Wij zijn van plan een fietskar aan te schaffen, lijkt ons vreselijk handig als de 2e straks geboren is, baby in de maxi-cosi en Jayden ernaast, als ik naar de winkel moet of naar de stad wil o.i.d. Is het echt zo gemakkelijk zo’n ding of valt het tegen?
En hoe denken jullie dat jullie kindjes erin zitten, lekker comfi of…? Heb een aantal betaalbare zien staan op mp (en dan praat ik over max €100) maar vraag me af wat dan kwaliteit is… :think: Zie hier bijvoorbeeld ook wel eens iemand langs fietsen waarvan het karretje vreselijk smalle bandjes heeft en het ding rammelt ook van alle kanten, kijk dat willen we dus niet…
Kortom; ervaringen gevraagd!!
Wij hebben 1.5 jaar geleden nieuw de croozer fietskar gekocht 2 zitter…Marit lag er met 5 weken al prins heerlijk in (dmv een babyschaal)…De croozer heeft een bumper voor, en een kooi constructie. hij fiets heerlijk ligt, en is makkelijk in gebruik…Nu met de 2 onderweg, ben ik ontzettend blij dat we hem gekocht hebben! Maxicosi is wel een gehannes hoor, en past soms ook niet indien er een goede contrsuctie inzit…Bij die van ons kan het dus niet, omdat er in het midden ook een deel van de kooiconstructie zit…Maar een babyschaal is echt de uitvinding daarvoor…En veel handiger dan een cosi steeds op allerlei ( onveilige) manieren vast te knuppen met draadjes/touwtjes… :shifty:
Tis er wel een aan de dure kant, maar wellicht vindt je hem 2e hands met een goede deal!
Croozer gezien en die zijn idd erg mooi, maar 2e hands voor ons nog steeds te duur helaas :?
Oh ja, hij moet ook fungeren als wandelwagen, vergeten te melden
wij hebben de nordic cab. niet de goedkoopste, maar ook niet de duurste. Ik vind ze erg comfortabel zitten! je kunt alleen niet de maxicosy met een kindje ernaast vervoeren, dan heb je wel een babyschaal nodig(is in iedere fietskar overigens) of alleen een maxicosy en je oudste op de fiets.
Ik gebruik hem bijna iedere dag! In elk geval als ik weg ben neem ik hem mee, alleen pastie niet makkelijk in de auto dus dan heb ik een buggy en toen ze nog wat kleiner waren de duo wagen.
Sommige vinden het eng om je kind achter de fiets aan te vervoeren, maar je kunt ze toch nog goed zien als je achterom kijkt en Sarah praat gewoon met me, moet soms wel 2 x vragen wat ze zegt maar over het algemeen kunnen we elkaar gewoon verstaan.
die nieuwe fietskarren van rond en nabij de 100 euro zou ik dus niet kopen. Ik vind ze er niet echt comfortabel uit zien, ze zitten dan op het frame met een lapje stof eroverheen. Die van ons en de croozers/kidcar en andere duurdere merken hebben meer een echte zitting met vaak een kussentje oid.
Ik heb een kidcar comfort http://www.kidcar.com/nl/comfort.html en vind het een ideaal ding. We hebben er wat mee afgereden en de kinderen vonden en vinden het heerlijk. We hebben hem zelfs meegenomen op vakantie ipv de kinderwagen/buggy. Hij is makkelijk aan en af te koppelen, rijdt heerlijk, makkelijk wendbaar, ook als je ermee gaat wandelen, je kan de vering verstellen, de kar behoorlijk ver inklappen. :thumbup:
Wij hebben destijds een behoorlijk vergelijkend warenonderzoek gedaan, en deze vonden we de fijnste en de meest comfortabele voor de kinderen. Ik heb altijd al veel gefietst en wilde dat niet opgeven met 2 kinderen. Als je zelf nu al niet heel veel fietst, weet ik niet of het een verstandige investering is. Ik ken een aantal mensen die het zo vreselijk ideaal leek, maar waar de fietskar meer in de weg stond als gebruikt werd.
Nog een aanvulling; kijk voor een fietskar met een degelijke (harde) onderkant, goede constructie en goede gordels voor de kinderen. O, zo belangrijk. Fietskarren voor rond de 100 euro bieden vaak niet een goede kwaliteit.
@Maxime wrote:
Nog een aanvulling; kijk voor een fietskar met een degelijke (harde) onderkant, goede constructie en goede gordels voor de kinderen. O, zo belangrijk. Fietskarren voor rond de 100 euro bieden vaak niet een goede kwaliteit.
Dat wilde ik net zeggen…Dan kun je mijn inziens beter 100 euro bij leggen en een goede aanschaffen

Nou daar zat ik ook naar te kijken, het ziet er niet echt comfortabel uit… En van een baby altijd maar in een maxi-cosi (of in dit geval babyschaal, nog erger als je 't mij vraagt) leggen ben ik bij Jayden altijd een fel tegenstander van geweest. Als we zo’n fietskar aanschaffen zou dat dus bij deze wel gebeuren… En dat gaat tegen mijn (en P’s) gevoel in… EN moet zeggen, zo’n fanatieke fietster ben ik ook niet :shifty: :mrgreen:
Mss is een duowagen handiger, waarbij ze naast mekaar zitten (Koelstra heeft die toch?)
Maar als je zo`n tegenstander bent, om je baby een half uurtje tot een uurtje in een babyschaal of cosi te hebben liggen, waarom denk je er dan over na om ene fietskar aan te schaffen? :think: :think: :eh:
Wij gingen rustig 2 uur fietsen hoor…Ze heeft er echt niks aan overgehouden
En bij een Goede comfortabele duokinderwagen incl reiswieg, adapters etc, is het voor 100 euro wel helemaal goed zoeken geblazen
Ik zit nu mijn standpunt te beargumenteren t.o. Peter Bij nader inzien denk ik ja waarom bij deze wel en bij Jayden niet? Als we een stuk gaan fietsen en daarna nog de stad ingaan zijn we toch wel langer weg als 2 uur, en dat zie ik toch niet zitten…
Nee ze zal er wel niks aan overgehouden hebben, maar toch…ik voel me er niet prettig bij. Maar goed dat wordt weer zo’n discussie, denkt toch iedereen anders over
En bij een Goede comfortabele duokinderwagen incl reiswieg, adapters etc, is het voor 100 euro wel helemaal goed zoeken geblazen
Ja dat snap ik, maar dan verkoop ik de wagen uiteraard
Jullie zitten met zijn 2e op 1 account te kokken? :think: :mrgreen:
en idd, iedereen heeft het beste met zijn kindje voor, en als jij je daar niet prettig bij voeld moet je dat vooral niet doen
Succes met kiezen :mrgreen:
Nee hoor, ik praat achteruit richting de bank :mrgreen:
Ja bedankt, ben al zo’n twijfelkont en nu door die hormonen lijkt het nog wel erger :shifty: :mrgreen:
wij hebben hier een kidcar en dacht daar past een cosi wel in en de oudste er naast dus niet toen toch maar een schaal aangeschaft en de jongste vindt het prachtig en geniet ervan samen met zn zus heerlijk na buiten kijken en alles te bewonderen ik was altijd een zware tegenstandere voor een fietskar en heb mn vriend voor gek verklaard dat ze met zn ding op pad ging nu heb ik er zelf 1 en heb mn excuus moeten aanbieden want het is super en de kids genieten en heel makkelijk om te bouwen na buggy dus dagje weg gaat de kidcar mee super ding :thumbup:
Wij hebben ook eentje via MP gehad. Kostte 99 euro, een zwart-rood exemplaar en ik moet zeggen dat deze ons uitstekend beviel! Wij zijn nogal kritisch maar goedkoop hoeft dus niet altijd duurkoop te zijn. De kar was stabiel, licht en eenvoudig op te zetten. Ook kregen we zonder problemen een 2e adapter erbij voor de papafiets, voor niets. En er was 1 wiel krom en kregen ook hiervoor gratis een recht exemplaar.
