Ervaringen Arkefly

heeft er iemand recent ervaringen met vluchten bij arke fly!

Ze staan bekend om vele vertragingen ook op kortere vluchten, de reis die ik wil is alleen met deze maatschappij te boeken en gezien 't feit dat de kiddies mee gaan hoop ik zo op een goede ervaring.

Wil iemand zijn ervaringen delen?

wij zijn vorig jaar naar Rhodos geweest met Arkefly. We hebben geboekt via Gobest. De heenweg hadden we 2 uur vertraging. Toen we het in de middag en op schiphol dus was het niet zo heel erg. De terugweg zouden we s’avonds om 22.00 vliegen en werden dus om 20.00 opgehaald naar het vliegveld. Daar kregen we maar geen vertrektijd te zien. Uiteindelijk zijn we pas s’morgens om 4.30 vertrokken :shock: Was een drama! Het hele vliegveld stond vol, er was daar niets te doen op het vliegveld, de kinderen waren kapot en wij zelf ook. Als compensatie kregen we in het vliegtuig een gevulde koek en een bekertje water :roll: Nee, nooit meer met Arkefly :hand:

Hier 2 jaar achter elkaar met arkefly naar Kreta en nooit geen problemen gehad :think: 1 keer op de terugreis een half uurtje maar dat zie ik niet echt als vertraging.

Veertje, de ervaringen met arke fly waren een tijd terug er slecht (ik werk op reisburo)dat kwam omdat ze niet zoveel teostellen hadden, net genoeg om alle vluchten te voldoen, maar mocht er iets zijn met een toestel dan was er niet zo gauw een alternatief… vooral de europese vluchten moesten er onderlijden, omdat ze die dan vaak inzette voor verre bestemmingen

vorig jaar hebben ze een nieuw toestel uit seattle gehaald (ik mocht mee om die om te halen, maar dat is niet doorgegaan vanwege omstandigheden) moet zeggen dat sinds ze een extra vliegtuig hebben de klachten van arkefly sterk verminderd zijn.

Wij zijn er afgelopen jaar mee gegaan en het is ons wel goed bevallen.

enigste minpuntje maar dat kan met alle charters (transavia,enz) is dat er vaak een tussen landing wordt gemaakt,dus om mensen in en uit te laden op een andere bestemming die wel op de route ligt.

ligt er misschien ook aan in welke periode je gaat. Wij zijn in het hoogseizoen gegaan en heb van meerdere mensen gehoord dat Arkefly in die periode alleen maar vertragingen had.

@Denise wrote:

ligt er misschien ook aan in welke periode je gaat. Wij zijn in het hoogseizoen gegaan en heb van meerdere mensen gehoord dat Arkefly in die periode alleen maar vertragingen had.

Hier ook gewoon in de bouwvak geweest.

Ik ben drie weken terun met Arkefly naar Tenerife geweest.

De heenweg geen problemen. Ruime zitplaatsen, etc.

Terug was echter een heel ander verhaal. We begonnen al met de aankondiging van 2 uur vertraging wegens een technisch mankement aan het vliegtuig vanuit Amsterdam. Ze hadden uiteindelijk een toestel van Amsterdam airlines geregeld. Nog nooit van gehoord. Een nieuwe maatschappij met bagger vliegtuigen. Extreem weinig beenruimte, zelfs voor mij en ik ben 1.75 m. Er zaten ook een aantal mannen in van zo rond de 2.00 m.

Uiteindelijk met 3 uur en 4 minuten op schiphol geland, maar toen konden we nog een half uur wachten totdat er iemand bij de gate was om die aan te sluiten :twisted:

Als compensatie kregen we op tenerife een bon voor 6 euro om iets in de bar te kopen.

@Wendy wrote:

@Denise wrote:

Hier ook gewoon in de bouwvak geweest.

Dan heb jij mazzel gehad :wink:

Mmmh :o wordt hier niet heel veel blijer van :think:

Oessie, idd dat zij iemand van dat bureau ook, maar gezien ik ook nog eens ramp tijden heb waarop we vliegen dan kan ik vertraging echt niet gebruiken… vrees voor het ergste…

Wordt er eigenlijk wat vergoed als je vertraging heb?

als je de heenreis meer dan 8 uur vertraging hebt kun je het declareren bij de reisverzekering.

hoelaat vertrek je? vaak hoe eerder op de dag hoe minder de vertragingen

Midden in de nacht :thumbdown: 0400 vliegen, zucht dus 0200 aanwezig zijn… aargh ik hoop zo dat daphne het trekt allemaal…

op zich heb je dan dus wel de minste kans op vetraging…

en de tijden tja wat zou ik zeggen , die zijn bij transavia e.d. ook wel eens zo vroeg.

afgelopen zomer met fenna ook midden in de nacht inclusief tussenlanding, dus totaal 5 en half uur ging prima, zag er eerst giga tegenop maar het is ons zo mee gevallen

Kun je Daphne niet in de maxi cosi meenemen?

of duurt het nog lang voor jullie gaan?

(Lys zat met 13 mnd nog in dat ding)

kan ze lekker slapen?

mijn ervaring met nachtvliegen en vertraging, het valt allemaal wel mee, Lys vermaakte zich toen prima, kon nog niet lopen, maar een beetje spelen ed, was niks aan de hand, je moet er dan maar het beste van maken he, op zo’n moment :wink:

alle andere nachtvluchten zonder vertraging waren ook prima, Lys sliep vaak in het vliegtuig, of gewoon in je armen.

dan wordt t maar gewoon duimen draaien… :pray:

Ben heel benieuwd hoe het zal gaan…

gaat helemaal goed komen meis…

en geloof me Fenna is niet de makkelijkste, van te voren zo naar gemaakt, maar ze vond het zo interesant dat ze poeslief was, beetje ouwehoeren met de mensen achter haar, maar die vonden dat geweldig (zelfs toen ze apekop tegen die meneeer zei :oops: )

hihihi, nou ja het omt den wel goed!

Wat een giller, dat hij dat niet erg vond, maar je hebt oo 2 schatten van ids dus is wel te begrijpen :inlove: 8) Moesten jullie lang vliegen?

wij gingen naar portugal in principe maar 2 en half uur, maar via malaga moesten we en daar stonden we nog al lang aan de grond, 5 en half uur heeft het geduurd… toen we erut gingen zeiden een paar mensen dat ze onze kinderen voorbeeldig vonden… (nou dat is nog nooit gezegd over ze haha) terugreis gingook prima…

waar gaan jullie heen?

Oke, brrr dat lijkt me balen zeg als het zoveel langer duurt. Fijn toch zo’n compliment! :smiley:

Wij gaan naar Tunesie! :dance: