Hoi,
na het verlies van onze dochter (januari 2011) willen we weer dolgraag zwanger worden. Ik heb PCOS en vorig jaar ben ik spontaan zwanger geworden tussen de IUI’s door, zelfs ook toen ik mijn Femara vergeten was te slikken toen. Dat was een groot wonder, maar helaas hebben we ons meisje nooit kunnen leren kennen en is ze van het ene op het andere moment overleden in mijn buik.
Maargoed… we willen dus weer zwanger worden en ik heb weer Femara gekregen van de gynaecoloog. Dit moet ik slikken van dag 3 van de menstruatie tot aan dag 7. Dit heb ik gedaan. Op 6 mei ben ik voor het laatst ongesteld geweest, en de Femara ben ik dus gaan slikken vanaf 9 mei.
Femara is vergelijkbaar met Clomid. Het zorgt voor een regelmatigere cyclus en het kan zijn dat je sneller zwanger word. Mijn vorige cyclus was 36 dagen. (Kun je ook zien in mijn onderschrift) en ik zit nu op bijna dag 34 en ben nog niet ongesteld. De Femara zou er toch voor moeten zorgen dat mijn cyclus iets korter duurt?
Wie heeft er ook wel Femara geslikt en hoe was jullie cyclus bij dit medicijn?
(Aangezien mijn ongesteldheid nog uitblijft, kan het natuurlijk best zijn dat ik zwanger ben! :lol: )
Ik heb het ook geslikt, zie mn banner.
wat spannend zeg ik zelf slik clomid maar heb erg veel last van bijwerkingen ik ga aan mijn gyno ook dit medicij vragen heb je veel last van bijwerkingen ??
Wat vreselijk om je dochter te moeten verliezen :hug: :-* en grote respect voor je . ik hoop dat je zwanger bent !! ik gun het jouw van harte nog meer dan me zelf als ik dit zo lees :oops: :oops: hou je ons op de hoogte ??
Pooh dank je wel
@ Pooh, je bedoeld: “zie mijn banner” dat je een kindje hebt? Kun je me ook vertellen hoe lang je cyclus was met Femara, of was het toen in één keer ‘raak’?
@ Natascha, ik had geen bijwerkingen geloof ik van de Femara. Maar het kan natuurlijk per persoon verschillen.
Dankje voor je respect. Ja het was allemaal erg heftig, het verlies van onze dochter.
Ik hou jullie op de hoogte!
En jou is het ook gegunt hoor. We willen allemaal graag.
30 dagen, 1x gebruikt.
@pooh wrote:
30 dagen, 1x gebruikt.
Dat is snel gegaan. :lol: Aaaaah I hope so dat ik nu zwanger ben. Ik zit al op dag 34. Maar ga nog niet testen. Heb voor en na onze dochter al wel 15 negatieve testen gehad. Ik wacht nog even. Wil niet steeds die teleurstellingen. Ik denk dat ik na het weekend ga testen als ik dan nog niet ongesteld ben.
@eefje graag gedaan hoor en ja natuurlijk voor me zelf ook maar zulke dingen erge dingen een kindje verliezen ja dan denk ik anders …
@pooh wow das snel ik ben nog niet echt wijzer geworden van dat middel kom veel over BK tegen dat het daar voor word gebruikt
wat ik me afvraag is dit middel beter dan de clomid ? en wat doet het nu het zelfde ? heb je meer kans op een meerling ? …
Sowieso heeft mn gyn toen een FM gedaan omdat die kans aanwezig is.
Maar dat geld ook voor clomid he
ja das waar maar gekke is mijn gyn had dus geen fm gedaan wel een PM gedaan tis omdat ik buikpijn had 1.5 week geleden dat er werd gekeken , ik was naar huis gestuurd met clomid en over 2 maanden terug, nu is het gelukkig eerder mocht ik mijn ongi krijgen wat ik niet hoop !!
Ik heb vanmiddag een zwangerschapstest gedaan omdat ik al op dag 35 zit met de geslikte Femara. Helaas geen twee streepjes. Of ik heb te vroeg getest, of ik word gauw ongesteld deze dagen.
Ten eerste :hug: voor je dochter! wat erg!
Ik heb dit ook geslikt en later overgegaan op Clomid omdat ik een keer een andere arts had en die dat voorschreef. Met beide hetzelfde resultaat.
Ik heb deze maand niks geslikt, geen clomid ik was 2 dagen telaat en dacht dan sla ik het maar een keer over(we hebben een samenlevingstest gehad en onderzoeken en kwam uit dat er geen levende zaadcel was en bij een onderzoek voor me vriend maar 15% bewegelijkheid van de zaadcellen was)
En zie nu, ik ben zwanger :dance: zonder clomid of wat dan ook, we zouden in aug iui laten doen maar is gelukkig niet meer nodig. Ik weet niet of het kan maar heb het idee dat me zuurtegraad door clomid werd aangetast waardoor alle zaadcellen dood gaan. Ik wil het nog wel even na vragen of dat ook echt KAN.
