De titel zegt het al.
Woensdag a.s. moeten we met onze Tim naar het pre-operatief gesprek met de anaesthesist.
Hij moet namelijk op 25 augustus a.s. een operatie aan beide oogjes ondergaan. Het is een correctie van de binnenste oogspiertjes ivm scheelzien.
Nou ben ik op zoek naar mama’s die mij hier iets meer over kunnen vertellen.
Wat is je ervaring hiermee. Qua resultaat en misschien heb je handige tips.
groetjes Judith
Ik heb hier geen ervaring mee.
Wilde je wel een hart onder de riem steken :hug: :hug: .
Thanx :-*
Is er verder echt helemaal niemand die er ervaring mee heeft
Sorry, hier ook geen ervaring, maar wel heel veel sterkte gewenst.
Hier een moeder die haar zoontje 22 augustus geopereerd wordt aan 4 spiertjes van zijn ogen. Dylano is 07 juli 1 jaar geworden. Hij wordt geopereerd in het oogziekenhuis in rotterdam. Na 22 augustus kan ik je dus wat vertellen.
Groet miranda
Jeetje, zo klein en dan al opereren :shock:
Onze Tim moet 25 augustus. Ben heel benieuwd hoe het jullie zal vergaan.
Tim wordt geopereerd in de oogkliniek te Baarn.
groetjes Judith
hoi hoi vraag maar raak!!!
Bij mij is deze operatie op mijn 6e en op mijn 22 gedaan. Heb er dus enige ervaring mee!
beide keren was het smorgens heen en smiddags terug. Het naarste was bieide keren het uit de narcose komen maar daarna is mijn ervaring dat het weinig pijn geeft en snel geneest de 1e keer dat ik 6 was liep ik de volgende dag al weer door de speelgoed winkel te rennen ( om mijn beloofte kadootje te zoeken) de 2e keer was ik met 3 dagen weer aan het werk. Als kind kan het allen wel zijn dat er opnieuw geleerd moet worden te kijken. Maar hier word bij de na controle goed op gelet.
Als je meer wil weten dan hoor ik het.
En anders heel veel succes.
Maar je zal direct een goed resultaat zien en het zal hem een hoop rust geven met kijken
Het kan alleen dus wel zijn dat het na een aantal jaren weer moet.
26 augustus heb ik zelf een afspraak met mijn dochter bij de oogarts aangezien mijn vorm van scheelzien ervelijk kan zijn. Dus ik ben benieuwd.
Hoi, bedankt voor je reactie.
Dat het erfelijk kan zijn is mij bekend. Ik ben namelijk de boosdoener :oops: :shifty:
Heb zelf ook oogproblemen gehad. Ik ben als kind echter nooit geopereerd. Bij mij hebben ze gedruppeld en een bril voorgeschreven.
Op mijn zestiende ben ik wel drie keer geopereerd aan mijn ooglid. Had een lui oog.
Bij Tim zal het ook poliklinisch gaan. In de ochtend binnen en dan 's middags weer naar huis. Hij mag dan een week niet naar het kdv in verband met infectiegevaar.
Morgen gaan we naar het pre operatief gesprek. Als ik daarna nog weer vragen heb, meld ik me even
groetjes Judith
Hij mag dan een week niet naar het kdv in verband met infectiegevaar
Ja bij mij werd geadviseerd een dag of 4 thuis te blijven. De ogen blijven namenlijk de eerste dagen rood en wat geiriteerd en is daardoor gecoeliger voor ontstekingen.Maar ga er maar vanuit dat je na een dag al weer aardig je eigen mannetje terug heb
Dat hopen we inderdaad wel.
Zal morgenavond wel even posten hoe het gesprek is gegaan.
hoe is het gegaan??
Ow oeps helemaal vergeten te posten.
Het gesprek was eigenlijk een formaliteit.
Hij is gewogen en gemeten. 12 kilo en bijna 1 mtr :inlove:
Wat een ukkepukkie hè met zijn bijna drie jaar
Verder heeft ie zijn hartje en longen geluisterd. Ook daar alles goed, zelfs geen ruisje te horen.
We moesten hem maar aan viltstiften laten ruiken, want daar ruikt het kapje van de anesthesie ook naar.
Zitten we zometeen met een jochie die stoned naar het KDV gaat :mrgreen:
Nou ja, verder groen licht dus. 25 augustus gaat het gebeuren.
Best spannend vind ik het.
groetjes Judith
P.S. Eerst moet ik zelf maandag chirurgisch een verstandskies laten verwijderen :sick:
Ik wens je alle sterkte!!!
