Ervaren pump-draagsters? Help!

O jeetje…

Ik heb over 2 weken een bruiloft van mijn zwager (broer van manlief).

Ik heb 4 jurken laten komen, moet daar nog even een keuze uit maken.

Het zijn in ieder geval allemaal zwarte kokerjurken (de ene met halter, ander met mouwtjes, met strik, zonder strik, etc…).

Nu heb ik vandaag super gave to-die-for nude lakpumps binnen gehad.

Ze zijn zooooo gaaf en staan echt super bij de jurken.

Echter, ik ben het type ballerina, sneaker, platte laars…

Ik heb ze 10 minuten aangehad bij het passen met de jurken samen, inmiddels een uur geleden en heb nog steeds pijn aan mijn voeten…

Ik geloof niet dat me dat een hele dag gaat lukken.

Ik denk, doe ze elke dag een uurtje aan ofzo om te wennen…

Iemand tips?

Hakken zijn trouwens 10,5 cm.

(en anders gaan ze maar terug ofzo…snif…)

Waar doen ze pijn??

Want niet op pumps kunnen lopen of echt pijn hebben is een groot verschil…

misschien verwacht je het niet, maar ik loop eigelijk altijd op hak… tussen de 6 en 8 cm… 6 meer voor dagelijks gebruik en 8 voor een avondje uit…

Haklopen vraagt met name veel van je kuiten en je bekken… de stand van je bekken word anders en met pech heb je dan snel last van je rug.

Dus ik zorg eigelijk altijd voor minimaal die 6 cm, zelfs mijn wandelschoenen hebben een hak inleg zodat mijn voeten niet helemaal plat staan in de schoen.

Je kan pogen te trainen, idd elke dag even, maar dan zou ik eerder 3x per dag 5 minuten doen inplaats van 1x per dag 10 minuten.

En verder rekoefeningen, gewoon gedurende 2 minuten net als een ballerina steeds weer op je tenen staan en weer terug, op je tenen staan en weer terug…

Er komt ook veel druk op de bal van je voet te staan, dus de pump moet wel echt goed passen en breed genoeg zijn rond je voorvoet, zodat je voet daar ook wat meer ruimte heeft om uit te zetten.

En verder de truckjes gebruiken die we stiekem eigenlijk allemaal gebruiken… in de trouwzaal even je hielen lichten en de druk eraf, onder tafel bij het eten ook je voet even los in de pump… af en toe even je enkels over elkaar slaan en dan van je “verstopte” voet weer even de hiel lichten…

10 cm is wel erggg hoog hoor, maar voor 1 dag zou het met wat oefeningen wel moeten kunnen…

beetje onduidelijk… bedoelde eigelijk dat 1 uur aanhouden als je het niet gewend bent, al veel te veel kan zijn… beter 3x per dag even kort dan 1x lang… is wat ik bedoelde te zeggen…

Ik zou ook proberen met korte poses te oefenen.

Zijn ze van echt leer? Zoja, dan lopen ze nog uit en gaan ze wellicht lekkerder zitten.

En, koop voor de zekerheid een paar pakjes blarenpleisters! en misschien nog een reserve paar pumps met een wat minder hoge hak kopen?

Van plat naar 10,5 cm! Wat doe je jezelf dan ook aan!!! :lol:

I :inlove: pumps, en alles wat hak heeft! :mrgreen:

Wat de dames hierboven mij al aangeven: oefenen, oefenen, oefenen, en vooral, rustig opbouwen! Op hakken lopen is een vak apart, dat moet je echt leren, helaas…

Succes, en heel veel plezier! :inlove:

Ik kan prima op hakken lopen, maar elke pump met veel hak moet ik inlopen… Naar de brievenbus ermee, korte stukjes lopen.

Je stelt me teleur, je leek me echt een hakkentype :wink:

Oefenen! Desnoods snachts natte kranten er in, misschien zijn ze alsnog een maat te klein.

Maar, wat ook scheelt, niet aantrekken zonder panty. Dan zuigen ze zich vast om je klamme voet en komt de pijn eerder.

In panty hou ik het langer vol dan zonder, dan lijken mijn voeten juist weer groter.

LOOOOVE MY SHOES…

En dat is nog niet de helft… :oops:

Hahaha Madre, mooi hoor. Gezien mijn zwakke spieren trek ik teveel pumps niet (en grote brede voet), heb er maar 2,maar durf geen foto van mijn laarzen te maken. Als ik nieuwe heb (vrijwel altijd 2e hands of goedkoop gevonden), dan hoor ik alleen maar “heb je nou weeeeeer laarzen”. Wel allemaal met hak tot flinke hak.

Dat wordt inlopen en oefenen. :lol:

Heb hier ook een stel nieuwe pumps naast de bank staan die ik in moet lopen voor trouwerij van mijn zusje. Gelukkig ben ik wel pumps gewend.

Maar toch wel een stel ballerina’s erbij gekocht die ik aan kan als mijn voetjes even rust nodig hebben…

Wat ik zou doen is niet alleen erop lopen maar ze gewoon aandoen als je op de bank zit. Dan gaat de schoen wat meer naar je voet zitten, en dat loopt weer fijner.

