Als het niet megaveel is, dan hoort het er inderdaad bij en kan tot 3 maanden duren. Is helaas het opstartprobleem van een mirena, maar dat compenseert meestal in de periode daarna
Hier ook twee keer ks, en geen pijn bij het inzetten (ff lastig) en geen menstruatie meer sindsmeer dan half jaar (heb het van dec)
supertevreden!
Hier alles behalve positief…
ik heb hem nu bijna 5 maanden geloof ik eerst heel lang menstruatie gehad en nu gewoon elke maand ongesteld (2x nu geloof ik)
en week voor de menstruatie ongeveer depressief tijdens menstruatie ook en dan gaat het wel weer
plaatsen geen last van gehad behalve dat het behoorlijk bloedde en ik een behoorlijke stolsel verloor daardoor :sick:
ben nog in twijfel of ik hem hou of eruit laat halen aangezien m’n menstruatie ook niet lichter is geworden
Hier alles behalve positief…
ik heb hem nu bijna 5 maanden geloof ik eerst heel lang menstruatie gehad en nu gewoon elke maand ongesteld (2x nu geloof ik)
en week voor de menstruatie ongeveer depressief tijdens menstruatie ook en dan gaat het wel weer
plaatsen geen last van gehad behalve dat het behoorlijk bloedde en ik een behoorlijke stolsel verloor daardoor :sick:
ben nog in twijfel of ik hem hou of eruit laat halen aangezien m’n menstruatie ook niet lichter is geworden
Hier ook twijfelachtig. Heb hem nu sinds eind juni. Inmiddels de tweede menstruatie achter de rug. Duurde ruim een week. Terwijl het zonder normaal max 5 dagen duurde. Beide keren enkele stolsels verloren.
En ik heb toch wel veel last van een opgeblazen buik.
Ik heb de mirena 20 Februari laten plaatsen. Morgen 8 weken terug.
Sinds die dag heb ik elke dag een inlegkruisje/maandverband in, het is niet veel maar ik verlies elke dag wel iets; heel irritant vind ik dat…
Vorige week voor controle geweest en hij zit op de juiste plek.
Volgens die gyn kan het wel een aantal maanden duren voor je lichaam er aan gewend is…
Leuk is anders…
Hier sinds 25 februari mijn 3e spiraal, en wederom zeer tevreden gebruikster! Eerste week licht gevloeid, sindsdien niks meer. :mrgreen:
@Lune wrote:
Ik vond hem ook heel fijn, maar sinds ik hem niet meer heb ben ik wel zonder er maar iets voor te doen 12 kilo lichter (terwijl ik met zo mn best deed, vier keerper week sportem, niet snoepen… Ging er niet af!). Dus ik durf geloof ik geen nieuwe meer :?
Ik ervaar nu precies hetzelfde. Ik heb de mirena nu sinds januari, ben sinds drie maanden heel serieus aan het sporten, eet gezond, snaai nauwelijks en val niet af. Ik word er gek van en overweeg ook bijna hem weer te verwijderen…
Hier een ook een mirena gebruikster maar sinds ik hem (eind mei laten zetten) heb ben ik zo vreselijk moe dat ik dus de hele dag wel kan slapen, ik ben niet vooruit te branden. Zere borsten en ik kan niet stoppen met snaaien, lijk wel zwanger :shock:
Klinkt het extreme moe zijn iemand bekent in de oren?
Heb namelijk de bijsluiter gelezen maar kan niks over mijn probleem vinden.
Even de huisarts bellen dan Meissie? Misschien zit 'ie niet helemaal goed en ben je inderdaad zwanger? :lol:
Nee, ik denk dat je lichaam gewoon aan de hormonen moet wennen nog. Maar alsnog even de huisarts bellen om te vragen of het normaal is misschien? Als het onder de bijwerkingen valt kunnen zij het weer doorgeven zodat het in de bijsluiter kan worden gezet enzo
Ookal is het een oud topic, heeft er hier misschien ook iemand ervaring met een spiraal en een menstruatiecup? ivm de touwtjes die uit de bmm hangen, ben benieuwd of je dan wel of geen cup mag gebruiken.
ik heb geen fijne ervaring met mirena. heb hem een jaar gehad, toen was ik het zat. bij mij bleek hij wat verzakt te zijn (bij controle na 6 weken zat hij wel goed) waardoor hij mijn baarmoeder irriteerde. ik had ook de bekende problemen met onregelmatige bloedingen, geïrriteerdheid, emotioneel, libidoverlies en omdat het spiraaltje wat verzakt was, heel vaak buikpijn. na het verwijderen viel ik ook makkelijker af. ook had ik na het verwijderen een aantal maanden hele heftige menstruaties met in een hele korte periode heel veel bloed en stolsels-verlies (binnen een uur 4-5 verschonen omdat ik het er gewoon uit voelde gutsen :shock: ) gelukkig werd het na 2 maanden minder.
nu sinds kort aan de pil, heb last van onregelmatige en langdurige ( 10-14 dagen lang bloedverlies) menstruaties wat ook geen pretjes is. kan alleen nog niet echt zeggen dat ik goed reageer op de pil. maar ja, eerst de 3 maanden vol maken en dan maar weer terug naar gynaecoloog…