(beetje laat)
Ik hoop dat het net zo goed gegaan is als bij dylano. Om 8.15 uur is de operatie begonnen en om 11.20 uur zijn wij weer naar huis gegaan. Wel is hij een beetje de weg kwijt. Zijn hersenen moeten op dit moment weer wennen aan rechte ogen en geven dus dubbele beelden door, maar de verpleegster heeft gezegd dat dit na een paar dagen vanzelf weer goed komt.
Nu zit hij lekker buiten op de tegels te spelen.
Alleen het druppelen met antibiotica vindt hij heel vervelend.
Ik hoop van je te horen hoe het gegaan is.
Groet miranda
yups,ik zelf heb een operatie gehad toen ik drie was. Tegenwoordig gaat dat poliklinisch, toendertijd moest dat nog met een opname van een paar dagen… Ik keek echt zo scheel dat mijn moeder hoofdpijn kreeg als ze me aankeek :lol: Bij mij is het prima verlopen, ik kan zelfs niet meer scheelkijken…
Goddank hebben geen van mijn beide kids er last van… dus hier niet erfelijk in elk geval
Even het relaas van vandaag:
Wat ben ik blij dat alles achter de rug is meiden.
De operatie is zonder complicaties verlopen. Maar mènnn wat was het vreselijk om Tim naar de ok te brengen. Hij was tot dusver redelijk dapper geweest, maar die pure angst in zijn ogen op de ok. Dat vergeet ik mijn leven niet meer
Na de operatie was hij erg moe en misselijk. Hij heeft drie keer overgegeven. Eenmaal thuis had hij berehonger en werkte binnen no time twee bruine boterhammen en een beschuit weg.
Heb zijn handjes met antibacteriele zeep gewassen, mocht ie in zijn oogjes wrijven als ie slaapt en een zetpil opgestoken. Hij ligt lekker te slapen nu, was echt helemaal kapot van deze dag.
Op 2 september hebben we een afspraak met de oogarts en dan horen we of het een geslaagde operatie is geweest. We denken zelf van wel, de oogjes staan mooi recht, voor zover we dat kunnen zien.
Miranda:
Hij loopt hier trouwens ook als een dronken zeeman :mrgreen:
De verpleegkundige zei idd ook al dat zijn hersens moeten wennen aan de rechte stand van zijn ogen.
Fijn dat het bij Dylano ook zo goed gelukt is.
Marieke:
Hihi, dat had ik dus ook bij Tim. Soms keek ie zo scheel dat ik er hoofdpijn van kreeg.
En hier wel erfelijk. Heb zelf vroeger ook oogproblemen gehad.
groetjes Judith
Nou meiden, ik ben erg verdrietig. Zeg maar gerust verslagen.
We hebben vandaag te horen gekregen dat Tim zijn operatie naar alle waarschijnlijkheid is mislukt.
Ze kijken het nu aan tot 3 oktober, maar als er dan geen verbetering optreedt, zal hij naar alle waarschijnlijkheid opnieuw geopereerd moeten worden
Er heeft namelijk een overcorrectie plaatsgevonden. Nu draaien zijn oogjes naar buiten en eerst naar binnen :wall:
Pfff… ik was er al bang voor. Had nog stiekum de hoop dat ik het verkeerd gezien had. Ik zag het de dag na de operatie al dat ie scheef begon te kijken.
Ben er gewoon misselijk van in mijn maag. Ik moet er niet aan denken dat ik weer die gang naar de ok moet maken met hem.
:hug: :hug: hoop dat er verbetering optreed :hug: :hug:
:hug:
Dat is idd een risico…hadden ze dat niet verteld?
Mijn zoon heeft een V-stand in zijn ogen gehad en is ook geopereerd toen hij ruim 3 was.
Wel in 1x gelukt maar wel ook een lastige operatie geweest.
Ik heb nu het idee dat het weer iets scheef trekt…binnenkort weer eens een afspraak maken bij de oogarts.
Lijkt mij idd een rotvooruitzicht om weer te moeten…al is de operatie zelf best te doen…het hele zenuwengedoe van tevoren,je kleintje weg brengen én achterlaten en maar hopen…nee bah…snap dat je van je stuk bent van dit nieuws
Er was een kans van 20% dat dit zou gebeuren, hebben ze verteld.
Maar ja, je gaat toch voor die 80% kans dat het wel in een keer lukt
meis, heb je net pb gestuurd.
ook hier nog een extra knuffel voor je.
liefs
Gerda