Ervaringen met nuvaring?

Hoi allemaal, ik ben na m’n bevalling weer aan de pil gegaan (ministat), maar eigenlijk bevalt me dat niet meer. Ik merk dat m’n zin in sex er behoorlijk van naar beneden gaat. Vorige maand was ik te laat met bestellen en heb ik hem 2 weken niet geslikt en ik merkte meteen verschil! :oops: :mrgreen: :wink:

Nu ben ik me dus aan 't orienteren op andere anticonceptie, en ik heb 't idee dat de nuvaring wel wat voor mij kan zijn. Deze bevat nl. een stuk minder hormonen dan de pil, dus ik hoop dat die lagere hoeveelheid een wat gunstigere invloed op mijn libido heeft! Verder heb ik gelezen dat ie net zo betrouwbaar is als de pil en vrij makkelijk in gebruik is.

En alle andere methoden spreken mij niet zo aan:

• spiraaltje: zit ik wel aan te denken nog (mirena), maar ik zie er erg tegenop om een voorwerp in m’n baarmoeder te laten plaatsen. En misschien wil ik over 2 a 3 jaar wel gezinsuitbreiding; is een spiraaltje dan nog wel ‘de moeite’? :think:

• implanon: heb ik eigenlijk alleen maar slechte verhalen over gehoord, en ik wil geen staafje in m’n arm

• pilpleister: is volgens mij hetzelfde als de pil (qua hoeveelheid hormonen)

• pessarium: lijkt me erg lastig en niet 100% betrouwbaar

• condoom: is 100% hormoonvrij, maar we vinden het niet echt ideaal…

Zijn er meiden die de nuvaring gebruiken / gebruikt hebben? Is het makkelijk in gebruik? (tampons gebruiken gaat bij mij wel goed, dus ik verwacht hiermee ook geen problemen). Merkte je verschil met de pil? Ook m.b.t. de zin in sex? Veranderde je menstruatie qua hevigheid? En…is het betrouwbaar?

Ben benieuwd naar de ervaringen! (positief én negatief)

Alvast bedankt!

Ik heb de nuvaring gebruikt.

Vóór mijn zwangerschap vond ik het een ideaal ding! Was er zeer tevreden over. Geen minder zin in sex. Menstruatie blijft nagenoeg gelijk.

Ná mijn bevalling, viel dat ding iedere keer uit en ben ik er toch zwanger mee geworden.

Hier heb je volgens mij niet erg veel aan, hè :lol:

Oh jeetje Debbie! :lol: Wel waardeloos natuurlijk dat het bij jou niet meer werkte die ring! :thumbdown:

Maar heb er toch wel wat aan hoor! Ik ben namelijk met een ks bevallen, dus van onderen tamelijk ongeschonden gebleven! :wink:

Ben wel blij te lezen dat ie voor je zwangerschap prima beviel!

Bedankt voor je reactie!

Ja met een ks zou het wel eens zo kunnen zijn dat ie goed blijft zitten.

Geloof me, het is echt heel vervelend als je 5x op een dag die ring moet terugplaatsen :wall: :lol:

@Debbie & Lana wrote:

Geloof me, het is echt heel vervelend als je 5x op een dag die ring moet terugplaatsen :wall: :lol:

Ja, dat lijkt me idd ook erg vermoeiend! :wall: :lol: :lol:

Ik gebruik de nuvaring en hier blijft ie gewoon zitten hoor :wink: Ik heb wel iets meer last van t ongesteld zijn, qua hoofdpijn en buikpijn… verder geen klachten, moet wel in de agenda zetten wanneer ie erin en eruit moet :lol: :wink:

@Em wrote:

spiraaltje: zit ik wel aan te denken nog (mirena), maar ik zie er erg tegenop om een voorwerp in m’n baarmoeder te laten plaatsen. En misschien wil ik over 2 a 3 jaar wel gezinsuitbreiding; is een spiraaltje dan nog wel ‘de moeite’? :think:

Hoihoi, ik heb wel mirena laten zetten, heeeeerlijk, geen gedoe, niets kunnen vergeten, bijna niet ongi, ik vind het echt zalig. In het begin wel iets meer buikkramp gehad, baarmoedertje moest even wennen :wink:

Enne, hier ook een wens voor een tweede, maar in de tussentijd hoef ik mij nergens druk om te maken alleen al daarom is het de moeite

Vriendin van mij HAD de nuvaring, zij vond het een onding, soms ging hij idd uit, veel hoofdpijn én zij vergat idd de wisseldagen wel eens…

Hoop dat je er uit kan komen, met iets dat bij jou past :-*

ken je persona?

dat is als je regelmatig menstrueert een hormoonvrije methode;

het is vrijen op de veilige dagen en de onveilige wat anders doen of comdoom gebruiken.

maar dat is wel lekker 2weken vrij vrijen.

en omdat je een eventueel 2 e kindje niet afwijst is dit ook gezonder.

en als je echt geen kinderen meer wil dan kun je aan steraliseren denken.’

En een mannensteralisatie is nog makkelijker,Die ingreep is makkelijk.

persona folders bij je apotheek verkrijgbaar.

een beetje liefdevolle man begrijpt ook wel dat je je niet graag elke dag hormonen wil slikken . het eigenlijk net zijn verandwoordelijkheid als de jouwe!

wijsheid samen. en vooral liefde.

groetje m

Ik heb de nuvaring gebruikt na mijn bevalling en hier absoluut tevreden!! Heerlijk… 1x per 3 weken inbrengen en dan ongi en weer nieuwe… geen gedoe met pil slikken etc.