Verder zou ik ze aantrekken met blote voeten, want met een panty ga je erin glijden, waardoor je voeten en kuiten verkrampen en je veel eerder pijn krijgt aan je voeten dan wanneer ze goed blijven zitten en je meer ontspannen erop kunt lopen.

als laatste kun je van die gelpads kopen voor onder de bal van je voet. Ze gaan niet echt voorkomen dat je voeten gaan branden, maar het scheelt wel iets en voelt heerlijk zacht aan :slight_smile:

@Lily2006 wrote:

Wat ik zou doen is niet alleen erop lopen maar ze gewoon aandoen als je op de bank zit. Dan gaat de schoen wat meer naar je voet zitten, en dat loopt weer fijner.

Verder zou ik ze aantrekken met blote voeten, want met een panty ga je erin glijden, waardoor je voeten en kuiten verkrampen en je veel eerder pijn krijgt aan je voeten dan wanneer ze goed blijven zitten en je meer ontspannen erop kunt lopen.

als laatste kun je van die gelpads kopen voor onder de bal van je voet. Ze gaan niet echt voorkomen dat je voeten gaan branden, maar het scheelt wel iets en voelt heerlijk zacht aan :slight_smile:

Grappig, ik heb het precies andersom. Wennen met blote voeten, dat is wel waar,maar uiteindelijk dragen met panty’s, anders gaan mijn voeten juist zwellen…maar dat is misschien voor iedereen anders.

hihi echt? Da’s inderdaad grappig! Als er ook maar iets van bandjes aan zit vind ik een panty ook lekkerder zitten, maar bij echte pumps die dus helemaal open zijn loop ik eruit als ik een panty aan heb :roll:

@Lily2006 wrote:

hihi echt? Da’s inderdaad grappig! Als er ook maar iets van bandjes aan zit vind ik een panty ook lekkerder zitten, maar bij echte pumps die dus helemaal open zijn loop ik eruit als ik een panty aan heb :roll:

Ik heb best grote voeten voor mijn postuur, pumps zitten vaak sowieso niet lang lekker. De randjes e.d. snijden dan in mijn voeten, met panty schuift het nog een beetje.

Ik denk dat de meesten er andersom minder last van hebben.

Als je echt haast hebt met inlopen kan je ook met sokken in pumps gaan lopen…

@mandy_d. wrote:

@Lily2006 wrote:

Ik heb best grote voeten voor mijn postuur, pumps zitten vaak sowieso niet lang lekker. De randjes e.d. snijden dan in mijn voeten, met panty schuift het nog een beetje.

Ik denk dat de meesten er andersom minder last van hebben.

Ach, volgens mij zitten ze bij niemand echt ‘lekker’ :roll:

Het is wel fijn als de schoen an sich gewoon goed zit, dan heb je iig minder snel pijn…maar lekker zitten? Nahhh

Madre gaaaaafff!!! :thumbup:

Waar het pijn doet…bal van mijn voet (sta ook echt alleen daar op) en mijn wreef. Die staat helemaal gespannen en op knappen bijna. Heb ook een flink hoge wreef, wellicht speelt dat mee.

Het gekke vind ik ook dat mijn voet zo ‘hol’ staat dat je zeg maar in de schoen kunt kijken.

Misschien moet ik een maat groter. Punt is dat ik dus niet weet hoe ze horen te zitten omdat ik ze nooit draag.

Heb ook gewoon alleen mijn eigen maat besteld.

Door warmte zwellen mijn pootjes ook altijd erg op.

Het inlopen twijfel ik over omdat als ze wel oke zaten, ik dat wel zou voelen.

Straks werkt het niet en kan ik ze niet meer ruilen/ terugbrengen omdat ik er teveel op gelopen heb.

Heb nu ook iets soortgelijks met 9 cm gezien. Zou dat veel schelen?

Het is een lastige kleur, dus ze liggen niet voor het oprapen.

Panty wil ik liever niet.

Wel zelfbruiner zag ik… :shifty:

Lydia, ik snap wat je bedoelt.

Als ik jou was had ik dat ook gedacht. :wink:

Als je voet “hol” staat, dan heb je idd een te kleine maat… ik heb van gewone schoenen maat 40 en van pump 41 en soms zelfs 42… de breedtemaat is dan belangrijker… Voor de bal van je voet idd die gelkussens… maar voor de spanning op je wreef, vrees ik een maat groter. 1cm hakhoogte verschil maakt wel verschil, maar hoeveel, geen idee… ik kan niet hoger dan 8 cm… Dus 10 heb ik niet… :mrgreen:

Maar in elk geval valt het dus wel te leren… :wink:

Hoe is de kleur precies?

Als je zeker weet dat de maat klopt maar ze zitten nog wat krap: met natte voeten in je schoenen gaan en dan een stukje gaan lopen. Klinkt vreselijk en dat is het ook maar het werkt wel.

Wie mooi wil zijn :wink:

Lous, geweldig…

Ik heb pas nieuwe 10 cm gekocht, maar de hak is van rubber en dat is gewoon heel stabiel :thumbup: