Ervaring met borstverkleining?????

Hallo allemaal,

Ik ben eigenlijk benieuwd of hier mensen zijn die ervaring hebben met borstverkleining.

Ik wil het zelf namelijk al jaren (en dan heb ik het echt over een jaar of 20) en ben al es een keer afgewezen door het ziekenhuis in verband met mijn gewicht. Nu ging er vorig jaar het gerucht dat het niet meer vergoed zou worden en dus heb ik geprobeerd me bij het feit neer te leggen dat ik waarschijnlijk nooit een kleinere boezem krijg. (zelf betalen gaat gewoon niet)

Nu hoorde ik van de week van Pumba (een van de groningse dames hier op dit forum) dat het nog wel degelijk vergoed werd en dat een beetje overgewicht niet eens een probleem is.

Ja hoor de vlam van hoop wakkerde weer op…is nooit helemaal uit geweest… Dus ik ben weer aan het zoeken naar verhalen van mensen die het al zijn geopereerd of net als ik er nog voor willen gaan.

Zijn er mensen die chirurgen in de buurt van Groningen kennen die een goede naam hierin hebben???

Voor mezelf heb ik besloten om alles weer in gang te zetten. Met afvallen ben ik al lang geleden begonnen omdat ik volgend jaar ga trouwen, dus er zijn al wel wat kilo’s af, maar ben er nog niet. Intussen wordt de drijfveer om af te vallen weer groter want er is nog een doel bij gekomen.

Dus morgenvroeg bel ik mijn huisarts voor een verwijsbrief…en dan nog kiezen welk ziekenhuis het gaat worden… Mij is aangeraden het Martini ziekenhuis door pumba en ga daar ook eerst vanuit. Echter werk ik zelf in het UMCG dus neig ook heel erg mijn eigen ziekenhuisje toe…maar die heeft mij eerder al afgewezen…

Nou dames kom maar op…Ik hoor graag van jullie hoe en wat!!!

groetjes,

Louise

Ik heb hier zelf een paar maanden geleden ook een topic over geopend.

Ik had een operatie gepland staan op 01-05-07, maar bleek net zwanger te zijn.

Omdat deze 2e zwangerschap even op zich liet wachten, wilde ik gewoon kijken wat het eerst kwam. Gelukkig kwam deze zwangerschap eerst, en heb gevraagd aan de verzekering of ik de machtiging later zou kunnen verlengen, zodat ik volgend najaar de BVK kan laten uitvoeren.

Ik had voor mijn 1e zwangerschap een cup D, en daarna een 80F/75G, en nu zit een 85 G erg strak, maar ik moet zeggen dat het erg moeilijk is zulke grote maten aan te komen, die hierna komen.

Ook ik heb een borstverkleining gehad.

Ik was net 18 toen ik het heb laten doen. Had toen een cup 75 G/H. En ben geopereerd naar een 75 C (wat ondertussen alweer een 85E is :oops:)

Heb ook geen borstvoeding kunnen geven hierdoor.

Ik ben toendertijd trouwens in Almelo geopereerd, door (volgens mij…) Dr. Cromheecke/Kromheecke. En als ik het goed heb, zit die beste man nu in Groningen :thumbup:

Zou hem kunnen aanraden! Zeer kundige arts. Vond hem echt fijn! Ook voor na de tijd.

Succes! :-*

hier ook 1 die een bvk heeft gehad

ik was toen 17

ik ben dan wel in belgie geopereert

bij ons waren de w8tijden 3 jaar

en in belgie 3 maanden

ook ik heb heelaas geen bv kunnen geven

het was er wel

maar niet genoeg en een heel ongeduldig ventje :wink:

ik ben er nogsteeds heel blij mee

ik had dd/e

ben naar kleine c gegaan en heb nu weer d maar wel hele mooie :wink:

Ook ik heb hier in België een verkleining gehad in nov 2003.

Had een f/g cup en nu een kleine c.

Ze zijn niet eens gegroeid tijdens of na de zwangerschap van Michaël.

Heb ook geen bv gegeven, maar dat heb ik bij de meiden evenmin gedaan.

Het is één van de belangrijkste stappen die ik in mijn leven gezet heb.

De pijn valt erg goed mee, nadien dien je wel een goed ondersteunende (sport)beha te dragen. De eerste periode bedoel ik.

Nu het vandaag superwarm is, draag ik niet eens een beha !

Ze staan mooi rechtop, in tegenstelling tot vroeger…

Veel succes ermee !

Gerda

Ik krijg een oproep in september. Kan niet wachten. Ik zou zeggen ga ervoor. Ik vond de eerste stap de ha erg spannend en plas.chir was erg relax. Van mij mag het september worden en volgend jaar zomer dan kan ik eindelijk weer een bikini kopen.

Ik kan je het tel.nr. van mijn vriendin en haar moeder wel geven. Dan kun je ze alles vragen :mrgreen: Of je komt bij mij op visite en dan vraag ik mijn vriendin ook :mrgreen:

en als je toch bij het Martini uitkomt loop je wel even langs zeker :wink:

Hallo Allemaal,

Jee wat veel reacties al!!

Annemarie: dus jij mag ook nog!! Wat spannend!!!

Wat waren jullie allemaal jong toen jullie het hebben gedaan!! Dat valt mij op!! Niet lullig bedoelt uiteraard!!!

Ik was heel blij te horen dat het toch nog vergoed kan worden.

Maar stom genoeg ben ik ook heel bang. Niet voor de operatie, die kan me niet snel genoeg komen. Maar gek genoeg begin ik aan mezelf te twijfelen. Zijn mijn klachten wel serieus genoeg of nog knulliger misschien zijn mijn borsten niet groot genoeg. (cup F).

Allemaal onzekerheid en probeer mezelf in te dekken voor als de verzekering het niet vergoed…

Hoe ging dat bij jullie?? En wat voor klachten hadden jullie allemaal???

@Louise wrote:

Annemarie: dus jij mag ook nog!! Wat spannend!!!

Huh, nou niet voor een borstverkleining hoor! Nee, gewoon even dag zeggen op de poli bedoel ik 8)

Spannend voor je. Wordt je wat wijs uit je verzekeringsvoorwaarden? Of zijn die niet echt duidelijk?

Natas en Annemarie, had jullie nog niet eens opgemerkt!!!

Pff ik vind het weer heel spannend hoor!! Het leeft ineens weer enorm.

Natas haha das een idee!!! Kom ik misschien nog wel op terug haha enne annemarie: kom jij ook bij mij dan als ik er lig!!! :smiley:

Ik had hele erge rug en nek klachten. Heb nu nog een behoorlijk ‘bochel’ boven in de rug, net onder de nek. Is gewoon door de zware borsten, helemaal krom gegroeid :frowning:

Verder, ik was dus nog jong, ging uit, ontmoet je een leuke jongen, kijken ze alleen maar naar je borsten :think: :hand: Had zelfs een ‘vriendje’ die (hoorde ik dus na 2 dagen) verkering met mij had genomen, omdat ik grote borsten had (gelijk gedumpt, dat begrijpen jullie wel :wink:)

Dus had vrij veel klachten :slight_smile: En ze deden ook helemaal niet moeilijk over het wel of niet vergoeden. Gelukkig.

Ik had een F/G cup, en de plastrisch chirurg zei meteen dat vergoeding geen enkel probleem zou zijn.

Ik heb er niet veel last van behalve striemen in mijn schouders, en het feit dat kleding gewoonweg niet past. Ik draag van onderen 38/40 en van boven 42/44 alhoewel dat voor mijn taille helemaal niet hoeft.

Ik ben eind maart naar de PC geweest, en had 2 weken later de machtiging van de verzekering. 2 weken daarna kon ik al geholpen worden.

De dag nadat ik op intake was geweest, bloedprikken en uitleg etc…teste ik een positieve zwangerschap. Dus mijn operatie moet nog even op een laag pitje, maar hij komt er zeker weten hoor.

