Ervaring met de NUVARING??? :mrgreen:
zie onderschrift :inlove: :inlove: :inlove:
dus straks wel degelijk iets anders…
whoahaha! Maf is dat! Ik hoor het wel vaker!
Met die implanon is het helemaal bekend dat die niet werkt, daar is zelfs een rechtzaak van geweest.
Ik heb geen idee wat ik straks ga gebruiken!!!
Spiraaltje lijk mij ideaal na deze wil ik sowieso de eerste 4a5 jaar geen kids meer!!En mischien is dit wel helemaal de laatste.o dit moment voelt het compleet met een jongen en een meid.Al is die meid nog niet geboren!!!
pil vergeet ik altijd.en spiraaltje heb je 5 jaar geen omkijken naar dus ideaal lijkt mij.
Condooms doen wij niet vinden we allebei niet lekker :oops: :mrgreen:
Nuvaring heb ik een half jaar gebruikt… Totdat…zie banner… :mrgreen:
Ik kreeg ineens heel veel pijn onderin, en hele vreemde tussentijdse bloedingen, toen was ik zwanger.
haha hetzelfde dus als hier…maar gelukkig is het zo welkom als wat… :inlove:
Oh jeetje meiden, die nuvaring werkt dus lang niet altijd! :lol: :mrgreen: :lol: Gelukkig dat jullie er wel blij mee waren!
Voorlopig hou ik het nog maar op de regenjas, en tegen de tijd dat ik het niet meer erg vind om evt. per ongeluk zwanger te raken van de 2e dan ga ik die nuvaring wel proberen, kijken of ie bij mij wel werkt! :mrgreen:
Nou, sinds ruim 2 weken gebruik ik dus de nuvaring. Het inbrengen was makkelijk en ik voel hem ook totaal niet zitten dus dat is mooi. Ook met de libido zit het nog steeds goed.
Wat ik wel merk is dat ik sinds ik hem gebruik m’n hele kin onder de puistjes zit, en ik voel me emotioneel nogal ‘wiebelig’ (chagrijnig, sneller huilen om niks, vreetbuien…kortom: alsof ik ongi moet worden, maar heb dit gevoel nu al weken… :? ). Hebben meer dames dit ook gehad? En gaat dit vanzelf weer over na verloop van tijd? (als je lichaam aan nuvaring gewend is… :think: ). Bij de pil heb ik hier nooit last van gehad, vind het wel raar dat ik er nu wel last van heb want in nuvaring zitten toch minder hormonen dan in de pil… :think:
Alvast bedankt voor de reacties!
Tja…lastig als ik het zo lees…ik was namelijk helemaal van plan de Nuvaring ook te gaan gebruiken…maar aangezien je hem niet mocht met BV hebben we het uitgesteld. Zo lang dat we besloten dat het geen zin meer had om weer aan iets te beginnen en zijn we doorgegaan voor nummer 2.
Ik weet niet wat ik moet denken van deze reacties…lijkt een beetje 50/50 te zijn hier de meningen…maar als het een zwangerschap tot gevolg heeft,vind ik dat wel heftig.
Ik vraag me alleen af of die Nuvaring wel voor iedereen geschikt is…hij geeft namelijk zo’n lage dosis af,dat dat niet voor iedereen voldoende is (zie de bijwerkingen dus,zwangerschap en hoofdpijn)…maar tegelijk vraag ik me af of deze dames dat met een zeeeeer lichte gewone pil niet ook gehad zouden hebben…kort gezegd, niet iedere vrouw heeft dezelfde dosis hormonen nodig.
Ik heb bijvoorbeeld een zeer lage hormoonspiegel en toevoeging van teveel hormonen roepen allerlei dingen op waar ik zoner pil totaal geen last van heb…ik denk dat ik een ideale cyclus heb,waar je gewoon niet teveel mee moet rommelen…
Dus…ik DENK…hoop…dat voor mij die lage dosering wel gaat helpen.
Pil,spiraal,mirena,condooms,enz,enz…ik wil het allemaal niet en we zijn nog te jong voor de definitieve methode (knip-knip)…mijn man is 35 en ik bijna 30…voorlopig lijkt 2 een mooi getal,maar zeg nooit nooit…
Dus ik lees hier even mee met de ervaringen…ik heb namelijk tot zover alleen maar positieve verhalen gehoord van mensen…
En…over sex gesproken. Ik heb gelezen dat hij tussendoor voor een periode van maximaal 3 uur per keer uit mag…lijkt me ook niet erg vervelend voor de sex :mrgreen: !
Maarre…pessarium? Is dat een optie? Als je dan toch iets in moet doen…dan maar hormoonvrij toch? Alleen jammer dat je er wel ff voor de sex aan moet denken…
Volgens mij heeft het niets met de dosis te maken maar vooral met hoe jou lichaam op een anticonceptie reageerd.
Ik ben 2maal door correct pil gebruik zwanger geworden. een pil 30 en de 2e keer was het 50.
Ik had ook altijd wel bijwerkingen: misselijk regelmatig, hoofdpijnen, nooit op een vaste dag ongesteld etc.
Nu heb ik de nuvaring, nadat het plaatsen van een spiraal was misluikt (door de bmwand heen dus moest er direct uit) en heb hem nu 14maanden en ben nog steeds niet zwanger :lol: en vooral ik heb geen enkele bijwerking, en word stipt ongesteld elke dinsdag tussen 16:00 en 20:00…
Wel moet je hem altijd op de zelfde tijd inbrengen en eruithalen, maar dat is met de pil het zelfde als je het beste effect wilt moet je die ook elke avond op een vaste tijd nemen. Zo vertelde de gyn mij na mijn verhaal over door de pil zwanger worden.
Ik voel hem trouwens niet zitten. We hebben er ook geen last van tijdens sex oid. En inbrengen vond ik ook niet zo moeilijk. Wat wel apart is tampons kan ik niet verdragen sinds Joy, maar de ring voel ik niet :roll: