Ervaringen Novasure

@lowietje wrote:

is er nog nieuws over de novasure?



ik ben vandaag naar de gyn geweest, voor mij valt het af, omdat het bloedverlies niet heel veel is, de pijnklachten komen waarschijnlijk door endometriose, en ik kan/moet kiezen tussen hormonen, minipil of mirena, of meer pijnstillers, diclovenac 50 met 2 paracetamol, 3 maal daags.



ik weet het nog niet, graag lees ik jullie meningen hierover…



gr L




Bij mij heeft Novasure niets geholpen. De enige mogelijkheid bij mij is baarmoederverwijdering :?

zo, dat is balen… :hug:

ga je je laten opereren?



ik ga eerst de pijnstillers proberen, mocht dat niet werken kan ik aan de orgametril, maar ik ben erg bang voor de bijwerkingen, gezien de eerdere ervaring met ‘de pil’, microgynon 30.



gr L

dat weet ik nog niet aangezien het herstel behoorlijk lang duurt. Dus ik wacht nog even af. Ik had ook veel pijnstillers maar op een gegeven moment kreeg ik last van mijn maag en werkte ze na een tijdje niet meer. Ik kan helaas ook niet tegen een pil of wat dan ook.

Sterkte ermee!

Ladies,



aangezien het al even is geleden dat hierover is gepost, maar ik recent wel een behandeling heb ondergaan, wilde ik nog even mijn ervaring delen.



In eerste instantie zou mijn behandeling niet doorgaan omdat mijn verzekering aangaf dat het niet vergoed werd. Na overleg met de gyn vorige week, bleek dat deze beste ziekenfondsverzekering mij de informatie had gegeven over de Essure methode en niet de Novasure methode. Enfin, lang verhaal kort: ik kon afgelopen vrijdag terecht!



Relaxed in de stoel gaan liggen, plaatselijke verdovingen gekregen en na de test (even checken of er geen gaatje is ontstaan door de verdovingsprikjes anders verbranden ze je darmen :shifty: ) gaan ze met een staafje je baarmoeder binnen. Er klapt een soort waaiertje uit en deze nevelt dan een poosje rond, in mijn geval 2 volle minuten. In de laatste halve minuut wel een krampgevoel maar om eerlijk te zijn viel het me 200% mee. 10 min. na behandeling stond ik al buiten en op wat kramp na, was ik een hele meid.

Kwart voor 3 afspraak, 3 uur buiten… Volgens mij zei de gyn nog wel dat ik best wel even op een bedje mocht liggen of wat koffie kon krijgen, maar duh, ik ben moeder, 2 kids en na vele denkbare buikonderzoeken, dat hoeft niet, ben wel iets gewend…



:doh:



Totdat we beneden in het ziekenhuis kwamen en mijn man de auto ging halen…DAMN, vanaf toen heb ik zeker 3 uur lang hevige krampen gehad. Weeen! Been-, rug- en buikweeen! Vreselijk. De diclofinac, paracetamol, brufen…het hielp niks. Pas na 3 uur, trok de kramp beetje bij beetje weg. Die nacht bijna niet geslapen en de volgende dag smiddags was ik wel brak, maar voelde eigenlijk bijna niets meer. En zondag was ik weer de oude… Trouwens, ik heb geen rare afscheiding gehad na de ingreep of bloedingen…niks…



Dus het verschilt echt heel erg per vrouw hoe je reageert op de behandeling. Voor diegene die het nog eens gaan doen, succes! Herhaling zit er voor mij niet meer in, dan gaat toch het “uitgewoonde huisje” eruit.

Ik krijg morgenvroeg de Novasure. Ik stond op de wachtlijst voor half oktober, maar kreeg vorige week ineens een telefoontje van het ziekenhuis dat ze extra ok hadden ingepland. Ik zie er erg tegenop. Maar er moet iets gebeuren. Ik heb extreem veel last van mijn menstruaties en het wordt alleen maar erger. Ik heb de pil en de Mirena geprobeerd, maar daar voelde ik me niet goed onder (pil) en bij de Mirena had ik ook enorm veel last van bloedingen, buikpijn, rugpijn e.d. Bleek het ding niet goed te zitten… Maar ik ben er nu helemaal klaar mee. Ik lees wisselende verhalen over de Novasure. In mijn ziekenhuis doen ze de behandeling in de operatiekamer, met ruggenprik of onder narcose. Na overleg met de anesthesist ga ik onder narcose. 's Avonds mag ik weer naar huis. Duimen jullie voor me? :thumbup:

Trying,



ik lees het nu net, hoe is het gegaan?

Ik zit elke maand aan de diclo, maar tot nu toe help me dat genoeg om de hormonen nog even uit te stellen…



gr L

Hoi, het is goed gegaan. Mocht gisterenavond weer naar huis. Ik heb veel last van de narcose, maar dat weet ik, dat heb ik altijd. Ik had gisteren buikkramp en rugpijn en wat bloedverlies. Vandaag een wat opgezette buik, wat zeurende buik- en rugpijn en nauwelijks bloedverlies. Ik heb wel moeite met bukken, het is allemaal nog erg gevoelig. Maar ik vind dat het allemaal te doen is. Ik neem wel iedere zes uur twee paracetamol van 500 mg. En nog een ontstekingsremmer een maal per dag (plus maagbeschermer). Een paar dagen rustig aan doen en dan ga ik ervan uit dat alles weer o.k. is! Controle op 9 oktober bij de gyn.

Ik hou je even in de gaten meid. Ik overweeg het ook nog steeds…

Ik moet zeggen dat ik best negatieve verhalen had gelezen op internet, maar dat het mij heel erg meevalt. Je moet er wel rekening mee houden dat je een paar dagen in de lappenmand ligt. Niet dat ik in bed lig, maar gewoon rustig aan. Gisteren heb ik grotendeels op de bank doorgebracht en een uurtje in bed. Vandaag ga ik proberen meer te doen. Het is allemaal gevoelig, maar pijn valt echt reuze mee. Eigenlijk alleen de dag van de Novasure zelf behoorlijke menstruatiepijn, daarna alleen wat zeuren. En ik heb een opgezette buik, waardoor bukken vervelend is. Maar ik gebruik gewoon pijnstillers, dus het is goed te doen. Ik heb ook vrijwel geen bloedverlies meer, maar ik moet zeggen dat ik net mijn menstruatie had gehad. Misschien dat dit scheelt, aangezien er dan nauwelijks baarmoederslijmvlies is natuurlijk. So far so good. Nu weer opknappen. Ik ben wel blij dat ik een paar dagen thuis ben, ik zou nu niet op mijn werk kunnen zitten. Bij mij speelt ook de narcose gewoon erg mee. Ik heb er zeker geen spijt van!

Nou, hoewel het an sich is meegevallen met pijn e.d. heb ik nu dus toch een infectie te pakken. Dit weekend twee keer op de spoed van gynaecologie gezeten. Lang verhaal, maar ik voel me dus echt belabberd. Ik zit nu aan de antibiotica. Tja… deze dingen kunnen gebeuren, maar ik baal wel gigántisch.

Oh bah wat naar… Maar weet je, juist DIE ervaringen hoor/lees ik zo vaak. De ingreep zelf gaat dan redelijk oke maar dat er dan daarna toch wel dingen bijkomen… En ik weet dan natuurlijk wel dat je met name juist negatieve ervaringen leest, maar in mijn omgeving zijn er meerdere mensen die deze ingreep hebben ondergaan en daarvan is er maar 1 die zegt dat het EN probleemloos was verlopen EN het ook daadwerkelijk hielp tegen die zware menstruatie…



Zucht…



He maar beterschap joh!

Dank je!



Ja, het is vervelend. Ik heb er (nog) geen spijt van, maar baal wel. Hoe het straks met de menstruatie gaat zal allemaal nog meer moeten blijken. Als dat idd goed gaat, dan is het natuurlijk wel de moeite waard. Maar we zullen zien…

Hey trying, hoe is het nu met je? Heb je het gevoel dat de nova heeft gewerkt?



Mijn ingreep staat voor 13 feb gepland. Best spannend. Ik heb mezelf lekker een weekje uitgepland daarna. Ik ben veel op pad naar klanten en dat vind ik onprettig als ik in de eerste week toch nog veel bloed/wondvocht verlies heb. En ik wil de kans op infecties echt zo veel mogelijk proberen te beperken. Ik ga overigens onder volledige narcose. Das puur omdat ik als een dijk tegen een ruggeprik zou opzien dus dit was ook geen probleem!

