Ervaren pump-draagsters? Help!

@Cell wrote:

Als je voet “hol” staat, dan heb je idd een te kleine maat… ik heb van gewone schoenen maat 40 en van pump 41 en soms zelfs 42… de breedtemaat is dan belangrijker… Voor de bal van je voet idd die gelkussens… maar voor de spanning op je wreef, vrees ik een maat groter. 1cm hakhoogte verschil maakt wel verschil, maar hoeveel, geen idee… ik kan niet hoger dan 8 cm… Dus 10 heb ik niet… :mrgreen:

Maar in elk geval valt het dus wel te leren… :wink:

Dat hoeft niet hoor, heeft ook te maken met de vorm van je voet en de manier waarop je gewicht verdeeld is over je voet.

Ik heb nl ook altijd aan de binnenkant ruimte over en kun je zo via de zijkant een vinger onder mijn voet steken. Aan de buitenkant sluit het natuurlijk wel aan.

Pumps zullen altijd enigszins strak zitten, anders blijven ze niet zitten. Ze mogen niet knellen op je tenen, en dat voelt precies hetzelfde als bij andere schoenen die te klein zijn. Als je aan de voorkant van je tenen nog wat ruimte hebt, net zoals bij normale schoenen, zijn ze echt niet te klein.

Kun je achteraf betalen? Anders bestel je er een maat groter bij en vergelijk je ze, kun je het verschil voelen.

Ik ben eruit!

Ik heb een poging gedaan ze een beetje in te lopen, heb gelkussentjes gekocht (mijn voet ging alleen niet meer in de schoen :lol: ) en een panty aangehad (zat beter voor mijn gevoel, minder strak).

Maar het mocht niet baten, hoe mooi ik ze ook vond, het ging gewoon niet. Misschien net een uurtje, maar een hele dag ging echt niet lukken.

Heel wat winkels af geweest, maar het was of te hoog of gewoon niet dé schoen.

Heb nog een lakschoen met een 4 cm hak gekocht, maar dat vond ik net een Minnie Mouse schoen, net te tuttig.

Nu ben ik geslaagd met een 7,5 cm hak.

En de schoen zit ook gewoon heerlijk, heel vreemd. Kan er goed op lopen en het doet ook geen zeer.

Het voelt niet eens als een pump.

Het is niet helemáál wat ik voor ogen had, maar ik had hem gekocht (op aanraden van manlief, die zag direct dat ik geen samengeknepen kaken had toen ik hem aandeed).

En dus toch maar met de jurk gepast, durfde bijna niet te kijken, maar het stond echt goed!

Dus helemaal happy!

Het is deze geworden:

Wel beige, geen lak (al is het wel een glad/glimmend leer) en een houten hak.

Hij lijkt hier nog heel truttig als ik kijk, een beetje ouwelijk maar dat valt in het echt heel erg mee.

Kleur is ook echt stukken lichter. Zelfde als mijn voet, en dat was ook mijn doel. Want van een nude kleur lijken je benen langer, haha!

Deze had ik dus eerst, het mooie maar onmogelijke paar…

Dit is de jurk geworden waarbij ik ze ga dragen:

Kapsel is ook al uitgezocht:

Dus ik geloof dat ik er klaar voor ben! :dance:

Superleuk! Veel plezier! :smiley:

Thanks! :dance: :dance:

Geweldig! Fijne dag gewenst.

Mooi setje en het scheelt ook qua hak hoor wat je draagt, je hebt nu een stevige hak en die andere ging naar naald. Die je nu hebt lijken mij ook gewoon lekker lopen. Ik heb daarom vaak sleehakken cm of 8 a 10 die lopen altijd goed :slight_smile:

En dat kapsel is ook gaaaaf, ga je dat laten doen bij de kapper of kan je zoiets zelf?

Nee bij de kapper. Zou willen dat ik zoiets zelf kon, hihi.

Heb normaal ook vaak een paardenstaart of een vlecht.

Had meer leuke kapsels gezien, maar dit is toch een beetje mezelf met iets meer glamour. :slight_smile:

En qua hakken heb je denk ik gelijk. Denk dat ook de dikte van de hak veel uitmaakt qua stabiliteit.

Sleehakken vind ik ook echt super mooi, ook nog even aan gedacht.

Maar hoorde van meerdere personen dat dat waarschijnlijk voor zo’n jurk net te lomp was.

Maar misschien nog ooit gewoon voor zo… :inlove:

Ja haha dat is voor zo’n jurk wel wat lomp :wink:

Maar voor onder een skinny wel heeeel leuk of een rokje met een legging.

Ja jammer dat je dat zelf niet kan, ik ben ook niet zo’n held helaas, ik zou willen dat ik dat kon :mrgreen:

Nou je zal vast de show stelen meid, na de bruid dan. Hele goeie keuze.

Haha we hebben volgens mij echt op dezelfde dag de bruiloft he :wink:

Ik ga zo naar de kapper…

Qua schoenen doe ik het anders, ik neem een extra paar mee :wink:

Ha, ik zie dat je ook een hele ‘slimme’ schoen hebt gekocht: de zool onder de teen is nl. ook verhoogd. Daardoor lijkt de hak hoog, maar voor de stand van de voet is hij minder hoog. Zal wel een centimeter schelen :wink: :thumbup: