Ervaringen Implanon

@juulisjuul wrote:

Ok ik wou ff reageren op de tekst van Mex in mijn geopende topic maar dies nu gesloten dus dan maar hier: Mex schreef:

Ik heb er laatst bij de huisarts naar gevraagd en die heeft het me dringend afgeraden . Er zouden volgens hem nog veel te veel problemen mee zijn en hij was er geen voorstander van om iets het lichaam in te forceren (het verwijderen schijnt ook nog niet altijd heel soepel te verlopen )

Om iets in het lichaam te forceren zegt je HA, vind ik eigenlijk een rare uitspraak van hem want een spiraaltje dan? Das dan toch hetzelfde dat forceer je in je baarmoeder, lijkt me minder gezond dan zo'n staafje eerlijk gezegd.

Dat zei ik dus ook. Maar volgens hem was er toch een wezenlijk verschil tussen iets onder de huid aanbrengen of gebruik maken van een natuurlijke holte (en ja, dat vind ik weer niet zo heel raar klinken eigenlijk - het verwijderen gaat tenslotte ook lang nog niet altijd probleemloos).

Ik heb er in elk geval (voorlopig) van afgezien. Niet daarom hoor :wink:, maar om de problemen er omheen die nog vaak zouden voorkomen.

@Tatjana_Martin wrote:

ik ga 28 mei de implanon laten zetten ben benieuwd! :shock:

Hoe is t gegaan en hoe bevalt het ?

Ik ga volgende week woensdag en hier zegt de huisarts juist dat hij er een voorstander van is. Veel positieve ervaringen :wink:

Ik heb hem dus een paar weken gehad en hem vandaag verwijderd. Mijn lichaam kon echt niet tegen dat ding.

Ik ben er dood moe van, Depri en echt een gevoel van zwanger zijn :thumbdown:

Nee voor mij was het niks. Erg jammer want het is zonder pil wel erg makkelijk allemaal :wink:

Het in en uit halen van de implanon vond ik niet echt een probleem. Al had de huisarts me wel te weinig verdoving gegeven vanmorgen bij het uithalen en ja dat doet flink pijn allemaal. En zelfs na een week of 4 zat hij al vast.

Dus als je er tegen kan zou ik het ideaal vinden maar voor mij was het niks :wink:

Ik moest gelijk aan dit topic denken:

http://www.telegraaf.nl/vrouw/actueel/8654827/Anticonceptiemiddel_Implanon_niet_betrouwbaar.html?sn=vrouw