Ervaring met scheel zien operatie? Goed nieuws pagina 3!

wat erg, ik hoop dat het nog goed komt en een operatie niet nodig zal zijn.

Bij dylano is 22 augustus de operatie gedaan. Voor die tijd zijn er twee meetingen gedaan om exact te weten hoeveel er verzet moest worden van zijn spieren. Bij dylano zijn zijn spieren 6,5 mm ingekort. Dit is in het oogziekenhuis in rotterdam gedaan, ons ziekenhuis in delft/voorburg durfde het niet aan. Dus wel zo eerlijk dat ze dat zelf toegeven.

Wel weten we dat er nog een 2e en 3e operatie zal plaatsvinden. Wanneer en op welk termijn weet ik niet.

Groet miranda

Miranda, jeetje nog 1 of 2 keer :shock:

Is het resultaat nog niet goed?

Wat ik begrepen heb is de afwijking te groot.

Ik heb morgen een afspraak in rotterdam voor controle (dan is de operatie 2 weken geleden), volgens mij is het ene oogje rechter gezet dan het andere. Maar ik weet het niet zeker. Dylano is gecorrigeerd met bril. Dus zonder bril kijkt hij nog steeds een beetje scheel. Zijn bril trekt ook zijn spiertjes aan.

Groet miranda

Geven ze al zo vroeg een bril dan. Houdt hij hem wel op?

Ik kreeg vroegâh een bril toen ik 3 was en ik gooide hem gelijk in de moestuin. Hebben ze drie dagen naar moeten zoeken :mrgreen:

Bij dylano wisten we met 4 maanden al dat hij een oogafwijking had. Met 10 maanden heeft hij een brilletje gekregen. Met glazen van +6 en +5. Hij heeft hem eigenlijk vanaf het eerste moment goed opgehouden. Volgens de artsen komt dit omdat kinderen heel snel door hebben dat het helpt. Soms heeft hij wel eens zo een bui dat hij hem vaak af doet. Dan laten we hem even af en zetten we hem een uurtje later weer op, vaak gaat dit goed. Dus over het algemeen gaat het prima.

In welk ziekenhuis is je zoontje geopereerd? In rotterdam zijn er heel wat onderzoekjes aan voor af gegaan voor ze precies wisten wat er gedaan moest worden. Dit is een speciaal oogziekenhuis.

Groet miranda

Hij is in het Meander te Baarn geopereerd. Schijnt ook wel goed aangeschreven te staan :think:

Ik las je verhaal, Tijn is hier ook aan geopereerd toen hij 2 jaar was.

Hoe gaat het nu met Tim?

Op zich wel goed. Hij heeft een beetje een trauma er aan over gehouden.

Van de week ging hij op het cb over de rooie toen ie zijn kleren uit moest en gewogen en gemeten moest worden.

In eerste instantie leek het er erg op alsof de operatie mislukt was en er over gecorrigeerd was. Maar ik moet zeggen, ik vind dat het inmiddels aardig goed bijgetrokken is. Maar ja, ik ben geen orthoptist.

We moeten donderdag 16 oktober voor de uitslag. Dan wordt bepaald of het goed is of dat hij opnieuw geopereerd moet worden.

Ach gos, ik merk bij Tijn ook vaak als ie moe is dat zijn ene oog omhoog trekt.

Ik moet eind november weer naar de orthoptist en dan ga ik dat aankaarten!

Ja dat gebeurt hier dus ook als Tim moe is.

We zullen het volgende week wel horen. Zal het hier wel posten als we meer weten.

groetjes Judith

och wat sneu allemaal :hug:

ik hoop dat de operatie toch geslaagd is.

ethan zou ook geopereerd moeten worden aan zijn oog, maar ze hadden mij al verteld dat de kans klein is dat het goed komt en dat het oog weer zal terug trekken.

ook hij zou een bril moeten dragen maar daar heeft hij een racefiets van gemaakt :evil: .

terwijl hij met een zonnebril voor een tientje de hele dag mee rond loopt :roll:

Ow das minder zeg. Was het een erg dure bril?

Wordt hij dus nu niet meer geopereerd dan?

Wij moeten dus donderdag heen. Was het maar zover, dan wisten we tenminste waar we aan toe waren. :shifty:

die bril was 200euro want er moesten ook meekleurende glazen in.

voorlopig willen ze het nog uitstellen omdat hij al veel te voorduren heeft met onderzoeken. voor mij is het ook niet van groot belang als het toch maar weinig kans van slagen heeft. hij heeft zelf totaal niet het besef en ermee gepest worden is haast niet van toepassing.

ben benieuwd hoe het donderdag gaat aflopen :pray:

owww ja ik ook :shifty:

Maar is er bij Ethan meer aan de hand dan scheelzien?

ethan heeft albinisme dus er komt wel meer bijkijken dan alleen scheel zien.

overgens ben ik zelf ook scheel en ik ben ook geopereerd en nu merk ik dat ik last heb met lezen ik kan heel slecht lezen op afstand terwijl mijn ogen geen afwijkingen hebben bij oogmeting bij de optichen.

ook levi lijkt scheel soms zie ik het wel en soms ook niet, maar laatste keer bij cb zagen ze geen afwijking

Heb er even op gegoogled. Wist wel een beetje wat het was, maar daar komt idd wel even meer bij kijken.

Ik heb zelf vroeger ook oogproblemen gehad. Ik had een lui oog en ben 3 keer aan mijn ooglid geopereerd.

Morgen moeten we om 9.45 in het ziekenhuis zijn. Vind het toch wel spannend worden :shifty:

Duimen maar dat het niet opnieuw hoeft :pray:

ik ga zeker duimen voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: :pray: :pray: :pray:

@monique wrote:

ik ga zeker duimen voor je :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray: :pray: :pray: :pray:

Het heeft geholpen:

TIM HOEFT NIET OPNIEUW GEOPEREERD TE WORDEN!!!

Nou ja, voorlopig dan toch hè :wink: Je weet natuurlijk nooit wat zijn ogen de komende jaren gaan doen met alle ontwikkelingen.

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

WAT EEN HEERLIJK NIEUWS JUUD!!!

Ow gelukkig wilde het eerst niet zeggen maar mijn zusje is 4 x geopereerd wegens scheel zien/ scheefstand van de ogen en het staat nog niet goed en ze heeft nu met 1 oog nog maar 30% zicht