ook mee. Ooit tzt wanneer we heel zeker zijn dat er hier geen kids meer komen lijkt het me ideaal.

Je eigen gyn zal ws je beste bron van info nog zijn Mar. Mocht ie er niet aan denken en je gaat ervoor; wat vaak helpt vooraf 2 PCM van 500 mg innemen tegen mogelijke pijn. Ik mag nl voor een punctie ook PCM nemen. Aspirine is not done natuurlijk omdat het de stolling tegengaat. :wink:

Goeie tip Rhi, ik lees wel wat verschillende verhalen over de verdraagzaamheid van de ingreep. Maar goed, het duurt max. 5 minuten in totaal…

hoi,



op 3 oktober wordt er bij mij Novasure toegepast onder plaatselijke verdoving. Ik lees verschillende verhalen op het net vooral dat de ingreep even erg pijn doet maar dat het vloeien daarna aanzienlijk afneemt of helemaal stopt. Ik heb van de gynaecoloog een receptje gekregen voor Naproxen die ik de avond voor de ingreep, 2 uur voor de ingreep en 4 en 12 uur na de ingreep moet innemen. Daarnaast ook Primperon want je kan er misselijk van worden.

Ik heb het er zeker voor over. Ik verga de eerste 3 dagen van mijn menstruatie van de pijn en kan met al dat bloedverlies de 1e 2 dagen niet ineens werken.

Ben heel benieuwd naar je ervaring!

hoi,



ik ben vanmorgen met vergelijkbare klachten (3 dagen per maand ziek van de pijn, bloedverlies valt in mijn ogen wel mee) naar mijn ha geweest, ook hij had het over novasure, dus ik lees mee.



gr L

Ik lees ook mee, ik heb 25 okt een afspraak bij de gyn staan want na mijn laatste bevalling is mijn menstruatie niet meer zoals voorheen, ik val bijna flauw van de pijn en ondanks de pijnstillers bijt ik in mijn dekbed van de pijn :roll: benieuwd of ze ook zoiets adviseert.



Mijn menstruatie was redelijk regelmatig na de bevalling, in totaal nu een stuk of 5x…maar nu wil ie maar niet komen, heeeeeeeeeeeeeeeeeel irritant.

Denise hoe is het gegaan? Viel het je mee?

Ik zou om 15.00 worden geholpen poliklinisch. Was uiteindelijk pas om 16.00 aan de beurt. Ik mocht in de stoel gaan liggen en de benen in de welbekende steunen Eendebek erin, ze pakte met een tang mijn baarmoedermond(auw) en toen ging ze het verdoven met injecties. Bij ieder prikje kreeg ik een menstruatiekramp. Was te doen. Daarna gingen de de baarmoedermond wijder maken m.b.v. tangetjes. Respectievelijk vanaf 1 tot 8 mm. Dit deed behoorlijk pijn, weer die hevige krampen. Toen moest de Novasure het werk gaan doen maar ja, het apparaat die deed het niet! Lag ik dan,verdoofd. Ja; zegt die assistente, donderdag deed die het nog Ze testen die dingen dus niet voordat ze het gebruiken,belachelijk. Na 2x resetten moesten ze eerst de fabrikant bellen om te vragen waarom die het niet deed. Na een kwartier open en bloot te liggen, bleek het om een simpele stekkertje te zijn, stelletje amateurs Het “branden” deed erg pijn en ik voelde het echt branden. Het gevoel is te omschrijven als een ontsluitingswee maar dan 90 seconden lang. Bij mij deed het nog 20 seconden langer om onduidelijke reden… Toen ik vroeg waarom maximaal 90 sec? Dat ligt dus aan de pijngrens van de vrouw, sommige vallen flauw en dan stoppen ze ermee. Daarna even op een andere bed gelegen en 45 minuten daarna naar huis. De pijn s’avonds viel mee, pijnstillers hielpen goed. Helaas werd ik dinsdag om 5.00 wakker met een giga buikpijn en kon helemaal niets meer. Om een lang verhaal kort te maken: ik heb er een baarmoederontsteking aan over gehouden. Hoge koorts, veel pijn, misselijk, overgeven enz. Eerst de verkeerde AB kuur gekregen en een soort morfine. Vanaf vrijdag de goede, het gaat nu weer wat beter. Ben deze week 3x in het ziekenhuis geweest met 3 verschillende gynaecologen. Bloedverlies is wisselend, de ene dag iets meer dan de ander maar het valt mee. Over of het geholpen heeft kun je pas over 3 maanden zeggen. Ik zou het denk ik nooit meer doen, en als het echt zou moeten dan niet onder plaatselijke verdoving. Ik denk dat een roesje meer op zijn plaats zou zijn. Dus van mijn kant geen positief verhaal… Heb nog nooit van mijn leven koorts gehad, nou dat heb ik deze week dus ervaren wat een hel! Hopelijk heeft het geholpen en is het bloedverlies straks een stuk minder dan is het niet allemaal voor niets geweest

Denise, allereerst heel veel sterkte en beterschap met je herstel, wat hebben ze ontzettend lopen klungelen… (ik zou erover denken een klacht in te dienen, om de dames na jou dit te besparen.)



ik heb de afgelopen dagen verschillende verhalen gelezen over de novasure, en ben er nog niet over uit.

eerst maar eens naar de gyn en daar mijn verhaal doen, zien wat zij zegt. (ik hoop dat ik bij de gyn terecht kan die ook mijn zwangerschap heeft begeleid.)



gr L

Jee Denise, wat een nare ervaring zo. Ik begrijp ook totaal niet dat ze dit onder plaatselijke verdoving doen. Het is een soort curretage, ze schrapen de baarmoeder schoon en bij Novasure halen ze het bmvlies weg.



Ik wilde het ook laten doen maar ik heb dusdanige vervelende ervaringen gelezen, dat ik heb besloten het niet te doen.

De nare ervaringen die ik heb gelezen zijn klachten als frequente hoofdpijn, buikpijn, pms klachten, continue ongesteld zijn, zoveel klachten met baarmoederverwijdering tot gevolg en meer…

Bovendien kan mijn huisarts ook niets over de ingreep vertellen :eh:



Natuurlijk zijn er ook positieve berichten! Je moet je persoonlijke situatie bekijken en beoordelen wat het zwaarst weegt.

Gatver zeg dat is niet tof zeker niet aangezien een groot deel van je klachten ook te wijten zijn aan niet correct handelen van het personeel. :wall:

Curettages doen veel gyn’s ook onder plaatselijke verdoving en veel vrouwen vinden het uit te houden (het blijft gevoelig maar de mate wisselt dus sterk). En ook bij curettages wisselen de reacties erna tot Asherman’s aan toe maar ook geen enkele bijwerking. Hopelijk gaat je herstel nu iig wel goed met de juiste meds en rust. Sterkte en beterschap!

is er nog nieuws over de novasure?



ik ben vandaag naar de gyn geweest, voor mij valt het af, omdat het bloedverlies niet heel veel is, de pijnklachten komen waarschijnlijk door endometriose, en ik kan/moet kiezen tussen hormonen, minipil of mirena, of meer pijnstillers, diclovenac 50 met 2 paracetamol, 3 maal daags.



ik weet het nog niet, graag lees ik jullie meningen hierover…



gr L

Euh… tsja… nou… er kwam ‘iets’ tussen… zeg maar…

iets :inlove:



alles goed verder?



gr L

:mrgreen: Ja hoor! Alles helemaal goed!