Ervaring kind slapen op hotelkamer

Wij zijn aan het kijken voor een wintersportvakantie. Nu hadden we echt een heel leuk hotel gevonden, met groot zwembad en een klein speelparadijs erbij.

Maar nu hebben we 1 klein probleempje.

Ze hebben een gewone 2p hotelkamer, waarbij het campingbedje natuurlijk in dezelfde kamer staat, deze is 800 euro

Of een familiekamer, waarbij je dus 1 extra kamer heb, maar deze kost ruim 1100 euro. En dat vind ik een beetje overdreven.



Nu vroeg ik mij af of iemand anders dat wel eens heeft gedaan. Je kind laten slapen in dezelfde kamer waar jullie zelf in slapen. Gaat het dan optijd slapen, of gaat het pas slapen als jullie gaan slapen?

Kian is dan 2 jaar en 4 maanden.



Alvast bedankt



marielle

Wij zijn afgelopen januari naar CP geweest met zijn 7en in een 6 persoons huisje. Tycho kwam dus bij ons op de kamer.



Ik vond het geen succes. Durfde me niet om te kleden als hij sliep, bang dat ik te vele geluid zou maken.

Ook durfde ik me bijna niet om te draaien in bed (bed kraakte nogal).



Van elke hoesje of ander geluid wat hij maakte werd ik wakker, dus voor ons de volgende keer gewoon een 8 persoons huisje met een kamer voor Tycho zelf.

Wij zijn wel vaker op een grote kamer geweest waar dan een tweepersoonbed en twee eenpersoonbedden stonden voor de kids

En zelfs naar eurodisney echt een erg klein kamertje viel ons erg tegen waar we ons bed een eenpersoonsbed en een campingbedje net kwijt konden.



Het ligt natuurlijk ook aan je kinderen maar bij ons ging dat wel goed, ook omdat tijdens de vakantie je vaker toch drukker bent en net wat langer op (de kids) als we die in bed legden sliepen ze echt zo als een roosje, als we dan later de tv aanzette ofzo sliepen ze gewoon door.



Maar nogmaals het ligt ook wel aan je kinderen natuurlijk.

als wij naar een camping rijden en het is een eind reizen dan overnachten we meestal in een hotel.

Maar ik vind het geen succes hoor. Precies om de reden die Lynnda noemde.

Bovendien ga je dan zelf dus al om 21 uur ofzo naar bed want wat kun je anders. Alles wat je doet maakt lawaai of heeft licht nodig.

Niet fijn.



Als wij langer dan 1 nacht ergens gaan slapen voor een vakantie, dan kiezen we voor een appartement.

Dan heb je vaak de keus voor 2 kamers, je kunt ook nog eens zelf koken en je kunt je kind op een andere kamer te slapen liggen.

Geeft veel meer rust.

in veel wintersport hotels zit je vaak ook veel beneden… dan zou het wel kunnen… zijn jullie met een groep of alleen julie drieen…want dan kan je nog op een anddere kamer zitten…



ligt ook aan of je kind een vaste slaper is of niet, en gaat ie makkelijk weer slapen als ie even wakker wordt… dus stel jullie gaan naar bed en hij wordt daar wakker van slaapt ie dan ook weer makkelijk in of niet?



moet zeggen wij hebben een keer een familie kamer gehad (appartement soort) en toen bleek dus de tweede kamer in de keuken te zijn… dus dat was ook niet handig…

als wij op vakantie zijn slaapt ie bij ons.

geen probleem, ff erbij blijven liggen

dan slaapt ie, dan kunnen wij nog ff naar boven

(met babyfoon)



en als ie wakker blijft, dan gaat ie niet op tijd naar bed nee,

maar dan slapen we rond een uur of 5 's middags ff een paar uurtjes, dus dan kan ie langer mee.

Ik zou die 300 euro er wel voor over hebben. Wij zijn naar Mallorca geweest met Esmee op de kamer, was niet echt een succes (en dat is zacht uitgedrukt).

Je kan 's avonds geen geluid meer maken, niet meer op je balkon zitten, niet meer douchen en in bad en geen TV meer aan zetten.

Bij ons was het dus om 7 uur pikkiedonker op de hotelkamer want dan sliep zij in haar bedje :roll: .

Wij zijn al vaak “op hotel” geweest met de kindjes, van baby af aan. Slapen bijna altijd met zn viertjes op één kamer. Vaak is het inderdaad zo dat de kindjes wat later gaan slapen en jijzelf wat eerder (of even vijf minuten doen alsof je slaapt en dan kun je nog tv kijken) Wij komen altijd heerlijk uitgeslapen thuis (vroeg naar bed heeft echt wel voordelen!)

Onze oudste is nu negen en heeft ook al eens met haar zusje van 1,5 op een aparte kamer gelegen (met tussendeur) maar als ze dan in bed liggen ga je zelf ook niet meer weg van je eigen kamer, je kunt dan wel de tv nog iets harder zetten, maar veel verschil vond ik het niet.



Succes met je beslissing

Onze meid, sliep gewoon bij ons op de kamer, we werden niet wakker van elkaar, alleen s `morgens ipv 8.30 was het nu om 6.30

HAI MAMA :inlove:



Ik ga niet voor een extra kamer, zit ie erbij, dan is het leuk!

Mijn ervaring is dat een kind van die leeftijd niet gaat slapen als je ernaast zit.

Ik zou zelf niet zo’n zin hebbben om vanaf 20.00 uur in het donker te zitten en te fluisteren omdat m’n kind moet slapen.

Persoonlijk zou ik voor de dubbele kamer gaan maar ik weet niet of dat in het budget zit.

Voor 1 nachtje is het niet erg maar een hele vakantie wel vindt ik.