Ik ben ook geopereerd. Toen ik een jaar of 22 was. In de weezelanden in Zwolle. Ik heb 3 maanden op de operatie gewacht en ik heb er geen dag spijt van. Nadeel is wel dat ik geen bv meer geven kan, maar dat had ik zonder operatie ook niet gekund (verklevingen).

Het is GEEN vast gegeven dat je na een bvk geen bv meer geven kan!

Succes!

Je moet anders eens kijken op http://www.borstenforum.nl

@Louise wrote:

annemarie: kom jij ook bij mij dan als ik er lig!!! :smiley:

Tuurlijk, en als ik niet hoef te werken is het ook maar een kwartiertje fietsen :-*

Annemarie: ik bedoelde met jij mag ook nog Anne-marie :smiley: :smiley:

Annaatje: nou dat vind ik jou toevallig…jij noemt het bocheltje net onder je nek…die heb ik dus ook. Ik erger me er dood aan. Al houdt ik een rechte rug, dan nog zit ie er…wil je wel geloven dat ik daarbij nog nooit als gevolg van mijn voorgevel gedacht heb!!! Goh…

En dat van vriendjes…dat ken ik ook wel!! Ik heb wel es mensen in het ziekenhuis aan mijn balie gehad die ze erbijna vanaf keken (ging dat maar he hihi) en dan ook nog een opmerking durfde te maken zo van: nou jij zit ook niet zonder he… :evil: :evil:

Anne-marie: binnen twee weken de machtiging?? jee gaat dat echt zo snel??? En jij had verder geen klachten?? Het borstenforum heb ik inderdaad al even geneust… :lol: :lol:

Marion: dat is inderdaad jammer dat je na je operatie geen borstvoeding meer kon geven. In mijn geval maakt dat niets meer uit want heb twee kids en daar komt niks meer bij dus wat dat betreft geen drempels meer :wink:

Nou ik ben erg blij met jullie reacties!!! ik ga morgen direct een afspraak met mijn huisarts maken en een verwijskaart regelen. Intussen probeer ik nog even wat kilo’s kwijt te raken :wink: en ga vast een beetje neuzen naar wachttijden. Spannend spannend spannend, zal het dan toch na al die jaren nog een keer gebeuren??? Ik hoop het zo he!!!

Ik heb de hoop al uitgesproken misschien al voor mijn trouwerij geopereerd te zijn. Is iets te veel gehoopt denk ik, (20-08-2008) maar dat zou toch wat zijn…trouwen met de man waar ik van hou en dan met heel wat kilo’s minder, maar aardig wat cupmaatjes minder!!! Dat zou echt perfect zijn… :inlove: :inlove:

Louise, dat moet vast wel voor je trouwen lukken. Als je het in het Martini doet zeker, maar UMCG is makkelijker, want dan kom ik bij je op de kamer lunchen :lol: :mrgreen:

@Annaatje wrote:

Ik had hele erge rug en nek klachten. Heb nu nog een behoorlijk ‘bochel’ boven in de rug, net onder de nek. Is gewoon door de zware borsten, helemaal krom gegroeid :frowning:

Ik heb exact hetzelfde, als je stress of zorgen hebt, wordt die dan ook helemaal rood en gaat het pijn doen?

Maar zal ik je blij maken??? Het is geen vergroeiing, ze noemen het een buffelobump (buffelbult) en het is een vetophoping, die schijnbaar poliklinisch weg te halen is! Ik moet er nog steeds eens over bomen met mijn HA…

nou als je 20-08-08 trouwt, dan zou dat toch wel eens kunnen lukken hoor, ik was binnen 3 (als het er niet 2 waren, ging supersnel!) maanden na het eerste bezoek aan de huis arts geopereerd.

Heb het al eens eerder geschreven maar het was een van de , zo niet de beste beslissing in mijn leven. Ik ben er nog iedere dag blij mee!

van een 70G/H naar een 75c, nu een d-tje , gewoon een leuk stel zeg maar, past prima bij me zo.! Heel veel succes en als je nog vragen hebt , dan brand je maar los hoor.

Ik heb er destijds een reallife verslag over geschreven dus als je fijn vind om dat te lezen moet je maar even pb-en.

Groetjes, Juliette