De titel stelt de vraag eigenlijk al… Wat zijn jullie ervaringen met strippen?
Ik vond het beide keren erg pijnlijk en bij mij heeft het niet echt geholpen.
Ben op een vrijdag en een maandag gestript. T.hije kwam op een donderdag.
Had na het strippen wel steeds naar gevoel in onderbuik. Beetje wee achtig soms ook.
heeft hier niets gedaan helaas, al had ik er wel op gehoopt (gestript met 40+6). Ik ben daarna met 41+1 ingeleid om medische redenen, maar uiteindelijk is mijn dochter (na ruim 2 dagen bevallen :shifty: ) met een keizersnede gehaald omdat het met ons beiden helemaal niet goed ging.
3 x gestript (vanaf 40 weken) en uiteindelijk ingeleid met 42+1. Geen resultaat dus…
gestript met 40 weken precies, volgende dag is ze geboren!
Strippen was niet pijnlijk, hooguit beetje gevoelig (en raar, want het was meteen het 1e inwendige onderzoek :shifty: :mrgreen:)
Ik had al 2cm (gratiessss en voor niks :mrgreen: ) ontsluiting en een verweekte BMM, de HA heeft dus echt alleen het extra zetje gegeven…
ik ben gestript met 39 weken en 6 dagen. werd alsnog ingeleid 3 dagen later. t ging wel rommmelen
Met 41+2 dagen gestript, rond 16:00 uur. En de volgende dag is ze geboren in de middag.
2x gestript na de 40 weken (ik vond het geen pretje :silenced:), uiteindelijk ingeleid met 41+5.
Ik zou donderdag ingeleid worden omdat er een groot kind verwacht werd en er dus niet te lang gewacht moest worden, woensdag morgen gestript rond een uur of 8, 's avonds begonnen de weeen en donderdagmorgen om 5:18 is onze dochter geboren. Strippen was geen pretje, maar dat waren de inwendige onderzoeken om te kijken hoe breed of smal mijn bekken was ook niet…
Ow en het strippen vond ik niet prettig, maar zeker ook niet erg pijnlijk ofzo…
ik ben bij de laatste gestript met 41w precies had al een volle week voorweeen dus het was al aardig verweekt het strippen zelf vond ik niet prettig maar het gaf net het laatste zetje kreeg gelijk flinke weeen en 6 uurtjes na het strippen is ze geboren
Eerste eer gestript met 39+1. Dit leverde niks op (alleen veel gerommel) dus weer gestript met 39+4. 1,5 uur later had ik Aukje op mijn buik.
hier gestript op 40 weken en die nacht om 4.20 me vliezen gebroken
kreeg pas laat weeën 23.00 die avond en 03.18 lag nikki op me buik
dus bij mij hielp het en ik vond het wel meevallen
Hier gestript op 40 weken en alsnog een inleiding bij 42 weken.
Het heeft dus geen effect gehad.
Uiteindelijk een ks geworden.
Gestript op 40+2 in de ochtend, daarna weeen op gang gekomen, in de avond richting ziekenhuis (was de planning dat ik daar poliklinisch zou bevallen). De volgende dag om 12.35 uur bevallen.
Groetjes Moon.
2x gestript terwijl de kleine niet ingedaald was, dit werkte dus niet helaas.
Daarna gestript toen meneer eindelijk ingedaald was (41+4) dit was rond 19.00 en rond 0.00 begonnen de weeën heel licht en om 6.10 was Daimen er.
Gestript met 41, 41+4 en 42+1.
Alledrie de keren niet geholpen, uiteindelijk is ze met 42+4 geboren na inleiding.
Ik vond het niet echt aangenaam maar ook niet supervervelend.
Tjeeeees Marieke…42+4 :shock: :shock: :shock:
Ja, zo zat ik ook te lezen idd! :shock:
Mijn eerste was 4 weken te vroeg, niet getript natuurlijk.
Bij de tweede liep ik al vanaf 36 weken met weeen om het kwartier en uiteindelijk met 37+2 leek het door te zetten, maar was zelf al doodmoe. De vk heeft toen gestript, ik vond het wel een vervelend gevoel, maar het belangrijkste was dat het geholpen heeft! 20 Minuten na het strippen braken mijn vliezen en 5 uur later werd Fenne geboren!
ik ben 4 keer stript, vanaf 38 wkn. ik had bij de eerste keer tot verbazing van iedereen al 3 cm ontsluiting.
Ik vondt het strippen niet echt prettg, maar ook niet echt pijnlijk hoor.
Onaangenaam is denk ik een beter omschrijving voor mij…
Uiteindelijk heeft het niets uitgehaald en is onze vent geboren met 40+2 dgn. ongev een week naar de laatste keer strippen.