Ergenis aan de deur

Ik geef altijd.

Zelf kreeg ik in mijn werk ook altijd een heleboel, geen geld natuurlijk, maar wel kadootjes, zowel met kerst als met mijn verjaardag als aan het einde van het schooljaar! :dance:



Ik erger me alleen als er opeens de laatste twee weken van het jaar een krant komt, die we het hele jaar niet hebben gekregen, en dan doodleuk met oudjaar de bezorger met een uitgestreken gezicht. :evil:

dagbladen waar je een abonnement voor moet hebben krijgen altijd was van mij… zelfde geld voor tijdschriften…



gratis kranten en folders vind ik niet verplicht om de bezorger iets te geven… en deze geef ik vaak ook niet…

Ik let wel altijd op aan wie ik wat gaf. Ik had vaak zat een “vreemde” aan de deur, met een handvol kaartjes! En als je dan vroeg wat hij dan kwam bezorgen, brak het zweet uit…



Nu wonen we in een gloednieuwe wijk, waar de folderbedrijven blijkbaar nog niet van op de hoogte zijn, we zien hier nauwelijks reclame en kranten al helemaal niet… :mrgreen:



De "vaste"bezorgers krijgen vaak wel wat, hoeveel licht eraan hoevaak ze in de week komen…

Ik gaf altijd wel wat, ze komen toch maar mooi elke dag of elke week om de spullen netjes te bezorgen. Dat mag best beloond worden, vind ik. Alleen om die reden geef ik ook altijd wat als iemand voor een goed doel langs komt. Alleen hebben we vorig jaar een slechte ervaring gehad. Een man belde aan en gaf een kaartje. Ik heb hem wat geld gegeven (weet ik veel wie de folders altijd bezorgd bij ons :roll: ). Twee dagen later belde er een jongetje (een jaar of 14 volgens mij) aan met een kaartje van hetzelfde bedrijf. Ik zei al, ik heb net twee dagen geleden aan een andere man gegeven. Maar hij had de folders zelfs bij zich, dus het was wel duidelijk dat we er in gestonken waren. Ik heb de jongen natuurlijk ook wat gegeven, maar ik voelde me er wel heel rot onder. Ik heb zelfs naar het bedrijf gebeld en verteld dat er iemand met hun kaartjes (het waren wel dezelfde) geld aan het ophalen was. Maar daar heb ik natuurlijk nooit meer iets van gehoord. Ik vond het wel heel sneu voor de jongen, want die zal wel heel wat minder opgehaald hebben… :frowning:



Liefs,

Winnie

Ik heb zelf vroeger ook diverse baantje gehad via verspreidingsbureau’s maar ik had er een bloedhekel aan om met de feestdagen aan te bellen. Ik vond het echt bedelen. Ik voelde me er te ongemakkelijk bij en belde dus nooit aan.



We wonen nu in een ander dorp. Ik heb geen idee of ze hier ook aan de deur komen maar ik heb nooit kleingeld in huis en ik haal het ook niet speciaal in huis. Ik zie de bezorgers hier nooit, ze hebben het zelfs een tijdje gewoon op de stoep gelegd… :?

sinds ik meerdere ‘bezorgers’ voor 1 gratis krantje aan de deur heb gehad geef ik niets meer :snooty:

Ja, wij geven wel!

Wij lezen de huis-aan-huis kranten altijd met veel plezier en de folders neem ik ook altijd gezellig door met een kopje koffie op de bank, heerlijk!



Ik weet dat onze folderlopers een gezin is met weinig geld en die geven we e. 2, –

Even een leuk extra’tje met de feestdagen :wink:



O ja, en we geven “onze meid” van de daklozenkrant ook altijd wat extra’s.



Ik krijg daar altijd zo’n warm gevoel bij…

wij geven niets … maar hier komen ze dan ook niet aan de deur :lol: ** de hele flat trouwens niet **

ik geef ze wel een kleinigheidje die mannekes lopen door weer en wind en wat maakt die ene euro nu uit.



Hier komen er ook maar 2 aan de deur.



Alleen gister was ik druk bezig en deed me dochter de deur open heeft de kerstkaart aangepakt en ze weer weg gestuurd :oops:

vondt het wel sneu maar ze warer zo snel verder dat ik ze niet meer kjon roepen

Vanavond heeft mijn man 1 euro gegeven aan de vrouw van het huis-aan-huis blad, even later belde er weer iemand aan.

Een meid met een pakket reclamefolders.

Ze wenstte me fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

Ik heb het pakketje aangenomen en haar hetzelfde gewenst…





Wel mocht mijn broer dat ook doen met z’n krantenwijk, maar ik vind dat net even anders, die mensen zijn geabonneerd op hun krant en belden al kwaad op als de krant een uur te laat kwam…

Dat vind ik wat anders !!

hier ook… ding dong… ten eerste de folders en de kranten pas allemaal vandaag… duurt natuurlijk veel langer voordat ze nu rond zijn!!



maar goed… van mij krijgen ze geen cent! zelfs de abbonementskrantenbezorgers niet! ze kiezen er tenslotte zelf voor om het te doen en krijgen daarvoor al een vergoeding!



k heb zelf ook jaaaaaaren folders gelopen… maar never nooit aangebeld om de beste wensen te wensen… k vind dat je nog voor gek staat ook als je dat doet :oops:

Hier krijgen ze ook wel iets. Ik heb zelf ook folders en een huis aan huis blad bezorgd en het was zeker NIET mijn KEUS om die zooi te bezorgen!



