Elke maand is t weer hetzelfde liedje: zodra ik stop met de pil krijg ik door de hormoondaling migraine. Ik ben t zo zat. Ben afgelopen maand maar weer eens gestopt met de pil omdat ik er genoeg van had. G stelde het zelfs voor.
Een collega van mij heeft Implanon gebruikt en hier erge goede ervaring mee. Ook het inbrengen onder de huid in de arm en weer verwijderen was helemaal geen probleem. Het moet wel door een arts gedaan worden die hier veel ervaring in heeft.
Voor mij klinkt de Implanon ideaal, omdat het een constante afgifte van hormonen geeft en niet een stopmaand heeft. Dus ik heb de hoop dat de migraine dan ook wegblijft, of in ieder geval sterk verminderd. Ik gebruik al de lichtste pil, dus van pil veranderen is geen optie.
Een spiraaltje spreekt mij totaal niet aan (ben nogal gevoelig qua buikpijn e.d.).
Wie van jullie heeft ervaring met Implanon?
Implanon geeft voor zover ik weet wel een wat mindere bescherming dan de pil. Misschien was het in de beginfase van het gebruik van Implanon, maar ik geloof dat er meerdere rechtszaken geweest zijn van vrouwen die zwanger raakten tijdens het gebruik hiervan :think:
Mijn zusje heeft 'm een poosje gehad en was qua hormoon-bijwerkingen (minimaal) erg tevreden, maar bleef maar ongesteld. Dus uiteindelijk weer eruit laten halen.
mijn vriendin heeft heel erg acne gekregen van de implanon en is er behoorlijk van bij gekomen.
Hey,
Ik heb er 1 gehad!
Maar door een bepaald hormoon in Implanon en bijv. Mirena en dergelijke, kreeg ik er hoofdpijn en onwijs pijn in mijn borsten van.
Ging het eerste jaar trouwens wel goed.
Inbrengen was echt zo gepiept. Het eruit halen, was wat lastiger. Hij was een beetje ingekapseld. Heb er nu wel een litteken van, zie je 20 maart, of ga je het al voor die tijd doen?
:-*
Hey,
Ik heb onlangs ook bij m’n ha geinformeerd naar implanon, leek me ideaal. Zij zei alleen dat ze m liever niet voorschrijft omdat je er depressief van kan worden. :? . Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik een antroposofische ha heb.
Groetjes!
Ik heb Implanon gehad en was er erg tevreden over. Ik neem em straks ook weer als ik stop met BV geven. Littekentje zit er toch al
In de beginfase zijn er idd problemen mee geweest, omdat iedereen de Implanon mocht plaatsen (alle ha’s). Probleem was dat deze de Implanon dachten in de arm te doen, maar hij bleef in de houder hangen. Ja, niet zo raar dat vrouwen toen zwanger werden, ze waren totaal niet beschermd. Inmiddels is dit probleem opgelost (als ik het goed zeg door verplichte bijscholing als je ze wilt plaatsen). En je kunt zelf voelen of de Implanon daadwerkelijk geplaatst is.
Enige nadeel is dat ik na 2,5 jaar doorbraakbloedingen kreeg, toen heb ik hem laten verwijderen. Dus eerder dan de 3 jaar. Hij geeft dan wel 3 jaar bescherming, ideaal was hij maar tot 2,5 jaar.
@Affie wrote:
Implanon geeft voor zover ik weet wel een wat mindere bescherming dan de pil.
Even nagezocht, omdat ik hier nooit iets over gehoord had.
Hoe betrouwbaar is het?
De kans om zwanger te worden met het hormoonstaafje is vrijwel nul als met de methode gestart wordt tijdens de menstruatie en er op dat moment niet al sprake is van een bevruchting. De betrouwbaarheid is zelfs groter dan de betrouwbaarheid van een sterilisatie. Een niet goed ingebracht staafje kan soms ook een zwangerschap tot gevolg hebben.
Bron: Google op ‘Implanon betrouwbaarheid’
@Romi82 wrote:
@Affie wrote:Implanon geeft voor zover ik weet wel een wat mindere bescherming dan de pil.
Even nagezocht, omdat ik hier nooit iets over gehoord had.
Hoe betrouwbaar is het?
De kans om zwanger te worden met het hormoonstaafje is vrijwel nul als met de methode gestart wordt tijdens de menstruatie en er op dat moment niet al sprake is van een bevruchting. De betrouwbaarheid is zelfs groter dan de betrouwbaarheid van een sterilisatie. Een niet goed ingebracht staafje kan soms ook een zwangerschap tot gevolg hebben.
Bron: Google op ‘Implanon betrouwbaarheid’
En dat was de reden die ik destijds gehoord had… omdat hij (blijkbaar TOEN) nog regelmatig verkeerd geplaatst werd.
@Affie wrote:
…Misschien was het in de beginfase van het gebruik van Implanon, maar ik geloof dat er meerdere rechtszaken geweest zijn van vrouwen die zwanger raakten tijdens het gebruik hiervan
Bovenstaande kwam er nog achteraan he…
@jewel: en als je je pil nou gewoon 3 (4,5) maanden doorslikt en niet elke maand een stopweek doet. Zo kun je iig zien of je met constante hormonen er geen last van krijgt. En dan kun je altijd nog bepalen of je een staafje neemt.
ik heb 3mnd trug mn implanon laten verwijderen,is erg mis gegaan dus heb 3 best grote littekens op mn arm ik vond het wel ideaal,niet ongi geweest…wel had ik (daar kwam ik achter nadat die eruit was) dagelijks hoofdpijn en ben er 30kilo van aangekomen :oops:
Oh oh ik vergeet helemaal te reageren!
Bedankt voor jullie antwoorden. :-*
Bren, ik ga het voor de 20ste niet laten doen denk ik, ik twijfel nog teveel… :think:
Ik vind het erg irritant om niet te weten wanneer ik ongi word.
De betrouwbaarheid is wel verbeterd in de loop der jaren.
Loesje, ik heb een poos geleden maandenlang de pil doorgeslikt en had constant migraine. :?
Dat is helaas geen optie.
18 november, 30 kilo aangekomen van Implanon? Het lijkt me sterk dat het daardoor komt…aankomen van de pil e.d. is normaal, maar 30 kilo is wel erg veel… :think:
Jewel,Nouja het bewijs is er ja,binnen zeer korte tijd had ik er op,
gyn zei zelfs dat dat vaker voorkomt…
Mijn zus heeft de implanon gehad en die kwam er idd ook veel van aan. En ze had constant bloedingen, was constant ongesteld. Zij heeft hem er heel snel weer laten uithalen en volgens mij bleek toen ook dat hij niet helemaal goed heeft gezeten, dus had ze nog geluk ook.
Dit is overigens wel al een aantal jaar geleden.
Ik ben er niet van aangekomen!
Heey,
Ik heb ook sinds de bevalling van mijn dochter een implanon en ben hier zeer tevreden over.
Ik word helemaal niet meer ongesteld,
Heel af en toe verlies ik wat bloed maar dat is nauwelijks!
Voordelen zijn dat je niet meer hoeft te denken aan de pil, dat je niet zwanger kan worden. en met de pil wel als je die een keer vergeet!
Groetjes!
Dank jullie wel!
Nou wat aankomen qua gewicht is geen probleem, maar ik lees erg tegenstrijdige berichten over de plaatsing e.d…grrrrrrrrr.ik weet het gewoon niet meer hoor! :think:
Het plaatsen zelf voel je niet hoor. Wordt plaatselijk verdoofd.
En aankomen, iedereen reageert anders en bij elk middel met hormonen hoor je dat er mensen van aankomen, maar nog veel meer die er geen last van hebben.
Ik ben er niet van aangekomen en heb nooit bijwerkingen gehad.
Ik vind 30 kg in korte tijd trouwens ook wel erg veel en kan me niet voorstellen dat het door een staafje komt met een minimale afgifte van hormonen.
Ik heb deze topic omhooggehaald, aangezien er een ander is geopend hierover.
Ok ik wou ff reageren op de tekst van Mex in mijn geopende topic maar dies nu gesloten dus dan maar hier: Mex schreef:
Ik heb er laatst bij de huisarts naar gevraagd en die heeft het me dringend afgeraden . Er zouden volgens hem nog veel te veel problemen mee zijn en hij was er geen voorstander van om iets het lichaam in te forceren (het verwijderen schijnt ook nog niet altijd heel soepel te verlopen )
Om iets in het lichaam te forceren zegt je HA, vind ik eigenlijk een rare uitspraak van hem want een spiraaltje dan? Das dan toch hetzelfde dat forceer je in je baarmoeder, lijkt me minder gezond dan zo'n staafje eerlijk gezegd.
Ik ga het denk ik toch proberen, zal morgen mijn HA eens bellen, we zie wel hoe het gaat, 3 jaar is ideaal daarna wil ik misschien nog wel een beebje :inlove: :inlove:
ik ga 28 mei de implanon laten zetten ben benieuwd! :shock: