Sorry meid ik bedoelde het ook niet verkeerd Meer in de zin van dat jij zegt dat je het wilt proberen dan kan je juist beter voorbereiden zodat je juist minder “problemen” zoals dat huilen etc wat je opschrijft en erger, voorkomt bedoelde het niet opdringerig hoor :oops: Nogmaals: Sorry!
is al goed hoor… ik weet ook dat BV beter is, of tenminste dat word gezegd, maar ja…
stress en een hoop tranen is ook niet alles om het beste te willen geven.
Sosm moet je de dingen overwegen en dat hebben we gedaan.
Toen we met Mischa overstapten van BV naar KV zijn we begonnen met Friso. Maar ik vond het aardig oplopen in de prijs, en heb toen maar eens geprobeerd hoe hij op Similac zou reageren. Dat ging echt prima, en was voor ons stukken goedkoper.
Voor Simone gebruik ik Nestle hypo allergeen :thumbup: . Wilde haar een goede ondergrond geven en ze had bijna geen last van krampjes. Wel ABC gebruikt erbij. Lichte voeding voor de darmpjes volgens VK.
Ga waarschijnlijk bij 6 maanden over op kruidvat extra care.
Toen we met Mischa overstapten van BV naar KV zijn we begonnen met Friso. Maar ik vond het aardig oplopen in de prijs, en heb toen maar eens geprobeerd hoe hij op Similac zou reageren. Dat ging echt prima, en was voor ons stukken goedkoper.
Hier dus hele goede ervaringen met Similac.
Dat deed ik bij lucas toen ook, toendertijd was dat de goedkoopste… Tegenwoordig(na uitgebreid prijsvergelijken ) kost de friso net zo veel, en ik geloof zelfs net ff iets minder dan de similac(nogmaals ik ga uit van de prijzen bij de jumbo alhier)… Dus vandaar mijn keus voor Friso. Daarbij kwam nog dat ik het toendertijd in eerste instantie als bijvoeding gebruikte voor bij de bv, en de verpakking van de similac was te groot(900 gram ineens) ten opzichte van de verpakking van friso ( 2x 450 gram)… ik kreeg in het begin die 900 gram niet binnen 4 weken op…
Ik kan alleen zeggen dat ik Friso HA intensief gebruik voor Sacha. Waarom ik voor friso heb gekozen weet ik niet. Over de prijs heb ik nooit nagedacht vond dat ook niet belangrijk. Ik krijg nu de voeding volledig vergoed van de zorgverzekeraar dus het kan me nu helemaal niet meer schelen. Het enige nadeel is dat ik het bij de apotheek moet halen, en daar hebben ze het vaak niet en moeten ze het bestellen en dan kan ik het de volgende dag ophalen. De reden dat ik het vergoed krijg is koemelkallergie.
Wij geven Nutrilon (standaard 1). Niet echt een speciale reden. Het was eigenlijk wel makkelijk; m’n schoonzus gaf het ook aan haar baby dus dat had oma altijd wel in huis. Zij is nu overgestapt naar Friso, ivm het prijsverschil.
Het zou dus handig zijn ook Friso te gaan geven, maar toch…Ik wil echt niet gaan beweren dat het aan de voeding ligt, maar Layla heeft geen krampjes gehad, groeit prima, is nog niet ziek geweest en maar 1 keer bijna niet noemenswaardig verkouden. Ik bedoel, het gaat zo goed… Nutrilon doet haar duidelijk geen kwaad, dus ik verander maar helemaal niks. En wat betreft formaat verpakking; hier past ie precies in de keukenla :D.
Wij gebruiken Frso Hypo-allergeen omdat ze dat in het ziekenhuis ook gebruikte en wij zijn er heel tevreden over. Ze groeit en drinkt goed en is een vrolijke en tevreden baby. We hebben geen ervaring met andere merken. Frso H.A. is iets goedkoper dan N*trilon. Succes en sterkte met de bevalling
Wij hebben idd ook Friso gebruikt omdat ze dat in het zh gaven. Maar eerst 1 1/2 jaar Nutramigen, vanwege verwachte allergie.
Bij de oudste 2 Nutr.lon, vond ik zelf niet zo goed bevallen, maar dat kan ookmaan de kinders liggen natuurlijk. Friso ging hier goed :thumbup:
ik snap je helemaal hoor. Hetzelfde verhaal hier met Minke en misschien kan het je wat oppeppen dat ik na dat drama nu toch al 4 maanden bv geef? Gewoon proberen en zien waar het schip strand, wellicht valt het reuze mee!
Ik heb voor de eerste twee ook Fr*so comfort gebruikt :thumbup: . Maar als ik nu op fles zou overstappen zou ik toch voor hypo-allergeen gaan waarschijnlijk. Is me door schoonmoeders geadviseerd (=dieetiste).
Het CB adviseert hier eerst te mengen. Dagelijks 1 schepje vervangen voor de nieuwe voeding zodat je kindje aan de smaak en soort voeding kan wennen. Dit geldt zowel voor andere voeding als de overgang naar opvolgmelk.
Evy krijgt N*trilon Pepti. Ze heeft hoogstwaarschijnlijk een koemelk allergie. Op medisch advies van de HA dus deze voeding. Hij is erg duur, bij de Kruidvat 19,99 per pak en de apotheek 24,00…
Is het niet mogelijk om de voeding vergoed te krijgen wanneer het op medische indicatie is? Ken iemand die haar voeding vergoed krijgt ivm allergie. Vraag een machtiging aan je arts en stuur deze naar de verzekering.
Toen Wessel van de borst ging heb ik ook nog een poosje kunstvoeding gegeven.
Tsja… ik heb het ook praktisch bekeken… en heb gevraagd op het kdv welke kunstvoeding zij daar gebruiken. Dit heb ik in de hypo-vorm gekocht… voor de eerste periode… en later in de gewone vorm.
Dus als je kindje ook naar een kdv gaat is dat op z’n minst ook 1 reden om daar naar te vragen.