Ervaringen met moxatherapie?

Stiekem wist ik het al, maar ons kindje blijkt inderdaad weer een stuitkindje te zijn. Dana was dat ook, maar zij is in week 35 nog zelf gedraaid.

Van dit kindje heb ik vanochtend een echo gehad en jawel, stuit. Dat kan ik overigens zelf ook heel goed voelen, ik heb vaak last van het harde bolletje boven in mijn buik.

Maar goed, de verloskundige wees mij op het bestaan van moxatherapie, onder het mom van “baat het niet dan schaadt het ook niet”. Ik heb dus zitten lezen op de site van degene die de instructiedvd’s ook verkoopt, en daar staan wel wat ervaringen op, maar ik ben vooral benieuwd of er hier ook vrouwen zijn die ervaring hebben met moxa.

Wie heeft dit ook gedaan en wat was het resultaat??

Nati van september 2008 mama’s heeft dit ook gedaan en Elize is uiteeindelijk wel gedraaid.

Even haar vragen over hoe of wat???

Liefs, Chantal

Bij yoga heb ik weleens gehoord dat je op het drukpunt wat je ook met de moxa stick bewerkt, ook een rijstkorrel kunt plakken met een tapeje erover heen. Dan wordt dat bepaalde punt steeds een beetje geprikkeld met de kans op draaien van de beeb. Ik ken geen mensen die dit geprobeerd hebben, de yogajuf natuurlijk wel en die was er positief over.

Maar echt kwaad kan het niet lijkt me!

hier was de yoga juf er ook positief over enne baat het niet schaat het ook niet…

Ik heb ook Moxatherapie gehad met de zwangerschap van Ties.

Tijdens de eerste behandeling is hij al gelijk gedraait.

Dus ik heb een goede ervaring :thumbup:

@©ootje wrote:

hier was de yoga juf er ook positief over enne baat het niet schaat het ook niet…

Nee, dat is waar, maar echt goedkoop is de dvd ook niet (vind ik!).

Ik heb besloten het niet te doen, ik vind het gewoon best veel geld voor iets waarvan je zegt ‘baat het niet dan schaadt het ook niet’ en waarvan ik bovendien niet goed weet in hoeverre ik er in moet geloven.

Dana is nog uit zichzelf gedraaid, hopelijk gaat deze uk dat ook doen en anders vestig ik mijn hoop op het ziekenhuis voor een uitwendige versie.

@Kay30 wrote:

@©ootje wrote:

Ik heb besloten het niet te doen, ik vind het gewoon best veel geld voor iets waarvan je zegt ‘baat het niet dan schaadt het ook niet’ en waarvan ik bovendien niet goed weet in hoeverre ik er in moet geloven.

Dana is nog uit zichzelf gedraaid, hopelijk gaat deze uk dat ook doen en anders vestig ik mijn hoop op het ziekenhuis voor een uitwendige versie.

je hebt al besloten maar ik wil toch even mijn ervaring delen

Noa lag ook in een stuit.

ik heb ook moxa therapie gedaan, en ze is toch alsnog gedraaid.

er worden statistieken van bijgehouden en daaruit blijkt dat de meeste pogingen slagen.

Bovendien had ik juist geen zin in een uitwendige versie want dat schijnt ook geen pretje te zijn.

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom het geld moet kosten??

het valt namelijk onder fysio therapie en dat wordt normaal gesproken vergoed. (ligt denk ik aan hoe je verzekerd bent)

ik heb toen geloof ik niks zelf hoeven te betalen, hooguit een eigen bijdrage maar dat weet ik niet meer.

een instructievideo heb ik niet eens gehad.

De man in de fysio praktijk deed het daar een keer voor, daarna kreeg ik het koolstokje mee naar huis en deed mijn man het bij mij.

1 week gedaan, daarna echo bij de vk en ze lag goed!

Maar goed de meningen zijn hier erg over verdeeld.

Heb al eens eerder hier een discussie over meegemaakt op het forum en dat hoeft van mij niet weer.

Ik wil alleen mijn ervaring delen :wink:

maar ik hoop dat jouw beebje nog vanzelf gaat draaien!!

wilde net zeggen de dvd is exact hetzelfde als op de site staat en een stick zou je voor 12,50 geloof ik kunnen bestellen vertelde mijn yogalerares als je het precies wilt weten kan ik wel even voor je informeren

@ Esther28: Ik heb geïnformeerd bij de verzekering en een consult wordt volledig vergoed, maar de dvd (die exact hetzelfde kost) niet. Ik moet voor een consult naar Nieuwegein en dat is voor mij niet naast de deur.

Ik dacht dat het onder accupunctuur viel trouwens. Maakt ook niet uit, ik heb er gewoon geen € 60,- voor over en dat is mijn persoonlijke keuze. Als het nou idd 12,50 was dan wilde ik het nog wel proberen. Ik heb maar een goede week, dus dat is ook niet erg lang.

Er was nog veel ruimte in mijn buik dus ik hoop dat beebje zich uit zichzelf nog gaat draaien.

Ik sta absoluut niet negatief tegenover de moxatherapie, ik vind het frappant dat er zulke goede resultaten mee gehaald worden, maar ik vind het (voor mij) wel aan de prijs, omdat ik het dus maar 6 of 7 keer zal kunnen doen.

@ ©ootje: Heeft jouw yogalerares ook zo’n dvd dan? Offe… begrijp ik je nu helemaal verkeerd?

@Kay30 wrote:

@©ootje wrote:

het is natuurlijk wel ook nog dat deze therapie risico vrij is en een uitwendige versie niet

Dat klopt Charity, maar een uitwendige versie wordt wel goed gemonitord en daar heb ik wel vertrouwen in. Als dat niet met ctg en echo’s voor- en achteraf gepaard zou gaan dan zou ik het een ander verhaal vinden.

Van beide ‘methoden’ is de werking niet gegarandeerd, dat maakt het zo lastig. Maar je hebt wel gelijk, moxatherapie is risicovrij.

mijn kindje is net voor ik 35 weken was gedraaid lag ook in stuit maar ik had geen uitwendige versie gewild ik vond het risico te groot .

ik bedoel als je ziet da ze je kindje zo goed moeten monitoren en echo´s etc nee dat risico is me t groot en dan de kas dat het niet lukt of je kindje weer terug draait ik had het niet gewild.

maar ik snap het wel 60 euro is niet niks die dvd is dat echt nodig want de consulten worden wel vergoed zei je toch

miss staat z´n dvd wel op marktplaats wie weet want na de therapie heb je er toch niks maar aan miss weet z´n therapeut nog wel iemand die de dvd weg doet

Een vriendin van mij heeft het gedaan.

Ze vond het hilarisch!

Het werkte; beebje draaide zich en werd een dag later thuis geboren!

ja ze had de dvd overigens moet je als je zo’n pakket besteld bij zo’n website de dvd weer terugsturen…

misschien even googlen naar zo’n stick op accupunctuurdirect staan ze bijvoorbeeld. (5 euro voor 5) iedere avond bij je kleine teen houden zou werken (beide kanten)

@charity wrote:

maar ik snap het wel 60 euro is niet niks die dvd is dat echt nodig want de consulten worden wel vergoed zei je toch

Ze geven of een consult (in Nieuwegein) of een instructiedvd. Om zonder dvd maar ‘zomaar’ wat te doen dat zie ik niet zitten, daarvoor vind ik acupunctuur dan weer teveel wetenschap.

Je kunt idd de dvd naderhand terugsturen, maar dan krijg je maar zo’n klein gedeelte van je geld terug, dan vind ik het nog duur.

Klinkt misschien alsof ik het geld er niet voor over heb, feitelijk is dat natuurlijk ook zo, maar voor mijn gevoel is het te onzeker om er zomaar even 60 euro tegenaan te gooien. Ik had gehoopt dat mijn verzekering coulanter zou zijn, helaas is dat niet zo.

Ik ga nog wel eens even op MP kijken, dat vind ik wel een goede tip!

@Kay30 wrote:

@charity wrote:

Ze geven of een consult (in Nieuwegein) of een instructiedvd. Om zonder dvd maar ‘zomaar’ wat te doen dat zie ik niet zitten, daarvoor vind ik acupunctuur dan weer teveel wetenschap.

Je kunt idd de dvd naderhand terugsturen, maar dan krijg je maar zo’n klein gedeelte van je geld terug, dan vind ik het nog duur.

Klinkt misschien alsof ik het geld er niet voor over heb, feitelijk is dat natuurlijk ook zo, maar voor mijn gevoel is het te onzeker om er zomaar even 60 euro tegenaan te gooien. Ik had gehoopt dat mijn verzekering coulanter zou zijn, helaas is dat niet zo.

Ik ga nog wel eens even op MP kijken, dat vind ik wel een goede tip!

nee dat begrijp ik dat je niet zomaar wat wilt doen had er even overheen gelezen dat het consult zover weg was.

Ik heb Moxatherapie via een acupunturist (schrijf ik dit goed?) gekregen, dus kostte mij niets :?

Ik kan even voor je kijken of ik nog een moxa stick voor je heb. Met instructies…

Bij mij werkte het :thumbup:

@ Mickey, dat is lief van je! :-* Maar… ik moet wel a.s. woensdag al terug voor de laatste controle voor ik doorverwezen wordt. Ik weet natuurlijk niet op welke termijn ik daarna in het ziekenhuis terecht kan.

Als ik het vind, kan het vandaag nog op de bus, heb je het morgen.

Pb me jouw adres als je het wilt…