Ervaringen met narcosetandarts? *Auw naar een gewone tandart

ik was bij Acta (www en .nl) in Amsterdam )woonde in Alphen aan de Rijn, en een vriend van mij was destijds in behandeling bij st. Bijter in Rotterdam. die heten nu http://www.cbtrijnmond.nl



Weet niet of er verder in het land nog dit soort dingen zijn… zal toch wel…

Justin gaat ook gewoon naar de kliniek waar wij heen gaan,dus je hoeft voor je kind niet speciaal naar een andere tandarts.(ik weet natuurlijk niet of dat in iedere kliniek is maar je kunt het wel even vragen)

ow wij hebben ook zo’n fijne tandarts. Ze legt alles uit, stopt geregeld, neemt de ijd…helemaal top :thumbup:

Fijn om te lezen dat er nog wel super tandartsen bestaan! Ik had er vroeger ook 1 hoor legde netjes alles uit, mocht iets rechterop in de stoel ipv helemaal plat liggen, hij heeft zelfs uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik niet voor ieder gaatje een verdoving hoefde! :shock:

Heb zelfs een heel goeie tandartservaring met 1 in Kroatie. Zul je altijd zien dat er een stuk kies afbreekt en een stuk tand terwijl ik op vakantie ben dus ik moest wel. :oops: Het was dat mijn ouders erbij waren anders was ik niet gegaan.

En tja waar is het daarna weer misgegaan? Ik zou het niet weten. Weet alleen dat ik heel vroeger als kind een trauma heb opgelopen met een getrokken kies (als peuter!) zonder verdoving :twisted:

Mijn huidige tandarts is ook echt geen vervelende man of zo, maar ja het is tegenwoordig altijd zo druk in de praktijken vanwege een tekort dat ze simpelweg niet de tijd hebben om het allemaal heel rustig aan te doen. En het stomste is, ik zie bv zelden op tegen relatief simpele ingreepjes ala gaatjes vullen ed maar tegen het tzt laten zetten van de kroon. En dan nog niet eens dat zetten zelf maar tegen het bitjes happen (van die ranzige latex die hard word) want daar ga ik letterlijk van over mijn nek. :silenced: Zo ook bij verdovingen achterin mijn mond en van die vieze watjes in mijn mond.

Thnx preggie ik ga zeker even de sites naneuzen. Welliswaar allemaal nogal uit de buurt maar als het maar 1 of 2 keer per jaar is is zelfs dat het me waard. :thumbup:

Verdoving voor een gaatje?

Ik denk dat mijn oude tandarts bij dat gedeelte gespijbeld heeft.

Heb dus nooit bij een gaatje boren een verdoving gehad.

Hoe de angst voor dat haakje komt, nou hij heeft zelfs een keer een gaatje niet geboord maar het schoongepeuterd met dat haakje :?

op 11 september heb ik een afspraak met de kaakchirurg ik heb 4 verstandskiezen die getrokken moeten worden,maar ik heb zo’n panische angst voor de tandarts dat het eigenlijk alleen mogelijk is met narcose(moet wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik in uhhhhhhhh 15 :oops: jaar niet geweest ben)



Eerst heb ik het via een gewone tandarts geprobeerd niet gelukt dus doorverwezen naar een angsttandarts deze heeft het geprobeerd met lachgas maar…ik bleef helder :shock: en hij durfde het niet aan om verder te gaan en nu dus weer een verwijzing en bij de gedachte al alleen dan begin ik helemaal te shaken en krijg ik bibberende handjes!!!

ik was na mijn zwangerschap van mijn zoon Max ook al 8 jaar niet meer geweest totdat het moment kwam dat ik op mijn kop in bed stond zo’n tandpijn. Jezus wist niet dat het zo zeer kon doen, heb toen ook met lood in mijn schoenen de tandarts gebeld en er waren 7 dingen die er moesten gebeuren incl. 1 verstandskies eruit.

Ik heb alles doorstaan en ik ga nu zelfs elk jaar onder controle en heb helemaal geen angst meer, heb zelfs vorige maand zenuw-behandeling doorstaan van in totaal 2 1/2 uur. Ik ben dus gelukkig niet meer bang, wel een beetje zenuwen maar das normaal.



Joseetje goeie tandarts heb jij gehad als je geen verdoving kreeg wat een *** zeg. Hier vragen ze het niet eens ze doen het gewoon, en als je niet wilt dan zeg je dat je het een keertje zonder wilt proberen.

Ik heb zelf altijd een zwak gebit gehad, maar de laatste paar jaar is het alleen maar verslechterd. Er is mij een aantal jaren terug verteld dat ik ontkalking had ofzo (weet niet meer zeker of dat het goede woord is) ik mocht geen frisdrank meer drinken etc. anders zouden binnen de korste keer de gaten in mijn tanden en kiezen vallen. Dus daar heb ik mij aan gehouden en toch is er voornamelijk na de bevalling toch gaten gevallen in mijn gebit. Er zit letterlijk dus in iedere tand en kies een gat. Nu ben ik voor een jaar terug ook met knikkende knieen naar een tandarts toe gegaan. Die heeft een deel gerestaureerd, maar alsnog zijn er op die plaatsen waar hij bezig is geweest weer gaten ontstaan. En ik poets gewoon netjes iedere dag 2x daags mijn tanden soms wel eens vaker. Als het aan mij ligt gooien ze er alles uit en geven ze mij een kunstgebit. Maar nu weet ik dus niet hoeveel dat gaat kosten en of ze het eigenlijk wel doen.



Heeft iemand daar ervaringen in?

Volgens mij vergoeden ze een gebit volledig (gedeeltelijke vervanging van tanden moet je bij betalen)…alleen ik weet niet of ze het doen als een patient het wil, mits je erg slechte tanden hebt. Ze doen meestal dacht ik toch wel moeilijk als je alles eruit wilt.



En als ik jouw was liet ik dan magneten erin zetten…zodat ze er niet zomaar uit komen vallen als je ergens in bijt.

Ik denk dat ik mij daar toch eens in ga verdiepen. Volgens mij is een kunstgebit voor mij een goedkopere oplossing voor de verzekering dan iedere keer een restauratie. Het koste de verzekering vorig jaar zo’n 200 euro per tand of kies. En dan zijn het een hoop tanden en kiezen. Toch maar eens informeren.

Nou ik heb een afspraak.

Midden september, dan worden er foto’s gemaakt en aan de hand daarvan word er een plan van aanpak gemaakt.





Ik heb nu al zenuwewn :frowning:

:hug:

Wat goed om te lezen dat ik toch niet de enige ben die na een rotervaring niet meer durft…

Ik heb liggen gillen in die stoel voor ie een keer ophield om te vragen hoe het ging… Mijn man stond in de hoek met gebalde vuisten ( en hij doet nog geen vlieg kwaad hoor)…



Nu dus ook al jaren niet geweest met alle gevolgen van dien…

Als kind had ik een tandarts… echt een geweldige vent… die kreeg het voor elkaar om kiezen te trekken en te restaureren en alles zonder problemen… nadat ik hem als ukkie al in zijn vingers had gebeten…

Maar ja toen moest ie zo nodig met pensioen :doh:



Ik ben al een tijd aan het zoeken voor een narcosetandarts… Probleem waar ik weer tegenaan loop is mijn gewicht…

Bij de meeste wordt je niet behandeld ( voor eigen veiligheid) als je bmi boven de 30 uitkomt…



En dan neem je contact op via internet ( die optie is er toch neit voor niks en vooral op zondag erg handig)… krijg je geen reactie.



Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat beleven… volgens mij is het de uitvinding van de eeuw…

Hier heel veel ervaringen met patienten die behanfdeld worden bij narcose tandartsen. Ideaal, veel napijn alleen omdat er veel tegelijk gedaan wordt indien nodig maar wel en perfect uitkomst. Valt ook goed te combineren als je bang bent voor andere dingen zoals bloedprikken ect.

Als je vragen heb hoor ik het wel!

:hug:



Ik vind het héél knap van je :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



Komt allemaal goed meid!! :thumbup:

@joseetje wrote:

Nou ik heb een afspraak.

Midden september, dan worden er foto’s gemaakt en aan de hand daarvan word er een plan van aanpak gemaakt.





Ik heb nu al zenuwewn :frowning:




Ooow zo herkenbaar :hug: :hug:

Wat goed van je Joseetje! :clap:



Komt allemaal goed hoor meis. De eerste stap heb je gezet! :hug:

Wat apart dat zoveel mensen zo bang zijn voor de tandarts…



Ik ben alleen bang voor de rekening… :mrgreen:

wordt niet vergoed?

Nou ik ben vandaag voor het eerst in 6 jaar naar de tandarts geweest.

Er werd alleen gekeken en daar had ik geen verdoving voor nodig hoor.

Even een verslagje geknipt en geplakt van elders.





Kwart over 12 manlief komt thuis en we kunnen door.

maar eerst moet Thijmen wakker gemaakt, moet Mirthe haar fles nog even leeg en in de mc enzo.

Dan kunnen we echt weg, of toch niet Mirthe spuit haar luier vol en de sh*t zit overal…



Oke half 1 nu kunnen we echt weg!

We rijden en rijden en rijden, manlief probeer grapjes te maken, iets wat ik niet wardeer :wink:

En dan zijn we er.



Ik stap uit loop naar binnen en spreek de eerste de beste mevrouw die ik zie aan met de mededeling dat ik een afspraak heb.

Ik mag mee komen en mag plaatst nemen in de wachtkamer.

Daar word ik voorgesteld aan één van de medewerksers.

We gaan eerst een foto maken.

Moet mijn mond in iets plaatsen en dan verlaat ze het hokje.

Foto maken duurt 18 seconden, maar het leek wel 5 minuten.

Daarna mag ik nog op de weegschaal.

( bij een bmi van boven de 30 mag je niet geholpen worden daar)

Ik zeg dat mijn eigen weegschaal een stuk vriendelijker was vanochtend.

Ook mijn BMI is hoger dan ikzelf altijd uitgerekend heb en ik zeg dat ik het toch nog wel op de zwangerschap mag gooien?

Ja hoor zegt ze 9 maanden op en 9 maanden af :smiley:



We komen weer in de wachtkamer en ze vraagt of ik wat wil drinken.

Nee dank je, dat trekt mijn maag nu niet.

De wachtkamer is heel luxe, mooie comfortabele stoelen, een tv en zelfs computers die je gewoon mag gebruiken.



Dan komt de tandarts en ik mag met hem meekomen.

Hij zegt dat ie moest lachen om mijn beroep ( thuisblijfmoeder) ik zeg dat ik dat toch beter vond staan dan op die vraag NIETS in de vullen.

In de behandelkamer zie ik DE stoel en ik vraag of ik daar in moet gaan zitten.

Niets moet, maar het zou wel handig zijn is zijn antwoord.

We maken een babbeltje.

Ik vertel waarom ik bang ben en waarom ik nu juist dan wel bij hem zit.

De drempel werd steeds groter, was al nooit een fan en toen had ik een keer de kans om 1 afspraak af te zeggen.

Hij moet lachen en vraagt of ik toen gelijk de rest van alle afspraken ook maar afgezegd heb.

Nee de andere afspraken kon ik ook niet :angel:



Ik ga nu juist wel naar de tandarts omdat volgend jaar Thijmen ook naar de tandarts moet en ik dan het goede voorbeeld wil geven.

Wat heeft hij voor voorbeeld als hij wel moet omdat anders zijn tandjes stuk gaan, terwijl mama haar gebit laat bederven.

ZIjn kinderen toch nog ergens goed voor antwoord hij



Dan gaat ie kijken, alleen met het spiegeltje.

Hij kijkt en schrijft wat op, hij kijkt en schrijft weer wat op, en dat nog 2 keer.

Hij ziet mijn voortand en vraagt of ik ooit gevallen ben.

Nee niet gevallen, maar de bodem van een zwembad gaf niet mee.

Dan is ie klaar.

Na 5 minuten is ie ook al klaar met het behandelplan.

Er moeten 3 kiezen getrokken worden, waarvan 2 verstandskiezen.

en dan moeten er 3 gaatjes gevuld worden, waarvan er 1 al een vulling was.

Ik heb een sterk gebit zegt ie en hem ondanks 6 jaar geen tandarts goed verzorgt.

Niet slecht he voor 6 jaar geen tandarts. 8)

( don’t try it out )



Dan bespreken we de verdere procedure, dan mag ik de intake betalen en dat sta ik weer buiten