Ervaringen gevraagd div merken flesvoeding

Ik hoop over 10 weken te mogen bevallen.

In eerste instantie wil ik BV gaan geven, maar omdat dit met Jeremy ook niet lukte (te vlakke tepels en niet genoeg melk) ben ik direct overgegaan op Flesvoeding.

We hebben voor hem Nutri*** gebruikt en dat ging opzich super.

Hij is maar 1x ziek geweest inde tijd dat hij Flesvoeding kreeg.

Nu ben ik voor onze aankomende kleine toch een beetje aan het oriënteren naar meer merken en de ervaringen ervan.

Dus Fri**, Simi*** (zijn er nog meer???)

Dus ervaringen zijn van harte welkom.

En incl de prijsverschillen… :wink:

hi,

ivm de vlakke tepels, die ik ook had, is het misschien een idee om dan tepelhoedjes te proberen? bij mij heeft het gewerkt en geef nog steeds een beetje bv…wel dan opletten dat je het ook zonder gaat proberen…omdat de kans op productieterugloop groter is hiermee…verder heb ik op een gegeven moment hypo-allergene voeding gebruikt van Nest** had gelezen dat deze heel goed was ‘getest’ op een kindergeneeskunde congres…helaas voor Noah heeft hij waarschijnlijk net als ik een koemelkeiwit/lactose-intolerante, dus krijgt hij Nutramigen…

met andere merken heb ik eerlijk gezegd geen ervaring…misschien iemand anders???

succes alvast met de bevalling!

@mama_van_Jeremy wrote:

Ik hoop over 10 weken te mogen bevallen.

In eerste instantie wil ik BV gaan geven, maar omdat dit met Jeremy ook niet lukte (te vlakke tepels en niet genoeg melk) ben ik direct overgegaan op Flesvoeding.

Hoi!

Over kunstvoeding kan ik je weinig vertellen, maar omdat je aangeeft eerst BV te willen proberen: waarom volg je niet een cursus bij de VBN? Je schrijft dat je te weinig melk had (wat kan komen door niet goed kunnen aanhappen van je baby) maar bijna iedere vrouw kan haar kind zelf voeden. Als het aanleggen goed gaat zul je voldoende melk gaan maken. Over dat aanleggen kun je tips krijgen op de cursus.

Tepelhoedje kan evt ook MAAR doe dit alleen onder begeleiding van een lactatiekundige. Je melkproductie kan hiervan teruglopen en het kan ook voor andere problemen zorgen. Wat je bijvoorbeeld ook kan doen met vlakke tepels, is er voor het voeden even de kolf op zetten (zachtjes!), dan trek je ze naar buiten en is het makkelijker happen voor je kleintje.

Wat je ook gaat doen: succes!

Ja ook ik zou aanraden, voor werk te doen als in een cursus oid ik heb nog spijt dat ik zoiets niet gedaan heb misschien had het een groot verschil gemaakt! En een LK achter de hand hebben die je kunt bellen als het nodig is gelijk vanaf het begin etc.

En wat je vraag betreft, waarvan ik echt hoop dat het niet nodig is! Wij hebben eerst nutrilon omneo gegeven. En later die van kruitvat extra care, is gewoon het zelfde en ze deed het er ook het zelfde op.

Sorry, maar ik vraag specifiek over flesvoeding.

Ik heb in de weken dat ik Jeremy heb geprobeert te voeden via de borst zoveel stress enz ervan gehad dat ik mijn kind toen zelfs begon te haten.

Dit wil ik dus echt niet meer.

Ik probeer het en wil dit kindjehet niet, dan stappen we direct over op de fles.

Geen gedoe meer geen geschreeuw, gehuil enz enz.

Die tepelhoedejs waren vreselijk en bleven maar wegschuiven, dus nee ik heb mijn keuze daar al over gemaakt.

Goed, even kijken of ik je een beetje kan helpen.

Nutrlon: Heb je zelf ook gebruikt, dus daar weet je alles van. :mrgreen:

Fr
iso: Ikzelf geef mijn zoontje nu Frso (hij heeft 9 weken BV gehad, totdat dat ook niet meer ging. Omdat ik bang was voor krampjes gebruik ik Frso Comfort, bevalt zéér goed hier).

Over Nestl* en Smilac kan ik je helaas niets vertellen.