Het was als 15 jarige het enigste wat ik toen mocht doen aan werk op die leeftijd.



Ja tuurlijk, als ik had mogen kiezen had ik ook veel liever met kinderen gewerkt, maarja die keus had ik niet, dat mocht toendertijd helemaal nog niet.



Dus als die kinderen hier aan de deur komen, krijgen ze zeker wel iets, wij krijgen ook kerstpakketten en eindejaarsuitkeringen en met folders lopen is het hard werken en geen extra’s, dus ik gun het ze van harte.



Konijn: ik vind niet dat je voor gek staat, zo krijgen de mensen een gezicht bij de bezorging. Er is eens een mevrouw mij helemaal achterna komen lopen 2 weken daarna, omdat ze vergeten was om me iets te geven en voelde zich heel schuldig. Ze gaf toen 2 gulden ( oef wat voel ik me oud nu :wink: ) en als “troost” kreeg ik ook nog 2 blikjes cola. :mrgreen:

bij mij stondt de eerste gisteren voor de deur, ze kwam zowat niet uit haar woorden.

hier liggen de euro,tjes al klaar :wink:

zo heeft ieder zijn redene om het wel of niet te doen/kunnen.





gr mel

Ik heb niet alles gelezen. Maar gister heb ik de eerste aan de deur gehad. Het is een krantje dat ook op woensdag hoort te komen en gister voor het eerst ook op woensdag kwam. Ik heb het krantje aangenomen, haar fijne feestdagen gewenst en de deur dicht gedaan. Meteen de bel uitgetrokken zodat we de komende dagen er geen last van hebben. Mensen die ons kennen komen van achterom en ze krijgen hier niks.



Eerste plaats is het hun ‘werk’ en krijgen ze gewoon betaald ( depostbode komt toch ook niet langs de deur?).



Tweede plaats, er wordt nooit op tijd geleverd, als er al geleverd wordt. En inderdaad krijgen wij ook meer mensen langs de deur dan bezorgers die er zijn. (als je 3 maal in de week iets krijgt en je krijgt 7 bezorgers langs de deur is toch raar?)

Hier kwam de bezorger ook bij de deur.

Maar ik was boven Mariano in bad doen,en mijn 15jarige broertje deed open heeft het kaartje aangenomen en heeft de deur dicht gedaan.

Ik vond het wel sneu voor de jongen wat is nou 50cent of een euro :think:



Domme reacties zie ik hier ook verbaas me er een beetje over.

Ooh en als er iets niet op tijd word geleverd dan moet je daar een melding van gaan maken.

@konijn wrote:

k heb zelf ook jaaaaaaren folders gelopen… maar never nooit aangebeld om de beste wensen te wensen… k vind dat je nog voor gek staat ook als je dat doet :oops:




Ik vind dit een beetje een rare uitspraak.

Hoezo sta je voor gek :think:



En net wat velen al hebben gezegd. Als je ervan baalt dan geef je toch niets.

Je wenst iemand fijne feestdagen, krijg je niets dan ga je naar de volgende :angel:

@victoria wrote:

@konijn wrote:
k heb zelf ook jaaaaaaren folders gelopen… maar never nooit aangebeld om de beste wensen te wensen… k vind dat je nog voor gek staat ook als je dat doet :oops:




Ik vind dit een beetje een rare uitspraak.

Hoezo sta je voor gek :think:



En net wat velen al hebben gezegd. Als je ervan baalt dan geef je toch niets.

Je wenst iemand fijne feestdagen, krijg je niets dan ga je naar de volgende :angel:




precies… krijg je niets… ze bellen niet voor niets aan!! want op het kaartje staat ook al vaak wat ze mij wensen! k hou gewoon niet van dat ge-emmer aan me deur! t geef mij een bedel-gevoel als ik die kinderen aan de deur zie staan! :oops: kan er niks anders van maken!



trouwens hier krijgen de folderbezorgers ok allemaal een klein kerstpakketje!! ik liep toen dr tijd voro 6 verschillende… in een buitengebied… en kreeg zes veschillende pakketjes… dat varieerde van een cd-bon tot een aardigkerstpakket!



je kreeg alleen die dingen als je een jaar lang 2 klachten of minder had gehad!!

Maar dan sta je toch niet voor gek.

Je weet toch dat ze langs komen :think:

Die kinderen (en soms volwassen) hebben het hele jaar door wind en weer de krantjes rond gebracht.

Ik vind dat daar best wat tegenover mag staan :think:

En wil je niets geven, dan geef je toch niets. Je kunt op zijn allerminst aardig blijven en ze fijne feestdagen wensen :think:

Ik verbaas me ook wel een beetje over de reacties hier.

Ik zou het namelijk niet over m’n hart verkrijgen om zomaar de deur dicht te doen zonder iets te geven.



Wij krijgen hier 2 keer in de week netjes een pakket folders en 2 keer in de week een streekkrantje (wijkkrant).



Hier krijgen ze altijd wat hoor al is het voor de moeite die ze hebben genomen om de trappen op te lopen,ik woon namelijk 4 hoog zonder lift.