Wij hebben ook een kidcar. De tweeling zit daar in. In de babyschaaltjes. Die dingen zijn echt super voor die kleine mensjes :inlove: :inlove:
In een maxi Cosi zitten ze veel meer opgevouwen zeg maar en die veert ook niet mee. De babyschalen wel.
Niet doen als jij je er niet prettig bij voelt, maar de tweeling hier vind het geweldig!
Op markplaats goed zoeken, duowagens zijn er soms vrij goedkoop te krijgen. Die van ons was 35 euro, wel achter elkaar, met nog een gloednieuw babynestje. Alleen de stof van de kinderwagenbekleding was wat verkleurd en het boodschappenmandje was niet meer helemaal perfect. De vorige eigenaar heeft hem intensief gebruikt, ik nu ook en hij is nog steeds in prima conditie, op de bekleding en het mandje na dan :mrgreen: maargoed, als je een super mooie wagen wil betaal je natuurlijk wel wat meer
Als je het geen goed idee vind om een fietskar aan te schaffen zouik dus op markplaats naar een duowagen gaan zoeken! Succes
Claudia, wat jij zegt over weg omzet… toen wij onze kinderwagen aanschaften bij de Gardo werd ons toen echt afgeraden om een adapter te kopen voor de maxi-cosi, omdat het vreselijk slecht is voor de houding van je babytje… Alleen in de auto is prima, maar dan niet nog eens ermee de stad in of gaan wandelen oid… Dit waren de letterlijke woorden van de verkoopster, dus het ging en gaat in dit soort gevallen echt niet om alleen de omzet
Er zijn nogal wat voors en tegens merk ik, ik neig zelf nu meer naar een duowagen, en dan een variant waarbij ze naast mekaar zitten, zo een waar ze achter mekaar zitten en je je baby niet in het gezicht kan kijken vind ik helemaal niks. Heb vanmiddag in de dierentuin trouwens wel 1 gezien waarbij achterop een wagenbak geklikt was, maar volgens mij was dat een hele dure :?
Kan Peter nog niet overtuigen van een duowagen, maar volgens hem hebben we ook nog wel een hele poos de tijd
Meid je komt er zelf achter dat wanneer je met cosi naar de winkel heen moet, je deze liever op een kinderwagen onderstel zet, dan op een gammele winkelwagen…
Dat bedoel ik niet l*ullig hoor, maar denk dat 99% vd kokkers dit met mij beaamt :mrgreen: Niet om 2 uur te gaan shoppen, daarvoor heb je een reiswieg, maar gewoon om boodschappen te halen of dergelijke…Daarom zijn adapters mijn inziens wel erg handig
Ik woon 150m van 't winkelplein vandaan Dan loop je gewoon met de wagen naar de winkel voor de dagelijkse boodschapjes en gooit die onderin het oh zo handige netje, en het zware spul…daar hebben we Peter voor 8) :mrgreen:
@peter&caren wrote:
Ik woon 150m van 't winkelplein vandaanDan loop je gewoon met de wagen naar de winkel voor de dagelijkse boodschapjes en gooit die onderin het oh zo handige netje, en het zware spul…daar hebben we Peter voor 8) :mrgreen:
Das inderdaad handig :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb de KEES duowagen. Ook echt super! Alleen ligt je kindje dan wel van je af. Ik zag daar erg tegenop, maar het viel mee. Ondanks dat het halve dorp steeds naar de twins aan het staren was :roll: Maar nu zijn ze ouder en vinden ze het heerlijk om rond te kijken.
Ik doe dus ook altijd lopend boodschappen, maar we wonen ook lekker dichtbij de supermarkt.
Verder zette ik de MC gerust op 't winkelwagentje hoor
@Becca wrote:
Verder zette ik de MC gerust op 't winkelwagentje hoor![]()
ik heb er een keer 1 zien valle, en die het sindsdien noooooit meer :shifty:
nee mc op de winkelwagen doe ik ook noooooit, vind dat er zo gammel uit ziet en ben veel te bang dat ze vallen. Wel in de winkelwagen, maar toen ze nog baby was altijd in de draagzak, wel irritant met bukken, maargoed soms moet je wat
Duowagen achter elkaar vond ik ook niks, maar omdat ze een stuk goedkoper zijn heb ik het toch wel gedaan, je kunt zo even de achterste kap open doen en naar de beeb kijken.
ik heb ook een croozer met babyschaal maar die babyschaal sorry vind ik echt een onding.
ik heb dus de maxicosie er in en dat is naar mijn gevoel een stuk veiliger dan een stuk piepschuim van 50 euro ( als hij niet duurder was ) die babyschaal is er ook uit gegaan en de maxi er weer in en zo rij ik rond met de drie kinderen en mijn zoon fietst naast me.
@mamadidi wrote:
ik heb ook een croozer met babyschaal maar die babyschaal sorry vind ik echt een onding.
ik heb dus de maxicosie er in en dat is naar mijn gevoel een stuk veiliger dan een stuk piepschuim van 50 euro ( als hij niet duurder was ) die babyschaal is er ook uit gegaan en de maxi er weer in en zo rij ik rond met de drie kinderen en mijn zoon fietst naast me.
De babyschaal die ik heb, is neit alleen piepschuim, maar heeft ook "vering"een dikke bontenzitting, en was 160 euro…Wellicht dat dat het verschil is

wij hebben de fietskar van hema en bevalt me super!
Maxicosi past er goed en veilig in :thumbup:
Is wel zwaarder dan een croozer.
Die is toch niet altijd verkrijgbaar bij de Hema, of wel? En zwaar lijkt me alleen maar een prettig gevoel, veilig lijkt me, beter dan zo’n licht ding waarvan ik bang zou worden dat ie zo een kant op waait…
En dus wel een positieve ervaring met een gewone maxi-cosi erin…heb jij ook de Cabriofix toevallig?
We zijn er nog steeds niet over uit, denk dat ik me de eerste tijd als de baby er is maar ga redden met de draagzak en de buggy, en dan kijk ik dan wel wat me handiger lijkt op dat moment (voor hetzelfde geld red ik me daar prima mee natuurlijk )
Wij hebben er 1 van Joba (punt nl erachter). Kostte ons 129 euro’s, maar wil je een babyschaal erbij, dan komt er 60 euro bij (geloof ik)
Goede wagen, maar je kunt toch merken dat ie goedkoper en van een iets minder goed merk is, want laat je’m even buiten staan, dan heb je al snel roestige plekjes.
Verder ben ik er toch wel heeeeel erg blij mee!
Ik heb hem er trouwens vanaf een week of 6 in gehad, totdat ie voor op de fiets kon en dat ging prima!
Succes!
hema heeft hem idd niet altijd.
Ik heb de safe to go, ik weet dus niet of de cabriofix er ook goed in past.
Hier ging dappere dodus erin vanaf de 4e maand.
En nog steeds vind ik het ideaal naast het fietsstoeltje.
Zoek morgen wel ff een foto op.
Even via de zoekmachine gevonden en gewoon mijn vraag hier stellen
Hoe oud moet een baby zijn om een beetje fatsoenlijk in een fietskar te kunnen zitten zonder schaal?
Ik heb namelijk 3 kleine kinderen en als ik straks de kinderwagen niet meer op het kdv mag laten staan dan wordt het nogal wat gedoe om naar het kdv te lopen en dan weer terug naar huis met kinderwagen en dan met de fiets naar werk. Het zou handiger zijn om de tweeling gewoon in de fietskar te zetten en dan Pete achterop in een fietstoeltje. Maargoed, niet in elke fietskar passen 2 maxicosi’s of babyschalen en ik vraag me af of ze niet gewoon in de gordels op dat bankje kunnen? Ze kunnen nog niet zelfstandig zitten, maar het kdv zit nog geen 500 meter verderop.
Hier zijn de mannen zo’n 3 weken geleden voor het eerst zonder babyschaal mee gegaan in de fietskar. Ik vond ze er eigenlijk nog te klein voor. Ze kunnen goed zitten, maar nog lang niet met de beentjes op de bodem (Voor de extra steun) dus dat hebben we opgelost met allerlei dekens
Ik zou dus uit gaan van minimaal een jaar.
hallo.
ik heb toen lorenzo klein was een brede fietskar gehad vond dit echt een mega rampen ding.
hij kon niet normaal door de schuurdeur paste ook niet normaal door het hek en in veel winkels was hij net te breed om normaal door de gangpaden te kunnen.
nu heb ik een fietskar voor 1 kind en dat ding is echt helemaal geweldig kan normaal de schuur in en hij past zonder problemen door het tuinhek.
helaas is dit alleen een fietskar en niet te gebruiken als wandelwagen.
maar woon dicht bij het centrum en scholen e.d. dus daar kan ik zonder problemen lopend heen.
de fietskar vind ik ideaal voor als ik naar stage moet en de kinderen bij de gastouder moet brengen.
of om gewoon lekker een stuk te fietsen.
groetjes maaike