Over 1 maand gaan we verhuizen, tijdelijk even in een huurpandje te Zwolle, maar als het goed gaat word ons nieuwe huis ergens tussen januari en maart volgend jaar opgeleverd. Dat is dus al best snel.
Uiteraard zijn we erg druk met alles uitzoeken enzo en we hebben onze keuken grotendeels nu uitgezocht en ontworpen zoals we hem hebben willen.
Maar nu zitten we te denken aan het installeren van een quooker.
Iemand hier bekend ermee? Ervaringen?
Wat vind je ervan, gebruik je hem ook veel of is het eigelijk maar een onhandig ding waar je spijt van hebt.
Het lijkt ons ideaal, maar gezien de kosten ervan, we willen de combi, die dus ook “gewoon” warm kraanwater kan leveren en dat ding kost gecombineerd dus 1000 euro…
Dus we willen wel een goed gevoel erover hebben en twijfelen nu nog erg, met name omdat we ook niemand kennen die hem heeft en dus geen ervaringen weten…
wij zelf hebben m niet .
maar mijn vriendin wel maar die wil m echt niet meer kwijt!
Mijn ouders hebben er ook een. Zij vinden hem ideaal!
Zelf zijn wij ook aan het bouwen, en ik ben ook al een het rondkijken voor een keuken. Vind het toch wel een hele inverstering, misschien ons mam eens lief aankijken :lol:
uhhh… wasda???
Bij ons zou het ook ideaal zijn.We drinken ontzettend veel thee, de hele dag door. Bovendien is het ook handig om te gebruiken bij het koken,de aardappelen en boontjes zijn sneller gaar
Maar sorry, geen ervaring 8)
Toen wij vorig jaar een nieuwe keuken gingen uitzoeken heeft de quooker ook op ons lijstje gestaan…maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik het eigenlijk een luxe vond die absoluut niet nodig is :silenced:
Maar soms…heel soms denk ik nog terug en zou ik hem (als ik het nog een keer over mocht doen) toch hebben gedaan.
Super makkelijk, en voor een theeleut als ik…waarom dan niet?
Ik kan het helemaal mis hebben maar vind het zo’n eng ding.
Het idee dat je met 1 druk op de knop gloeiend heet water hebt lijkt me in een huishouden met jonge kinderen helemaal niks.
Ik zou veels te bang zijn dat er 1 zich verbrandt.
sluit me aan bij niek!
en verder is het weer een continue-energievreter erbij…daarom hebben gewoon een waterkoker gekocht.
1.7 liter erin, aanzetten, pan pakken, water klaar, aardappels erin, water op …klaar :thumbup:
ik begrijp dat het zo’n kant en klaar gekookt water ding is?? Sja… of het echt iets toevoegt?? Ik kook mijn aardappels gewoon op de ouderwetse manier, en thee zet ik met de waterkoker… vind het eerlijk gezegd ook een link idee dat ook de kinderen zo dus bij kokend water kunnen
Ja ik vind het ook een beetje onnodig ding maar goed, iedereen verschillend
hij zal voor de kids wel veilig zijn denk ik
Hier helemaal fan van de quooker. Zou echt nooit meer zonder willen.
En je hoeft echt niet bang te zijn met kleine kinderen, want zo makkelijk draai je hem niet open. Je moet eerst duwen en dan draaien. Dat kost mij zelfs nog enige moeite :shifty:
En qua energieverbruik valt het echt enorm mee, omdat het water goed geisoleerd is en constant op temperatuur gehouden wordt. Ik denk zelfs dat een waterkoker meer stroom verbruikt. En als je ermee kookt hoef je veel minder lang je kookplaat aan te hebben (en dus ook geen extra gas of stroomverbruik) omdat het water vrijwel meteen kookt.
Zo geloof dat mijn mening wel duidelijk is zo toch? :mrgreen:
Ik associeer het met veel thee drinken 8)
Mijn kinderen mogen nog wel eens met de kraan spelen dus zo’n ding zou hier niets toevoegen. Ik heb er wel eens aan gedacht en het is uberluxe. Maar als je nu die luxe wilt hebben zou ik het vooral niet laten.
Wij hebben er ook 1 een combi IDEAAL gaat niet meer weg. Gebruik hem inderdaad bij thee voor als ik snel heet water wil voor aard. pasta enzo. kook ook de baby flessen ermee uit en spenen.
Ik heb van de week een nieuwe keuken gekocht en heb er ook aangedacht. Ik heb het uiteindelijk niet gedaan want thee drinken doen we niet zo vaak. En dat verhaal van de boontjes en aardappelen…: ik heb nu een inductie kookplaat en die kookt het water in de pan sneller dan met een gewone waterkoker. Het gaat dus supersnel. Dan kan de quooker wel snel zijn maar dat is me dan voor 1 minuut tijdswinst niet zoveel geld waard.
En ik ben toch bang dat Lucas hem wel open krijgt. Die krijgt alle kinderbeveiligingen open. Traphekken en ronde deurknoppen hielden hem ook al snel niet meer tegen.
Wij hebben hem inmiddels 7 jaar. En het bevalt echt heel goed. Kinderen krijgen hem echt niet los hoor. En daarnaast weten mijn kinderen dat ze niet aan die kraan mogen komen. Hij zit ook aan de andere kant van de spoelbak.
maar als je een combi hebt heb je dan nog een gewone kraan ernaast? Voor het wassen van handjes enzo
Het voordeel van de quooker is dat je geen waterkoken op je aanrecht hebt die tijdens het helpen met koken omver getrokken kan worden… Want dat vindt ik dus heel gevaarlijk.
Ik sluit me helemaal bij de fans aan!
hier ook een grote Quookerfan, ideaal ding! handig voor van alles en nog wat. Je hebt zo heerlijk meteen heet water! ik wil hem echt niet meer wijt! tuurlijk is het luxe, maar is een waterkoker ook geen luxe? vroeger hadden we een fluitketel… :roll:
qua kosten valt alles mee, goed geisoleerd en je gebruikt precies wat je nodig hebt en niet meer.
en hij is wel veilig hoor, natuurlijk zit er een kinderbeveiliging op.
ik raad hem je aan! :thumbup:
Ik lees even mee, voor de toekomst bij een nieuwe keuken.
Nu zijn de kids nog te ondernemend en te klein om uit te leggen dat ze daar af moeten blijven.
En onze kids krijgen dus ook alles open, voorlopig hier geen Quooker.
Wij hebben er één. Ideaal en er zit een kinderbeveiliging op.
Ik heb geen waterkoker meer. Je kunt er flink wat koppen thee tegelijk mee zetten en met koken is het ook makkelijk. Twee pannen kun je vullen in één keer (hierna moet ie eerst weer opwarmen) zodat je hetgeen wat er in zit vrijwel direct aan het koken hebt.
Lucas krijgt kinderbeveiligingen ook los. Ik durf dat echt niet aan nu met hem.