Gewoon de goedkopere kamer nemen…



Wij zijn al 5 keer met Tijn op vakantie geweest, en nooit heeft Tijn op een aparte kamer geslapen.



Nu we straks met zijn 4-en zijn, zal dat wel moeten ivm de ruimte.



We hebben Tijn wel altijd op vakantie langer opgehouden, tot ongeveer 23.00.

Hij sliep overdag wel hazeslaapjes in de buggy of in de auto, of waar dan ook!



Ging eigenlijk altijd goed!

Ligt er natuurlijk wel aan hoe veeleisend Kian is met zijn slaap. Tijn heeft nooit heel veel slaap nodig gehad, en slaapt ook heel makkelijk op andere plekken (desnoods in mijn armen, als we ergens op een terras zitten)



Je kunt denk ik het beste kijken hoe Kian is en aan de hand daarvan bepalen wat je doet. Is ie makkelijk dan 1 kamer is ie een moeilijke slaper, en heeft hij het heel erg nodig (RRR) dan zou ik voor de 2 kamers gaan!

Mijn zoontjes zullen echt niet gaan slapen als wij bij ze op de kamer slapen. Ik denk ook echt dat we dan voor 300,- voor die extra kamer betalen.

Nu is het ook zo dat als we naar centerparcs gaan , we ook een 6 of 8 persoonshuisje nemen zodat we allemaal een eigen slaapkamer hebben. de jongens op een kamer gaat ook echt niet, want ze hebben beide een ander slaap/waak ritme. Dan zouden ze oververmoeid raken.

Wij zijn deze zomer naar Turkije geweest en Quillan sliep bij ons op de kamer, echt helemaal top ging dat. Hij werd niet wakker van ons, maar goed nou slaapt hij echt altijd top.

Maar wij hadden een appartement en dat is toch wel ruimer dan alleen 1 kamer. Dus wij konden gewoon s’avonds nog ff tv kijken wijntje drinken, zonder je kind te storen.

@Danielle_M wrote:

Mijn ervaring is dat een kind van die leeftijd niet gaat slapen als je ernaast zit.

Ik zou zelf niet zo’n zin hebbben om vanaf 20.00 uur in het donker te zitten en te fluisteren omdat m’n kind moet slapen.

Persoonlijk zou ik voor de dubbele kamer gaan maar ik weet niet of dat in het budget zit.

Voor 1 nachtje is het niet erg maar een hele vakantie wel vindt ik.






wij maken heel andere tijden

hij is de hele dag wakker, tot een uur of vier.

dan van 7 tot een uur of 12, soms 1 uur 's nachts (ligt eraan of je in de zomer gaat of winter)

dan kan ie gewoon mee.



ze passen zichzelf echt wel aan aan de tijden.

hier thuis gaat ie om 8 uur naar bed,

maar dan heeft ie wel 's middags geslapen.

daar slaapt ie uit

en slaapt ie later 's middags

ik hoef er dus echt niet naast te zitten als ie nog niet moe is.



soms slaapt ie onderweg in de buggy

maar dat deed ie in juni ook al niet meer

Het slapen op zich zal niet zo’n probleem zijn, maar waar blijf je zelf als het kind moet gaan slapen. Als je een appartement hebt kun je in de kamer gaan zitten, maar op een hotelkamer? Ik weet niet of jullie gaan ski-en of zo maar denk ook aan alle natte kleding enzo die je op die kamer kwijt moet. Niet echt handig een kamer denk ik voor een hele week.

Wij zouden voor de extra kamer gaan. We gaan komend weekend naar CP en hebben een 8 persoonhuisje speciaal genomen zodat Anne haar eigen kamer had. Nieteens gekeken naar de prijs of een 6 persoonshuisje. Anne is geen moeilijk kind, maar juist op vakantie vind ik dat ze die rust verdient. Maar goed Anne heeft ook nog nooit bij ons in bed geslapen of zo, dus ze is er erg aan gewend om alleen te slapen. Op een hotelkamer lijkt het me helemaal lastig als je maar 1 kamer hebt.

Hebben we vaak gedaan en was nooit een probleem. Je moet wel zorgen dat je alles ‘slaapklaar’ hebt voor jezelf als je je kind naar bed brengt, zodat je het licht niet aan hoeft te doen als je zelf naar bed gaat.

Wij hebben Lotte vorig jaar ook bij ons op de kamer gehad en hebben dat dit jaar weer. Ik zelf slaap wel wat lichter maar dat is niet zo erg.



Omkleden voor het slapen deden wij in de badkamer, dat heeft toch iedereen?



Ik moet er wel bijzeggen dat wij 's avonds in de stube zaten/zitten.



Dusss zoals je ziet lopen de meningen wat uiteen. Voor iedereen is het ook anders niet iedereen is, doet of denkt hetzelfde.



PS fijne vakantie in ieder geval :thumbup:

Hier 13 dagen egypte met zijn alle op de kamer…was wel ruim :thumbup: ging prima.

Omkleden in de badkamer met licht aan en deur dicht.

Jahoor…we zaten buiten vaak en als je het eerste half uur even stil doet en ze met rust laat zijn ze daarna in coma :inlove:

Celies was nog erg klein die lag ook wel op mijn schoot te slapen :inlove:

Overdag sliep ze wel goed in bed lagen wij 2 meter verderop aan het zwembad 8) (wel vaak kijken en luisteren en voordeur op de knip…wij lagen bij de achterdeur…voordat mensen denken dat we écht weg gingen bij haar :shifty: :wink: 8) )

Op tijd naar bed gingen we toch wel…ze waren ook op tijd wakker en je bent de hele dag in touw…

Alleen vond ik het voor je s.xleven iets minder zo met zijn alle op de kamer :mrgreen: :silenced: :angel: