Ervaring met MOXA-therapie bij stuitligging

Wie heeft er (nog meer) ervaring met moxa-therapie bij een in stuitliggend kindje?

Mijn kindje ligt eigenlijk al de hele zwangerschap in stuit en een echo bij ruim 30 weken heeft uitgewezen dat dit nog steeds het geval was. Ook afgelopen donderdag heeft de gyn gevoeld dat de baby nog steeds zo lag. Voor mij was het geen verrassende informatie, want voelde de schopjes eigenlijk alleen maar onderin en rond m’n navel.

Gisteravond heeft mijn man voor de eerste keer moxa-therapie toegepast en tot mijn verbazing, leek het erop, dat het kindje al tijdens de behandeling aanstalte maakte om te draaien. Eenmaal in bed, voelde ik volgens mij uiteindelijk bovenin m’n buik schoppen :inlove: :dance: . Hopelijk blijft dit eigenwijsje nu zo liggen tot de bevalling over een week of 6 :pray:

Goh, dat zou toch geweldig zijn als het is gelukt en als hij/zij zo blijft liggen! :pray:

Ik heb het in week 33 toegepast. In week 34 was mijn zoontje gedraaid. Of het van de moxa kwam, weet ik natuurlijk niet. Maar ik was wel erg blij :dance: , omdat ik bij mijn eerste kindje ook al een stuitbevalling heb ondergaan en mijn tweede zoontje ook alleen nog maar in stuit gelegen had.

Oh ja, hij is ook zo blijven liggen vanaf die week 34. Ik hoop bij jou ook!

Nou, dit is een echt eigenwijsje, want hij/zij is alweer gedraaid naar stuit 8) . Nog maar even met de moxa doorgaan dus hopen dat de uiteindelijke ligging een hoofdligging wordt :pray: .

En als dat niet gebeurt, dan wordt het (hopelijk) een vaginale stuitbevalling… :pray:

Jammer zeg dat beebje weer teruggedraaid is!!!

Hopelijk helpt het dadelijk wel meid :pray:

Ja hoor, we gaan stug door met de moxa… baadt het niet… :angel:

En, is de kleine inmiddels alweer met het hoofdje naar beneden gedraaid?

Ik hoop dat het het juiste effect zal hebben :pray:

Heb wel het idee dat eigenwijsje weer met het hoofdje naar beneden ligt, want wordt volgens mij regelmatig in m’n maag geschopt :mrgreen: :inlove: . We gaan het zien komende dinsdag, dan heb ik weer een liggingsecho :slight_smile: .

Succes dinsdag! Hopelijk ligt eigenwijsje dan gewoon goed dat scheelt vast een klein stukje extra spanning. :thumbup:

Overigens als ik ooit voor de keuze zou staan zou ik iig niet handmatig laten draaien maar ook moxa proberen. Voelt gek genoeg minder als dwang en lijkt me veel minder risicovol dan handmatig draaien. Het schaad vast niet dus doorgaan behalve als beeb goed ligt want dan hoeft het lekker niet meer. :wink:

ICL, t is toch ook wat he met die eigenwijsjes. Ik hoop zo voor jullie dat goed ligt. :pray:

Vandaag een liggingsecho gehad en…

ons eigenwijsje is geen stuitertje meer :inlove: :dance:

@ICL wrote:

Vandaag een liggingsecho gehad en…

ons eigenwijsje is geen stuitertje meer :inlove: :dance:

:inlove:

Haaaaaaa, superfijn! Eindelijk eens goed nieuws :dance:

Wat is dat voor therapie??

:dance: Oh wat fijn! :inlove:

En is de kans nu klein dat het niet meer terug gaat draaien???

@Debz25 wrote:

Wat is dat voor therapie??

Google maar eens op Moxa en stuitligging :wink: .

@Memmie wrote:

:dance: Oh wat fijn! :inlove:

En is de kans nu klein dat het niet meer terug gaat draaien???

Geen idee eigenlijk :think: . Hoop het natuurlijk niet, maar als dat wel het geval is, dan hebben we nog 5 sticks over en kunnen we altijd nog aan een versie denken :lol: . En mocht dat in voorkomend geval allemaal niet baten… dan gaan we voor een stuitbevalling… :wink:

@Lily2006 wrote:

Haaaaaaa, superfijn! Eindelijk eens goed nieuws :dance:

En weet je wat ook heel fijn nieuws is…

sinds afgelopen donderdag spuit ik nada aan insuline… heb ineens zonder de insuline prachtige waarden en ga dus niet onnodig spuiten :mrgreen: :smiley: :inlove:

Top! :inlove: Hopelijk blijft eigenwijsje lekker zo liggen dat gestuiter is ook nix. :wink: