Ervaringen met bevallen van de tweede: sneller?

Eerste: relaxte bevalling van 4 uur, half uurtje persen

Tweede: ongeveer 2 uur lichte weeën, 6 minuten ‘geperst’ (nee, 2 persweeën tegengehouden en bij de derde vloog ie eruit) :mrgreen:



En bij beide niet ingescheurd of geknipt!

de 1ste heb ik 8uur over gedaan (ingeleid)

bij de 2de heb ik er 2uur over gedaan over de hele dag krampen maar niet echt pijn kon als het moest nog stofzuigen :mrgreen: pas om 18uur heftige weeen en 20 uur was hij er

Eerste (Demi) 40 w 4 dagen totaal bevallingsduur 18 uur

Tweede (Nena) 41 w 5 dagen ingeleid totaal bevallingsduur 2,5 uur



Dus… ja sneller (véééééél sneller na inleiding door vliezen breken) bij de tweede dan bij de eerste (7 minuten persen vs 2 uur persen) maar wel vééééél langer moeten wachten dus…



Hoop dat je ook zo’n super snelle bevalling hebt (die doet overigens ook wel 100x zo zeer maar goed) maar niet dat je zo lang moet wachten als ik hoor!



Succes!

gr

muts

Hoi hoi!



Ik ben 30 juli bevallen van mijn tweede kindje, en dat ging veeeel sneller dan de eerste, wat ook al niet slecht was, de eerste was er na 8 uur, inclusief slechts 20 minuten persen.

De tweede was er binnen 2 uurtjes en slechts 4 minuten persen, ze was ook nog eens 11 dagen te vroeg, dus ik dacht, ik heb wat kleine krampjes, het zullen wel voorweeen zijn,hihi…

Mijn vriend was zo oplettend om te merken dat ze wel om de zoveel minuten terug kwamen en heeft de vk gebeld, die is gekomen, en ik bleek na 45 minuten lichte ween al voledige ontsluiting te hebben.

Omdat ik medisch was moest ze me naar het ziekenhuis brengen, en dat kon nog omdat de vliezen nog stonden, dus ik me gauw aankleden en mee nmet haar in de auto, en mijn vriend snel nog de laaste dingen in een tasje doen.

Gelukkig was onze dochter al bij opa en oma aan het logeren…pfff.

Hij erachteraan met de auto…

Maar in het ziekenhuis wilde een gyn ass de bevalling overnemen, dus ik heb gewacht to de vk eerst een ander hielp bij het persen, wilde perse haar erbij, en toen ze klaar was waren net mijn vliezen gebroken en ben ik toch nog onder haar begeleiding bevallen, op mijn knien voor het ziekenhuis bed, 3 persween en ze floepte er zo uit!

De gyn ass wilde de hele tijd dat ik op bed ging liggen en werd helemaal moedeloos dat ik dat niet deed, maar ik ben er blij om, op je knien bevallen is echt helemaal ok!

Dus eigenwijs zijn kan ook heel goed werken, staat ook in het bevallings verslag, mw luisterde niet, dus is de vk er bijgehaald en heeft de bevalling overgenomen, hihi…

Zij luisterde wel naar mij…

En heeft een hernia geriskeerd, door op de grond te gaan liggen om alles goed te kunnen zien en begeleiden, she is the best!

En geen scheur geen knip, helemaal niks, voelde me gelijk weer helemaal fit en de beeb is ook helemaal gezond en super!

Dus dames, gaat allen op de knien bevallen, is echt een perfecte houding…

Zeker bij een tweede omdat je wel al weet wat je lichaam moet doen.

Hey, wat goed! Heerlijk he zo’n vlotte bevalling? Ik werd alleen wel overvallen door die snelle persweeen achter elkaar, en snapte toen ook dat je in paniek kan raken! Maar goed dat je zo kan luisteren naar je lichaam!!! Op mijn knieen lijkt mij niks, maar dat is omdat je dan nog sneller bevalt :mrgreen: Maar het is wel een betere (natuurlijkere) houding dan op je rug!

Bevalling van Merijn: thuis, totaal 7.5 uur vanaf 1e wee tot hij er uitkwam, waarvan 45 minuten moeten persen.

totaal geen scheurtjes of iets…



bevalling van Xander: ZH, ingeleid, totaal 4.45 uur vanaf breken vliezen tot het moment dat hij eruit kwam, waarvan 7 minuten persen.

totaal geen scheurtjes of iets…

Bevalling van Sanne: 4,5 uur



Bevalling van Sem: 2 dagen!!! wel steeds weeen maar geen ontsluiting :roll: …



en ik had me er op ingesteld dat het sneller zou gaan want tja iedereen vertelde adt e 2e altijd nog veel sneller gaat :naughty: …

hey issie

hopelijk is het bij mij andersom! Ik hasd bij Brent 3 dagen weeen zonder enige ontsluiting en de vierde dag werd ik met infuus ‘verlost’ (45 min persen)



en ik hoop toch echt dat het dit keer anders gaat!!! :shock: :shock: :shock: :shock:

Lynn: ongeveer 5 uurtjes waarvan 30 minuten persen. Ingeleide bevalling



Quinten: 2,5 uur vanaf de eerste wee waarvan 7 minuten persen. Echt een heerlijke bevalling!!! (voor zover een bevalling heerlijk kan zijn :wink: )