Wel kan ik je vertellen dat Kruidvat tegenwoordig ook FV verkoopt, eigen merk. Een vriendin van mij gebruikte eerst de gewone Kruidv
t Standaard, en die beviel prima, al had de kleine wat krampjes af en toe. Maar Kruidv*t heeft nu ook een Comfort-versie, en die gebruikt ze nu. De krampjes zijn nu helemaal weg.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt? Veel succes met alles!

Wij gebruiken Frso Hypo-allergeen omdat ze dat in het ziekenhuis ook gebruikte en wij zijn er heel tevreden over. Ze groeit en drinkt goed en is een vrolijke en tevreden baby. We hebben geen ervaring met andere merken. Frso H.A. is iets goedkoper dan N*trilon. Succes en sterkte met de bevalling

ik ben na drie en halve maand bv overgestapt op Friso normaal… en daar deed daan het prima op… En bij de Jumbo is hij nog eens het goedkoopst ook nog , nog goedkoper dan Similac. Dat kruitvat flesvoeding goedkoper is kan kloppen, maar dat scheelt maar een 50 cent, en er zit 100 gram MINDER in de verpakking. Dus in verhouding scheelt het niks. Voordeel is dan weer wel dat Friso nagenoeg overal te koop is, en kruitvat natuurlijk niet.

De prijzen hier bij de Jumbo:

Nutrilon : 9.65

Friso : 6.59

Similac : 6.79

Heb ook gekeken bij de Etos bijvoorbeeld, en daar kost de Friso 7.59 geloof ik.

Hier dus goede ervaringen met Friso… je moet het toch tegen die tijd zelf even kijken meis, waar je kindje goed op reageert. Daan deed het prima op de normaal, maar er zijn nog legio mogelijkheden om het af te stemmen op je kindje.

ik heb lucas overigens eerst Nutrilon gegeven, toen voor hongerige baby’s, daarna omneo, en daarna overgestapt op Similac, omdat dat toendertijd de goedkoopste was, en hij deed het er prima op!

Wij gebruiken voor Hieke Kruidvt Standaard nadat we de eerste 2 maanden Kruidvt Extra Care gebruikt hebben. Een pak van 2x400 gram kost 6.79 even uit mijn hoofd. (pin me er niet op vast) Hieke doet het prima op die voeding. Er is dan ook niet voor niets een rechtszaak aangespannen door Nutriln dat Kruidvt voeding er teveel op zou lijken. Dat het erop lijkt klopt, maar dat is gewoon toegestaan. Weet niet helemaal precies meer hoe het zat. Zelfs het CB adviseert hier die voeding omdat ze vinden dat het prima is en toch echt wel goedkoper. Moet vanmiddag toevallig voeding halen dus ik zal eens een kleine vergelijking maken. :mrgreen:

Wij gebruiken Fris0 extra, omdat bas erg hongerig was.

Nutri wilde Bas niet drinken en zelf vond ik het ook niet lekker. Kruidvat extra eigen merk beviel erg goed, die kreeg hij de eerste 2 maanden, omdat het goed hielp tegen krampen. Mijn voorkeur ligt momenteel wel voor Fris0, kwaliteit en prijsverhoding vind ik prima.

Bas heeft 3 weken bv gehad en daarna nog 5 weken 80 % gekolfde bv en 20 % fv. Maar indien het bij een volgende met de bv weer niet lukt, stap ik direct over naar Fris0.

@mv2kids wrote:

Dat kruitvat flesvoeding goedkoper is kan kloppen, maar dat scheelt maar een 50 cent, en er zit 100 gram MINDER in de verpakking. Dus in verhouding scheelt het niks.

Kruidvt kost €5.79 voor 800 gram (=€7.23 per 1000 gr)

Nutril
n kost €9.75 voor 1000 gram (Prijzen Kruidvt vandaag)

In verhouding scheelt het dus iets meer dan niks namelijk €2.52 per 1000 gram. Denk dat ik 10 dagen doe met een pak ongeveer. Iets minder maar dat geeft dan de verhouding 800/1000 gr weer aan. (rekent makkelijk! :mrgreen:) dus dat is grofweg 3 pakken per maand, wat dan dus €7.56 scheelt. Om met een andere grootgrutter te spreken: We blijven op de kleintjes letten. :mrgreen:

Er zijn nog veel meer merken en varianten in prijs oplopend tot ongeveer €15/1000gr. Heb daar niet precies naar gekeken. Ik weet dat de Kruidv
t Extra Care (wat bij Nutriln weer Omneo heet) €7.29 kost voor 800 gr.

Dat Kruidv
t niet overal verkrijgbaar is dat klopt. KÃ n een minpunt zijn. Maar ik zorg gewoon dat ik altijd minsten 1 onaangebroken pak in huis heb. Dan zit ik dus NOOIT zonder. Voor onderweg heb ik al eens de kant en klaar pakjes van Nutriln gehad en ook dat drinkt Hieke prima en heeft ze geen last van. Peperduur, maar wel eens makkelijk als het zo uitkomt.

Tot zover het prijsverschil tussen Kruidv
t en Nutriln op basis van de prijzen bij het Kruidvt.

Sorry meid ik bedoelde het ook niet verkeerd :slight_smile: Meer in de zin van dat jij zegt dat je het wilt proberen dan kan je juist beter voorbereiden zodat je juist minder “problemen” zoals dat huilen etc wat je opschrijft en erger, voorkomt bedoelde het niet opdringerig hoor :oops: Nogmaals: Sorry!

O en ja over flesvoeding heb ik me antwoord al gegeven. De extra care kruitvat was echt iedeaal ze deed het er prima op! :slight_smile:

sisil…

klopt wat jij daar zegt… op basis van de kr. v. prijzen.

Ik vergelijk de prijs van K.V. Normaal bij K.V: 5,79 voor 800 gram, tegen de prijs van Friso normaal bij de jumbo… 6,59 voor 900 gram. Uitgerekend kost KV dus ± 73 cent per 100 gram, en Friso ook :mrgreen: Nutri is inderdaad stukken duurder, en ik vind het persoonlijk ook minder makkelijk met die grote bussen. Friso heeft twee kleine pakjes, net als Kruitvat. Het enige voordeel van Friso vind ik dus dat er altijd wel een super in de buurt is die het heeft. Voor KV moet je eerst natuurlijk naar het kruitvat :mrgreen:

:lol: :lol: :lol: Als we appels met peren gaan vergelijken dan klopt het natuurlijk bij allemaal maar dan anders… :mrgreen: :stuck_out_tongue: :lol:

Weet iemand misschien wat de Kruidv*t Comfort kost??

@Sisil wrote:

:lol: :lol: :lol: Als we appels met peren gaan vergelijken dan klopt het natuurlijk bij allemaal maar dan anders… :mrgreen: :stuck_out_tongue: :lol:

tis niet zo zeer appels met peren vergelijken… alleen je kunt kv eigen merk niet vergelijken met prijzen uit andere winkels, domweg omdat ze daar niet te koop zijn… En sja, ik kan het niet helpen dat de friso bij de kv duurder is… :mrgreen: Nou moet ik zeggen dat ik van de week dacht dat ze de prijs daaro hebben verlaagd, sja, zit hier naast de jumbo, dus vandaar…

Ik gebruik Ntrilon Hypo-allergeen. Dit op aanraden van mijn kraamhulp (borstvoeding is bij mij al vrij snel mislukt). Dit blijkt ook gelijk de duurste voeding te zijn (EUR 14,99 bij C1000). Maar Anna vindt het lekker en ze heeft er geen krampjes van. En dat laatste vind ik toch ook erg belangrijk… Voorlopig blijf ik deze dus wel even gebruiken.

Bij Sander gebruikte ik Fr
so Normaal, want hij kreeg van de N*trilon wel krampjes. Is dus even een kwestie van uitproberen…

@Naduah wrote:

Weet iemand misschien wat de Kruidv*t Comfort kost??

Niet precies. Ik verwacht ongeveer gelijk aan Extra Care. Dus €7 en een beetje voor 1 pak van 800gr. Ik zal straks eens kijken als ik er langs loop.

Meiden, allemaal heel hartelijk bedankt!

Ik overweeg om Frso te proberen.

Als dat niet lukt ga ik weer terug naar Nutr
lon.

Dat is bij jeremy goed bevallen,maar ja de prijs tikte iedere keer wel aardig aan.

En ik las dat Frso goedkoper is bij Jumbo en dat hebben we hier ook, dussss gaan we dat proberen.

:-
:-* bedankt allemaal!!! :-* :-*