Ervaringen met mirenaspiraal gevraagd

Na lang gezeur met de gewone pil,wil ik misschien toch overstappen op de mirena.

Ik heb alleen al heel veel nare ervaringen erover gehoord.

Nu is mijn vraag:wie heeft er een met goede ervaringen?

Ik ben er zeer tevreden over.

Nadeel aan bijwerkingen zijn bij mij migraine. Voordeel is dat zolang ik mirena draag, niet ongesteld meer ben.

ik heb ondertussen mijn 4e spiraal en ben laaien enthousiast, nooit problemen mee gehad en ook nog eens amper meer ongesteld.

Als deze eruit moet (pas over 3 jaar) dan komt er gewoon weer een nieuwe

Bedankt.

Dus bij jullie blijft de ongesteldheid weg?

Is dat meteen,of duurde dat even?

Ik vind dat dan helemaal top,want ik word soms niet goed van die tussenbloedingen die ik nu bij de gewone pil heb. :frowning:

hier duurde het een maand of 9 en nu ben ik vrijwel nooit meer ongesteld. ben ik het wel is het echt een heel klein beetje

Het duurde wel even een paar maanden bij mij, maar zelfs bij wisselen van mirena heb ik nu amper menstruatie, heel af en toe wat druppels, maar dat is met 1 keer vegen weg.

Hier ook prima ervaringen, bloedverlies werd gedurende de maanden steeds minder. Ging uiteindelijk nooit helemaal weg, maar werd gewoon heeeeeeel weinig. En verder nul komma nul bijwerkingen. Met de pil had ik een aardig libidoverlies, met de mirena niet.

Overigens werkt een mirena voor ongeveer 90% van de vrouwen prima. Maar als je op internet gaat zoeken, vind je alleen de slechte ervaringen, want daar worden websites over gemaakt. :wink:

Ik heb sinds januari 2011 een mirena-spiraal en ik ben er erg tevreden over. Nog 3 keer 5 dagen ongesteld geweest (begin februari 2011, begin maart 2011 en juli 2011) en daarna niet meer. Heerlijk is dat. Het plaatsen en de naweeen viel me ook heel erg mee. Ik was naar het ziekenhuis gelopen (20 minuten) en had me voorgenomen om met een taxi naar huis te gaan maar dat was niet nodig. Ik kon ook gewoon thuiswerken, af en toe voelde ik me een beetje beeuh maar het was te doen en na een paracetamol voelde ik er niets meer van. Had trouwens wel al van te voren 2 paracetamols genomen.

@irry-me wrote:

Bedankt.

Dus bij jullie blijft de ongesteldheid weg?

Is dat meteen,of duurde dat even?

Ik vind dat dan helemaal top,want ik word soms niet goed van die tussenbloedingen die ik nu bij de gewone pil heb. :frowning:

Bij mij duurde het ook maanden dat het steeds minder werd. Toen was het ineens weggebleven.

Bedankt voor jullie ervaringen.

Ik ben ook gevoelig voor die hormonen die in de pil zitten,wordt er heel down van en idd libido verlies.

Ik overweeg nu om toch voor de mirena te gaan,vooral vanwege de weinige bijwerkingen en ook minimaal bloedverlies na verloop van tijd.

Zal nog deze week een afspraak maken bij de gyn. :wink:

Ik vond hem ook heel fijn, maar sinds ik hem niet meer heb ben ik wel zonder er maar iets voor te doen 12 kilo lichter (terwijl ik met zo mn best deed, vier keerper week sportem, niet snoepen… Ging er niet af!). Dus ik durf geloof ik geen nieuwe meer :?

Hoi,

Ik heb hem drie jaar gehad en werd keurig elke maand gewoon ongesteld. Wel minder als normaal maar het was er wel een dag of 3 a 4.

Verder beviel hij wel maar nu toch maar weer gewoon de pil omdat ik het dan wel kan regelen zelf wanneer ik ongesteld wordt.

grts patricia

bij acne gevoelige vrouwen kan de mirena zorgen voor een enorme acne-uitbarsting.

Ik heb de mirena 2 x gehad, 1 x 1 week en 1 x 2 weken… hij gaat aan de wandel. Mijn baarmoeder accepteert hem niet, en werkt hem eruit.

Ik heb er toevallig net vanmorgen een laten plaatsen… ben benieuwd hoe het bij mij zal verlopen. Anticonceptiepil veroorzaakte juist veel migraine, hopelijk werkt dit beter. Plaatsen viel mij erg mee.

Ik heb vrijdag een afspraak bij de huisarts om over de spiraal te praten. Denk dat ik het ook gewoon wil laten plaatsen bij mijn volgende menstruatie.

Als je alleen goede ervaringen wil horen, ik hoefde niet meer aan de pil te denken, voor de rest, ja dat zijn juist de dingen die je niet wil horen :stuck_out_tongue:

Alleen maar positief hier. Zo fijn dat ik gewoon nooit meer ongesteld wordt!! Bleef bij mij alle drie de keren meteen weg. Binnenkort laat ik er weer een plaatsen! Manlief wil wel sterilisatie maar ik wil toch spiraal! Echt niet dat ik elke maand ongesteld ga worden! :lol:

Nou,ik kreeg te horen dat ik waarschijnlijk meer last zou krijgen bij een spiraal omdat ik 2 ks heb gehad.

Waarschijnlijk kan het plaatsen dan ook problemen geven.

Gyn vond een rustpauze een beter idee,even alles laten bezinken en overdenken.

Dus hebben we nu maar even besloten om helemaal niks te gebruiken behalve condooms.

Even helemaal mijn lijf tot rust laten komen van al die hormonen(van de pil).

Volgend jaar bespreken we dan wat we gaan doen.

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Hier dan welliswaar maar 1 KS gehad maar absoluut niet tot nauwelijks (lees 2 druppels) menstruatie meer hoor.

En plaatsen: fluitje van een cent…

hier zelfs 3 ks gehad, ze hebben het bij mij daar niet eens over gehad of het wel of niet kon.

ik heb hem nu 6 weken, tot nu toe vind ik het echt een verschrikking.

ik bloed al 6 weken constant, niet mega veel, maar bloed wel, dus de sex is ver te zoeken.

verder nergens last van. oja en meer acne.