Ik wil je toch op het hart drukken even na te denken hoeveel druk er op je baby komt te staan bij het vervoeren op de fiets (al dan niet in een kidcar/maxi cosi achterop). Realiseer je dat je baby zich niet schrap kan zetten en bij elke hobbel, elke bocht en elke onverwachte beweging komt er een ongelofelijke druk te staan op je baby. Iedereen hier van fietswinkels (en dat zijn er een hoop) adviseert een kidcar pas te gebruiken vanaf 6 maanden. En echt, dan verhuren ze liever niet dan wel.
Iedereen weet (iig op kok) dat vervoeren op de fiets in de draagzak niet veilig is, maar je wilt niet weten hoeveel babys ik hier op de fiets op die manier voorbij zie komen :wall:
Dat wou ik even zeggen :mrgreen:
Ik zeg niet dat je het niet moet doen, want dat kan toch niet, maar denk er eens over na.
Puk, sorry hoor, maar dat vindt ik echt onzin uitkramen
Een baby ligt toch ook in een reiswieg met een dun matrasje, en kan daar elke hobbel van elke losliggende/scheve stoeptegel/stoeprand ook niet opvangen…Je hebt niet voor niks babyschalen met een gevoerde bonte mantel, waardoor de beeb nog beter ligt en niet meer hobbeltjes mee maakt dan in een kinderwagen…
In de fietsenwinkels wordt gedacht aan verkoop hoor…ik zie het al voor me, ik kom voor een fietskar a 400 euro-> nee hoor mevrouw niet doen is slecht voor de baby, ajuparaplu= weg omzet :mrgreen: Fietskarren/babyschalen zijn niets voorzien van de strengste veiligheidsvoorschriften…
Maar goed, zo denk ik erover :mrgreen:
veel te gevaarlijk, meent de Stichting Consument en ... 'Vervoer een baby jonger dan drie maanden liever niet'
Ik weet dat veel ouders dit niet willen horen. Laat het vooral langs je heen gaan als je het niet wilt, maar om nou weer te zeggen dat ik onzin uitkraam. :roll:
Als je leest claudia, dan staat er VERHUREN want duizenden mensen komen hier op het eiland zonder ooit gefietst te hebben en denken dan leuk een kar te huren. Vanaf 3 maanden is het prima, dan is een baby een stuk weerbaarder. Voor die tijd krijg je hier echt maar op weinig plekken een kar mee.
Jammer dat je er meteen zo overheen walst.
Ik wals er niet over heen, ik heb gewoon een uitgesproken mening hierover…Netzoals dat jij die ook hebt
Hier een kidcar bike buggy city met babyschaal en nee dat is niet hetzelfde als een maxi cosi, deze “hangt” in de kar inplaats van dat hij is vastgebonden en veert daardoor nog extra om bumps op te vangen.
Ook is het veel platter dan een maxi cosi en dus meer te vergelijken met een wippertje in de platste stand.
Wij hebben Mies vervoert vanaf 10 weken, 3 weken eerder dan 3 maanden dus. Voor die tijd was het ook niet nodig, maar veel mama’s beginnen rond 10 weken oud weer met werken en dus zie je ze veel rond die leeftijd in de kar.
Persoonlijk ben ik van mening dat je, mits met beleid, best al vrij vroeg een goede kar kan gebruiken. Ik racede niet, nam drempels en randjes op bijna val snelheid en reed zowieso gewoon rustig.
Mies vond en vind het heerlijk in de kar, hij viel er ook vaak gewoon lekker in slaap.
Het is wat anders als je een slechte kar hebt zonder geveerd babyschaaltje en er mee rijdt alsof je een zak aardappelen vervoert ipv een baby.
Hier was en is het een uitkomst, we gebruiken hem nog steeds heel veel.