Hallo allemaal,
Ik heb op 21-09 de Novesure behandeling gehad, allemaal appeltje eitje, onder narcose en na een uur op de “uitslaapzaal” en wat gegeten en gedronken te hebben mocht ik weer naar huis.
Op het moment van de behandeling was ik nog ongesteld (al 3 weken) en na de behandeling geen bloed verlies, iets vocht en na een week begon het iets bruinig. 30 September (jawel op de dag dat ik 50 werd) begon het vloeien toe te nemen en ook weer licht rood. Nu gaande de week is het nog meer en moet ik nu om de drie uur de grootste tampon die er maar is verwisselen omdat hij vol zit, grrrr Had zo gehoopt dat de ongesteldheid weg zou blijven en nu toch weer vloeien met zelfs alweer kleine stolseltjes. Heb de Novasure behandeling gedaan omdat ik heel ernstig vloeide met grote stolsels en gemiddeld 3 weken lang weekje vrij en dan begon het weer. Had elke maand bloed nodig omdat mijn HB te laag was en dat kan je lichaam niet aan telkens “vreemd” bloed. Kortom ik baaaaaaaaallllllll

Ik heb gisteren een Novasure behandeling gehad. En het is mij 100% meegevallen. Ik moet natuurlijk het resultaat nog afwachten maar ik heb van de behandeling niets gemerkt omdat ik in een hele diepe slaap ben gebracht. (geen narcose)

Hoop dat alles mag blijven meevallen Johanna!!
Ik zit inmiddels aan de bloedstollers, moest om het uur volle tampon wisselen en vaak nog dat het doorgelopen was. We moeten het nog even afwachten volgens de arts, hij kan nog niet zeggen of dit het verhaal blijft of dat het de volgende keer minder is. Gelukkig is het nu met de tranexaminezuur de vloeiing een stuk minder.

Voor mij op dit ogenblik niet van toepassing want ik ben zwanger voor het ogenblik. Toch lees ik met veel interesse mee. Het is trouwens de eerste keer dat ik over deze behandeling hoor. Normaal heb ik ook wel vrij veel bloedverlies en veel krampen. Ik neem hier meestal Apranax voor waardoor de pijn wat minder is, maar dit heeft geen invloed op het vele bloedverlies. Het overwegen waard voor na mijn bevalling.

Voor mij op dit ogenblik niet van toepassing want ik ben nu zwanger. Toch lees ik met veel interesse mee. Het is trouwens de eerste keer dat ik over deze behandeling hoor. Normaal heb ik ook wel vrij veel bloedverlies en veel krampen. Ik neem hier meestal Apranax voor waardoor de pijn wat minder is, maar dit heeft geen invloed op het vele bloedverlies. Het overwegen waard voor na mijn bevalling.

Novasure goed bevallen
Ik ben Jolanda, 49 jaar en de laatste 8 maanden hevige mensruaties om de 2 weken 6 dagen lang.
Na de prikpil ,gewone pil,wilde ik niet aan het spiraaltje,en heb ik met mijn huisarts overlegd om de novasure uit te voeren.
Had ook al veel gelezen op internet erover.
Zo gezegd zo gedaan afspraak gynaecoloog gemaakt,en hebben ze een onderzoek gedaan en hebben ze wat weggeschraapt,dat was allemaal goed en na 4-5 weken wachten,kon ik gisteren 31 oktober naar het ziekenhuis,voor de novasure onder narcose.
Was wel wat zenuwachtig en gespannen met die soms horror verhalen wat ik las op internet.
Kreeg een uurtje ervoor 2 paracetamol. Iedere keer controleren ze de bloeddruk en temperatuur die waren de hele dag goed,ook daarna.
Het moment brak aan dat ze me naar de ok brachten,nog gelachen met de artsen,en toen kreeg ik de narcose,even later lag ik in de uitslaapkamer,en kreeg een waterijsje, dat smaakte na 18 uur niks eten… Was alleen beetje misselijk en heel lichte soort menstruatiepijn, na 2 uurtjes was het allemaal goed en nergens meer last van, en kon snel naar huis… ingreep was goed gegaan, savonds nog wat bloed in de urine, dag erna niks meer… dus ik ben er goed uitgerold, zorgen om niks gemaakt… nu afwachten of ik de menstruatie niet meer krijg… over 3 maanden krijg ik een bel afspraak.