Heel veel succes ik hoop dat je snel een 2de streepje hebt! Heb je trouwens geen controle echo gehad? Om te kijken of je wel een eisprong kreeg?
Dat je een negatieve uitslag hebt zegt nog niks :hug:
Hoi Debz25,
gefeliciteerd met je zwangerschap. Geen idee of clomid je zuurtegraad aantast. Wel bijzonder hoe je spontaan dan toch zwanger bent geraakt.
Wij doen nu even helemaal niks met het ziekenhuis. Toen ik zwanger werd van onze dochter (ook door een wonder en spontaan) hadden we al zo’n jaar tot anderhalf jaar in het ziekenhuis gelopen en gedurende de zwangerschap ook. Ook liggen daar een paar nare herinneringen. Achteraf blijkt dat toen ik in het ziekenhuis was, mijn meisje daar op de verpleegafdeling overleed tijdens een CTG. Dus even geen zkh voor ons. Misschien over een paar maanden. Eerst willen we zelf proberen.
Hopelijk zegt het inderdaad nog niks dat de test negatief was.
Dat snap ik heel goed!
Het kan dus zo zijn dat je eitjes niet rijp worden met de voorgeschreven hoeveelheid femara.
Het is zeker heel bijzonder want we zijn al weer meer dan een jaar bezig.
Maar wat erg hebben ze niks gezien op dat moment van de ctg?
Ik heb geen idee hoe het allemaal zit.
Op het moment dat ze eigenlijk was overleden, hadden ze wel een hartslag, maar dat bleek mijn eigen hartslag te zijn. Ik had ter plekke absoluut niet door dat ze overleden was en zij zeiden me dat ook niet. Pas 's avonds in een ander ziekenhuis met een echo zagen we dat ze was overleden.
Jeetje wat een fout! erg heftig ook. Je zou denk ik ook niet weer na dat ziekenhuis gaan?
Maar mocht je de femara zo slikken? Ben je al gaan vloeien?
@Debz25 wrote:
Jeetje wat een fout! erg heftig ook. Je zou denk ik ook niet weer na dat ziekenhuis gaan?
Maar mocht je de femara zo slikken? Ben je al gaan vloeien?
Jewel hoor, we blijven gewoon naar dit ziekenhuis gaan. Niemand, ook de artsen niet, kan er wat aan doen dat onze dochter overleden is. Ook al was ik iets eerder naar het ziekenhuis gegaan, dan was ze alsnog overleden waarschijnlijk. Haar orgaantjes waren in verhouding ook te klein met de rest van haar lichaampje. Dus waarschijnlijk had ze het niet overleefd… Maar moeilijk is het wel. Steeds word ik geconfronteerd met haar dood, als we dat ziekenhuis inlopen.
Ik snap er niks van maar ik ben nog steeds niet ongesteld. Ik zit op dag 37. Ik voel mij niet zwanger, en die test van een paar dagen geleden was dus ook negatief. Maar ook gek dat ik niet ongesteld ben. Ik voel het ook nog niet aankomen of zo. Best vervelend en ook raar, want ik had verwacht dat mijn cyclus door de Femara korter zou zijn dan die 36 dagen, een maand geleden.
als eerste nog veel sterkte gewenst met dit verlies. misschien moet je morgen toch nog maar een test doen als je ondertussen al niet ongesteld bent geworden.
ik heb bij mijn eerste clomid gebruikt en was gelijk in de eerste ronde zwanger. of het veel invloed heeft op een kortere periode weet ik niet. volgens mij heeft het niet heel veel invloed. dat heeft de gyn. mij toen iig niet verteld, alleen dat de eisprong zelf bevorderd wordt.
anders morgen bellen met de gyn?
ik voor je dat je gewoon zwanger bent
@mama_desiree wrote:
als eerste nog veel sterkte gewenst met dit verlies. misschien moet je morgen toch nog maar een test doen als je ondertussen al niet ongesteld bent geworden.
ik heb bij mijn eerste clomid gebruikt en was gelijk in de eerste ronde zwanger. of het veel invloed heeft op een kortere periode weet ik niet. volgens mij heeft het niet heel veel invloed. dat heeft de gyn. mij toen iig niet verteld, alleen dat de eisprong zelf bevorderd wordt.
anders morgen bellen met de gyn?
ik voor je dat je gewoon zwanger bent
Dankjewel Desiree! Ik wacht het denk ik maar weer een paar dagen af. Anders zal hij vast weer negatief zijn.
Aaaah ik hoor allemaal mooie verhalen dat jullie na de eerste ronde van een hormoon zwanger waren. Hopelijk hier net zo.
Pfff ik ben net weer zo teleurgesteld. Ik zat op dag 41. Ik liep met een bekertje naar de badkamer om in te plassen om weer een test te doen, zie ik dat ik ongesteld ben geworden. Ik zit echt te huilen hier. Het is ons ook niet gegunt he!
Wat is het leven soms zwaar!