Ervaringen met bevallen van de tweede: sneller?

Hallo,



Ik ben bijna 40 weken zwanger van de tweede. Ik heb al veel gehoord dat een tweede bevalling soepeler verloopt. Is dat ook jullie ervaring?



En als de eerste op tijd was, komt de tweede dan ook op tijd of zijn er ook tweede kindjes later geboren dan de eerste?



Even nieuwsgierigheid en misschien even de hoop kweken dat ik niet meer zo heel lang hoef te wachten… :roll:



Alvast dank voor jullie antwoorden, liefs Ellen

Bij mij was de tweede bevalling idd sneller, al was mijn eerste er ook vrij rap. Vooral het persen ging bij de tweede veel makkelijker!!!



Bij de eerste duurde het bijna 5 uur (inclusief 2 uur persen)

Bij de tweede duurde het vanaf de eerste wee 4 uur (inclusief 10 minuutjes persen)



Mijn eerste was 2 weken te vroeg en mijn tweede was 3 dagen te laat…

Wat betreft de hoop dat je niet meer zo lang hoeft te wachten: daar kan ik je niet mee helpen. De eerste kwam met 39+1 en de tweede met 41+3…



Wat betreft de snelheid:

Eerste was er binnen 8 uur, bij nummer twee duurde het vanaf de allereerste wee tot de geboorte 2 1/2 uur, dus dat was lekker vlot!



Alvast een fijne bevalling gewenst voor straks!

de eerste is met 39.1 weken geboren…bevalling duurde 4 uurtjes waarvan 5 kwartier persen.



de tweede is met 39.5 weken geboren…gelijk om de 3 minuten heftige weeen , bevalling duurde 2,5 uur waarvan 4 minuten persen.



:-* inge

:shifty: Renzo binnen 6 uur geboren…met 39+5

Celiza binnen een uur met 39+1 :silenced:





:mrgreen:

ik lees lekker mee. Ben benieuwd naar alle antwoorden.



Mijn 1e is geboren met 38.2, in 5 uurtjes. maar dat was een inleiding… dus niet zo veelzeggend.



De tweede die heeft er nog geen zin in… dus ik hoop ook dat ik niet al te lang meer hoef te wachten…

Beide bevallingen duurde bij mij ongeveer 12 uur vanaf de eerste wee. Bij de tweede was het persen echter veel sneller voorbij (6 minuten en bij de eerste 45).



De eerste kwam bij 40+4 en de tweede bij 40+6.



Sterkte met de laatste loodjes!

De eerste bevalling begon met breken van de vliezen om 3 u 's nachts. Op 39.3 dagen. Om 6.04 u 's morgens was ze geboren, dus 3 uren, waarvan 3 kwartier persweeën. (die persweeën vond ik eindeloos lang duren).



De tweede was ingeleid op 40.4 weken. Van de eerte wee tot ik haar in de armen had: 47 mintuen !!! (persweeeën waren op een 10-tal minuutjes geklaard.



De derde was ook ingeleid op 40.3 wekn. Van de aleereerste wee tot in de armen 41 minuten !!! Ik heb de persweeën even moeten tegenhouden omdat de gyn zijn schort nog niet voor had. Ze kwam als een raket in één wee eruitgevlogen.



Dan kwam 12 jaar na de derde nummer vier eraan…

De gyn had gezegd dat de ontsluiting even lang zou kunnen duren als bij een eerste geboorte. Dus in theorie: ong 10 uur.

Maar dat was dan toch buiten Michaël gerekent.

Hij kwam onverwachts op 37.1 weken. Van de eerste wee tot de 10 cm duurde iets meer dan drie uren, waarvan het laatste anderhalf uur heel heftig. Twee persweeën en hij floepte er uit !



Veel succes met de laatste loodjes.

liefs

Gerda

Thom is geboren in 8 uurtjes met 40+4 en Max in 3 uurtjes met 40+5. :inlove:

milan in 11,5 uur… met 41 week…



matteo in 1 uur en 3 kwartier met 40+6

persen ging trouwens veel beter… bij milan eerst 8 uur over 1 cm gedaan… toen in 2 uur van 1 naar 10 cm gegaan… en persen was toen 3 kwartier (zonder persweeen)



bij matteo had ik om 4 uur 4 cm ontsluiting… en om 5 over 4 had ik 10 cm ontsluiting… 3 persweeen gehad en hij was er uit…

Isabel: op de uitgerekende datum (zondag) in 12 uur en 1,5 uur persen met de vacuum, dus in het ziekenhuis geboren.



Jasmijn: 39+2 (ook op zondag) in 3 uurtjes waarvan 15 min. persen, thuis geboren.



Succes met de laatste loodjes!

Ik ben bij beide kids ingeleid,

en damian was er vanaf de gel tot de geboorte 9 1/2 uur

en bij anne vanaf de gel tot de geboorte, 7 uur

bij damian moest ik 29 min persen,

en anne was er in 4 min persen,

Wauw… wat is er duidelijk verschil… bij bijna iedereen is de tweede bevalling veel sneller, vooral het persen is echt korter!



Hoopgevend voor ons (tweedemaal zwangeren :mrgreen: ) hoor. Maar gek genoeg zie ik nu meer tegen de bevalling op dan bij de eerste (en zo vreselijk was die bevalling niet, alleen lang geperst zonder persweeën). Zou dat komen omdat je weet dat het toch behoorlijk pijn doet (en de dagen erna :? ) of hoort het gewoon bij 20 weken zwanger zijn?

1e in nog geen 6 uur (met 1,5 uur persen) met 40+2

2e in krap 2 uur (1 perswee) met 40+2

3e in 1 uur en 15 min met 40+6



dus er is hoop voor degenen die niet voor het eerst bevallen :wink:

1e: bijna 48 uur waarvan 20 minuten persen (zeer zware bevalling)

2e: 14 uur waarvan 5 minuten persen (en heel relaxt, sterke weeën maar ze kwamen met grote tussenpauze)

3e: 4 uur met inleiding met 1 perswee (dus 4 uur durende weeënstorm :? )

4e: 4 uur met 1 perswee zonder inleiding

Meiden, dank je wel voor alle antwoorden, leuk om te lezen dat er veel verschil in zit, zeker in het persen joh! Ik heb bij Femke dus 1,5 uur geperst en uiteindelijk is ze met de vacuum geboren, dus dat geeft wel wat hoop voor straks!



Wat betreft het overtijd lopen zijn er dus toch best veel tweede kindjes die later komen dan de eerste… Mmm, we wachten het wel af!



Ik hoop dat er nog meer antwoorden komen en ik laat jullie weten hoe het uiteindelijk is gegaan!



Liefs Ellen

oo, ik lees ook nog ff mee. Ben vooral benieuwd naar meer verhalen over een lange eerste, zoals Kiki. Mijn eerste duurde 31 uur waarvan 40 min. persen, maar wel knip en vacuum omdat er haast bij was. Dus moeders met een lange eerste bevalling: laat horen! :smiley:

Ik weet niet of we nog voor een brusje gaan, maar wat ik wel weet: het zal zeker een kortere bevalling worden!