De pil was niets meer voor mij. Ik werd er chagie van… Met nuvaring geen bijwerkingen omdat het alleen plaatselijk hormonen afgeeft. Wel was mijn libido iets lager, maar ja dat heb je met alle anticonceptie wel :think:

voor mij absoluut weer de nuvaring na deze zwangerschap!

Ik heb een ks gehad, ben na 6 weken begonnen met de nuvaring, maar hier t zelfde verhaal, ik voelde m steeds zitten en kon m blijven terugduwen. Had t zelfde met tampons, pas na 10 maanden ofzo bleven die gewoon weer op hun plek zitten.

Voor mijn zwangerschap de Nuvaring gebruikt, en daarna ook weer.

Ik vind hem ideaal!!! Voel hem niet zitten en hij komt er niet uit.

En ik ben op de natuurlijke manier bevallen :smiley:

Ik heb de nuvaring besteld, maar nooit gebruikt.

Mijn man las namelijk de bijsluiter en alle bijwerkingen.

Heeft toen meteen de spullen in de prullenbak gegooid

En is een doos condooms gaan kopen.

Hij vond dat ik geen hormonen meer in mijn lijf hoefde te nemen.

Dus het condoom werkt hier al ruim twee jaar prima.

Wellicht laat hij zich nog steriliseren, maar hij is nogal kleinzerig, dus denk ik van niet.

En zelf ga ik ook niet ingrijpen in mijn lichaam, heb al twee keizersnedes gehad, vind het wel prima nu.

ik heb de nuvaring een jaar gebruikt.

voordelen:je kijkt er maar 2 keer per maand naar om, hij geeft minder hormonen af en het was makkelijker voor mij met het reizen in verschillende tijdszones. Ik vind hem betrouwbaar.

nadelen: mijn lijf heeft er een maand aan moeten ‘wennen’ net alsof er steeds iets zit dat er niet hoort, na een maand was dat gevoel weg. een stevig ander nadeel voor mij was dat ik migraineaanvallen kreeg als ik ongesteld moest worden. Deze aanvallen waren zo heftig dat ik er na een jaar mee gestopt ben.

het is heel persoonlijk of je hem voelt en of je partner hem voelt bij de gemeenschap.

ik hoop dat je iets aan de info hebt,

liefs,

Niene

Ik ken maar 1 iemand die zo’n nuvaring had, en haar dochtertje is inmiddels 2.5 :mrgreen:

Oftewel ze is zwanger geworden met de nuvaring…

Ik heb hem ook gehad, een paar maanden maar en net na mijn bevalling. Ik ben natuurlijk bevallen én uitgescheurt en hij bleef prima zitten.

Ik ben er mee gestopt, omdat we een wens voor een 2e willen.

Wat de ring betreft was ik erg tevreden.

Ik heb na de bevalling precies 1 maand de nuvaring gebruikt en vond het helemaal niks.

Ik voelde dat ding constant zitten en hij zakte ook naar beneden maar kwam er niet helemaal uit.

Ik had niet het vertrouwen dat het ook echt veilig was maar dat ligt gewoon aan mij hoor. Doordat dat ding niet lekker zat kon ik maar niet vertrouwen dat het echt veilig was.

Vervolgens maar weer trouw de pil gaan slikken.

Denk nog steeds over een Mirena maar ben er nog niet uit.

Hoi Hoi,

Na de bevalling van Michaël heb ik ook de nuvaring gebruikt.

Ik heb er nooit problemen mee gehad, integendeel: was er heel erg tevreden over.

Ik voelde het niet zitten (maar Rob soms wel tijdens het klussen), geen tussenbloedingen, menstruatie zoals anders; niet meer niet minder en de ring is nooit naar beneden gezakt.

Intussen ben ik met de ring gestopt omdat manlief gesterliseerd is sinds enkele maanden. Ons gezinnetje is compleet !

liefs

Gerda

Bedankt voor jullie tips en ervaringsverhalen! :smiley: Ik heb hier zeker wat aan!

Ik ben er nog niet helemaal uit, maar ben wel gestopt met de pil! Nog maar net hoor, maar het voelt nu al goed, geen hormonen meer in m’n lijf die ons sexleven om zeep helpen! We gebruiken nu regenjasjes voorlopig en ik denk nog even verder waar ik straks voor ga:

-nuvaring

-mirenaspiraaltje

-condooms

Persona heb ik ook nog aan gedacht, maar daar durf ik nog niet op te vertrouwen. Ik wil nu echt nog geen 2e kind.

Binnenkort moet ik toch naar de huisarts voor een uitstrijkje (ik word 30), dus dan ga ik het meteen bespreken. Ik ga denk ik toch de nuvaring in ieder geval proberen! (wel in 't begin nog met condooms, eerst maar kijken hoe m’n lichaam erop reageert en of ie wel blijft zitten! :wink: )

Ondertussen heb ik ook beslist omte stoppen met de nuvaring… Ik had me toch net iets te vaak ontzettende hoofdpijn, mijn libido was compleet verdwenen :roll: en ik had ook tijdens mijn menstruatie gewoon teveel pijn…

Oh wat vervelend zeg! :thumbdown: Groot gelijk dat je er dan mee stopt hoor!