Lucas krijgt kinderbeveiligingen ook los. Ik durf dat echt niet aan nu met hem.
Maar je kunt je kind toch iets leren? Victor weet echt wel dat hij niet aan die kraan mag komen. Net als hij ook weet dat hij niet aan het gasfornuis mag komen. Of aan de kachel mag komen.
Daarnaast staat de kraan achter op het aanrecht. En hij kan er dus alleen bij met een krukje en dan nog kan hij niet die kracht zetten die nodig is om de kraan open te draaien.
Ook is de kraan niet echt geruisloos dus dat schrikt ook wel af.
Als je de waterkoker aan hebt gehad dan gaat hij daar ook geen bloemen mee water geven.
Ik snap gewoon de gedachte achter niet veilig voor kinderen niet. Er zijn veel gebruiksvoorwerpen in huis die niet veilig voor kindergebruik zijn. Maar toch gebruiken we die in het dagelijkse leven. En voor mij hoort een quooker er gewoon bij.
Was gisteren even weg, dus vandaar even geen reacties.
Maar goed.
Het argument kindveiligheid vind ik onzinnig, ik heb het ding gezien en idd, het staat achter aan op het aanrecht redelijk op afstand van de “gewone” kraan.
Onze kinderen mogen ook geen handen wassen in de keuken, ik stuur ze altijd naar de wc omdat ze daar enkel koud water ter beschikking hebben en het kliederen daar niet zo veel uitmaakt.
Ze zijn dus al gewoon dat ze niet “zomaar” aan het aanrecht mogen komen en idd, net als Ariel ben ik van mening dat je een kind iets kunt aanleren. Mijn koppen thee zet ik ook op het aanrecht en ik drink er nogal wat. Dan zou ik dus ook doodsbenauwd moeten zijn dat ze die pakken ofzo? :think:
Nee hoor, de kraan is geisoleerd, dus als ze hem niet werkend aanraken voelen ze niks. En je moet hem redelijk stevig indrukken en dan opendraaien, dus dat vertrouw ik wel, meeeer als de huidige waterkoker die van buitenaf behoorlijk heet aan komt te voelen en waar vaak gekookt water in achter blijft. Dit lijkt me zelfs veiliger.
Energievreter? nope… als ik hem niet gebruik kost de quooker combi ons 5 cent per dag. Dat is de moeite hoor.
Verder bespaart hij energie want ik kan precies zoveel water tappen als nodig en hoef dus niet een hele ketel steeds te koken om er dan maar 1 of 2 kopjes uit te halen.
Ook verbruikt hij minder dan de waterkoker per keer dat die word aangezet.
Ik heb nu ook inductie en idd, nu is een pan zo aan de kook. Maar ik ga weer naar gaskoken en dan bespaart het me dus tijd en gas. Lijkt me ook niet zo heel gek eigelijk.
Die punten hadden we al. Maar ik kende niemand die hem had en vroeg me af… ja leuk die argumenten die hem handig maken, maar GEBRUIK je hem ook daadwerkelijk of zet je in de praktijk alsnog je pan zo op…
Maar dat blijkt dus niet terecht, jullie gebruiken hem en willen hem niet meer kwijt :thumbup: 8)
Manlief en ik zien het steeds meer zitten :dance:
Ik denk dus dat hij er wel gaat komen. De combi is een letterlijke combi van een close-in boiler die 40 tot 65 graden kraanwater kan leveren die word aangesloten via een splitsing op een normale kraan en een originele quooker kraan die er apart bij komt.
We overbruggen dan de afstand van zolder naar beneden en daardoor hoeven we niet steeds te wachten op warm water uit de cv waardoor we per wachtbeurt 3,5 liter water verspillen… zoveel water komt er namelijk uit de kraan voor hij warm is…
Ik geloof niet dat een klein kind het voor elkaar krijgt om hem werkend te krijgen. Je hebt er namelijk best wat kracht voor nodig … indrukken en draaien en dat met best wat kracht. Het kost mij al moeite :lol:. En hij kan er ook niet zomaar bij hier.
En het zat er al in hier, maar ik zou hem nu ook kopen als we een nieuwe keuken zouden kopen. Energieverslinder … een waterkoker verbruikt veel meer energie hoor.
Wij hebben ooit een huis gehad waar een shredder in de keuken zat … dat is pas eng (kon je resten eten inkieperen, op de knop drukken en dan werd alles fijn vermaald en ging het de afvoer in) … je kon er zelfs kleine takjes in vermalen en je zag de messen draaien en je kon er zo je vingers tussen steken. Die zijn nu ook verboden, maar als we daar nog gewoond hadden, dan had ik dat ding er gelijk uitgesloopt toen de eerste kwam. In de VS is dit ding vrij standaard … en voor ons hadden er Amerikanen in het huis gewoond.
Sinds een jaar hebben wij de combi-quooker en ik wil hem echt nooit meer kwijt. Ik gebruik hem zowel voor een kop thee als voor het koken.
Danique kan er ten eerste niet bij en ten tweede krijg je de kraan niet zomaar open dus onveilig is het niet.
Wij hebben een combi zodat ze ook direct warm water hebben. Hier hebben we voor gekozen omdat onze ketel op zolder hangt en het verschrikkelijk lang duurde voordat ze beneden warm water hadden.
Ik denk dat over 10 jaar een quooker standaard bij een keuken geleverd word, ik hoor steeds meer mensen die hem hebben of willen aanschaffen.
Ondanks alle andere positieve reacties: hier nog een Quooker-fan!
Wij hebben 'm nu een jaartje in gebruik en gebruiken 'm iedere dag.
Ik zet er de rijst, aardappelen, groente etc. mee op. Zet er super snel een lekker bakkie thee mee. Kook even snel een eitje voor door de sla etc. Echt ideaal. Zou niet meer zonder kunnen/willen.
We hebben een kleine keuken en het ontbreken van de waterkoker op het aanrecht scheelt ontzettend veel ruimte.
Wel een tip voor het plaatsen: wij zijn allebei rechtshandig en ons is geadviseerd om de Quooker links te plaatsen en de gewone kraan rechts. Je grijpt toch meestal met rechts naar de kraan (en vreemden bij je in huis dus ook)… De Quooker kan je bij ons niet per ongeluk pakken, dat momet je echt bewust doen.
Ook handig: plaats 'm op zo’n afstand van de rand van de spoelbak dat je kopjes, pannen etc. op het aanrecht kan laten staan bij het gebruik. Je loopt dan ook geen risico dat je je handen verbrand!
En wat de energie betreft: een gewone keukenboiler staat ook de hele dag aan… Zal dus wel meevallen!
De quooker is ideaal bij het koken; pan vullen en 8 minuten later is je pasta klaar!! Ook voor thee is het natuurlijk een uitkomst.
Ik moet zeggen dat ik de quooker ook heel vaak gebruik om zwaar aangekoekte etensresten schoon te maken, dat gaat nl. een stuk makkelijker met zulk heet water!!
Wij hebben overigens geen combi. Voor ons warme/hete water uit de normale kraan, gebruiken wij een boiler die gevuld wordt met warm water. Zodra het water vanaf de ketel warm is, komt daar het warme water vandaan. Zo geen verspilling van water door te moeten wachten tot het warm is .
hier ook een grote Quookerfan, ideaal ding! handig voor van alles en nog wat. Je hebt zo heerlijk meteen heet water! ik wil hem echt niet meer wijt! tuurlijk is het luxe, maar is een waterkoker ook geen luxe? vroeger hadden we een fluitketel... :roll: /quote]
tja, hier hebben we nog steeds een fluitketel..... :wink:
hier ook een grote Quookerfan, ideaal ding! handig voor van alles en nog wat. Je hebt zo heerlijk meteen heet water! ik wil hem echt niet meer wijt! tuurlijk is het luxe, maar is een waterkoker ook geen luxe? vroeger hadden we een fluitketel… :roll: /quote]
hier ook een grote Quookerfan, ideaal ding! handig voor van alles en nog wat. Je hebt zo heerlijk meteen heet water! ik wil hem echt niet meer wijt! tuurlijk is het luxe, maar is een waterkoker ook geen luxe? vroeger hadden we een fluitketel… :roll: /quote]
en als ik die prijzen zie, dan blijft dat voorlopig ook zo!
Wij wilden het in eerste instantie ook toch maar niet doen vanwege de prijs, maar ben blij dat we die investering toch hebben gedaan. Het is zooooooooo waanzinnig handig en het scheelt enorm veel tijd met het koken (en dus weer geld).
Toen wij vorig jaar een nieuwe keuken gingen uitzoeken heeft de quooker ook op ons lijstje gestaan…maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik het eigenlijk een luxe vond die absoluut niet nodig is :silenced:
Maar soms…heel soms denk ik nog terug en zou ik hem (als ik het nog een keer over mocht doen) toch hebben gedaan.
Super makkelijk, en voor een theeleut als ik…waarom dan niet?
Toen wij vorig jaar een nieuwe keuken gingen uitzoeken heeft de quooker ook op ons lijstje gestaan…maar uiteindelijk niet gedaan omdat ik het eigenlijk een luxe vond die absoluut niet nodig is :silenced:
Maar soms…heel soms denk ik nog terug en zou ik hem (als ik het nog een keer over mocht doen) toch hebben gedaan.
Super makkelijk, en voor een theeleut als ik…waarom dan niet?
De quooker kan ook achteraf nog ingebouwd worden
ICL, heb je soms aandelen??
klinkt allemaal best leuk… wie weet als we ooit nog eens verhuizen